Скільки коштує купити власний літак

Скільки коштує купити власний літак
Придбати літак доволі нескладно. Коштує він приблизно стільки ж, як і хороша іномарка бізнес-класу. Легкі літаки загального призначення можна використовувати для бізнес-перельотів, патрулювання, сільськогосподарських авіахімічних робіт чи для проведення оглядових екскурсій.

Дратують пішоходи на дорогах? А даішники вже просто дістали? Вихід є. Можна купити собі літак.
В Україні зареєстровано понад тисячу приватних літальних апаратів. Причому більшість із них - це надлегкі та легкі літаки загального призначення, так звана мала авіація.

Зручний транспорт для бізнес-поїздок
Кілька таких літаків перебувають у власності тернополян. Зокрема, раритетним бортом є Як-12М.
- Салон цього літака повністю нагадує салон автомобіля, - розповідає тернопільський авіатор-любитель Олег Семців. -  У передній частині кабіни два місця - для пілота та пасажира, за ними - загальне сидіння зі спинкою ще для 2-х або 3-х пасажирів. За салоном - багажник, точнісінько як в авто. Органи керування дубльовані, тож літак можна використовувати і як навчально-тренувальний. Тоді місця пілота і переднього пасажира займають Інструктор і курсант відповідно. В Україні офіційно зареєстровані тільки два літаки цієї моделі.
За словами авіатора, тернопільський Як-12М виготовлений ще у 1969 році.
На початку 90-х цей літальний апарат придбав фермер із Великих Гаїв, що під Тернополем, Олег Гаврилишин. Чоловік здійснив реконтрукцію літака і в 1995 році зареєстрував його. З тих пір і здійснює польоти.
Зараз літак споживає близько 45 л бензину марки А-95 за годину польоту. Новий літак подібної марки споживав би 35 л/год. Середня швидкість літака - 160-180 км/год, тобто на 100 км витрати палива становлять близько 20 л. Однак слід врахувати також те, що літак летить по прямій, використовуючи для навігації GPS-приймач, а це значно коротший шлях, ніж на автодорозі.
- Кілька років тому на легкому двомісному літаку ми з іншим приватним пілотом летіли в Житомир на щорічний зліт малої авіації, - розповідає Олег Семців. - Тривалість польоту склала близько півтори години, пролетіли ми 250 км. Тоді як шлях по автодорозі становить 285 км, і на подорож автомобілем потрібно затратити близько чотирьох годин. Для старих багатомісних літаків типу Як-12М літати для свого задоволення - дуже дорого. Потрібно шукати пасажирів, згідно з дозволеною кількістю посадкових місць, які згідні оплатити вартість пальо-мастильних матеріалів.
Однак, за словами фахівця, головна перевага малої авіації над автотраспортом - це швидкість.
- У радянські часи легкі літаки короткого злету і посадки використовували для розвідки, доставки пошти та провізії у важкодоступні регіони, а санітарна модифікація того ж Як-12 могла перевезти одного лежачого хворого з супроводжуючим медпрацівником та повним комплектом першої невідкладної допомоги, - розповідає Олег Семців. - Також подібні літаки використовували в аероклубах для навчання молодих пілотів та буксирування спортивних безмоторних планерів. Зараз літаки загального призначення можна використовувати для бізнес-поїздок чи туризму. Скажімо, можна організовувати туристичні польоти за певну плату, щоб побачити гарні краєвиди.
Для злету та посадки Як-12М потрібен майданчик довжиною 200 м. Для компактніших сучасних літаків достатньо 100-120 метрів.

На кожен політ потрібен дозвіл
Придбати літак доволі нескладно. Коштує він приблизно стільки ж, як і хороша іномарка бізнес-класу.
- Питання цін доволі відносне, - говорить пан Олег. - Можна придбати уже користований за 10 тисяч доларів, але потім ще потрібно докласти стільки ж, якщо не більше, на його ремонт та виготовлення нових документів. А за 20 тисяч доларів і більше можна купити добротний двомісний літак. В Україні є фірми, які продають літальні апарати - або власного виробництва, або імпортні. При цьому можна значно заощадити, якщо купувати не готовий літак, а у вигляді набору для самостійного збирання.
Мала авіація дуже популярна за кордоном. Однак в Україні вона тільки зароджується, адже далеко не всім доступна. Тому чимало умільців, яким купити літак не по кишені, виготовляють його самотужки.
Проте літальний апарат обов’язково повинен бути зареєтрованим. Реєстрацію літаків здійснює Державна авіаційна служба України.
- Зареєструвати можна як літак, придбаний у серійних виробників, так і апарат, зроблений самотужки, - говорить Олег Семців. - Саморобні зареєструвати значно складніше. Якщо конструкція не відповідає вимогам безпеки, літак не зареєструють.
Але тільки реєстрації недостатньо для того, щоб літати. На кожен політ потрібно отримувати дозвіл. У Тернополі за дозволом потрібно звертатися в аеропорт, вказуючи місце вильоту та посадки. Весь авіапростір України розділений на п’ять секторів. Тернопіль належить до західного сектору із центром у Львові. Відповідно, тернопільський аеропорт усі заявки на польоти погоджує у сусідньому обласному центрі.
Ще один нюанс - літати над містами заборонено. Але у Тернополі можливо провести авіаекскурсії, не порушуючи цих вимог.
- Наше місто невелике, і якщо піднятися на висоту 500 метрів, то видно ледь не пів-Тернополя, - каже Олег Семців. - Для проведення авіаекскурсії можна літати по колу біля об’їзної дороги аж до Ставу. Таким чином вдасться оглянути все місто. Екскурсія з аеропорту до водойми займе не більше хвилин 20, повністю довкола міста - близько години. І це - з усіма льотними процедурами від злету до посадки. Щоправда, у Тернополі немає пілотів, які мають дозвіл на комерційну діяльність.
Кілька років тому, за словами співрозмовника, у нашому аеропорту львів’яни організовували стрибки з парашутом, використовуючи для десантування 12-місний Ан-2. Цей же тип літака можна було б використовувати і для авіаекскурсій, але через ряд причин компанія припинила свою діяльність.
— З місцевих пілотів хтось би відважився отримати ліцензію для комерційних польотів, якби дозвільна система для малої авіації була б трохи простішою, — додає чоловік. — Загалом же мала авіація в Україні ще тільки розвивається. Сподіваюся, що з часом і дозвільні умови будуть простішими, і літальних апаратів побільшає. 

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
22:20 Поліція розшукує 15-річного хлопця з Чорткова Олександра Мороза 22:00 Дитячу травматологію змінив на артбригаду: історія молодого лікаря-науковця 21:00 У Тернополі прощатимуться із військовослужбовцем Іваном Грицком 20:00 Перетворили пустир на модульне містечко: як переселенці стали стимулом для відбудови Малашівців play_circle_filled Від читача 12:17 Пів мільйона грн компенсацій отримали цьогоріч роботодавці Тернопільщини, які працевлаштували переселенців 19:00 «На щиті» повернувся додому сапер із Теребовлянської громади 18:00 У замку на Тернопільщині організовують толоку 17:00 26-річний тернополянин за 4500 доларів став «батьком» трьох литовських дітей 15:30 Причетному до організації вибухів у Тернополі повідомили про ще одну підозру 15:07 «Афілійований міні-EdCamp Ternopil»: що зібрало у 19 школі майже дві сотні освітян? 14:00 На Тернопільщині мотоцикліст врізався в кам'яну огорожу — є постраждалі 13:30 Патріотична організація «Центурія» проводить набір активної молоді 13:00 На п’ятьох вулицях Тернополя триває поточний ремонт дорожнього покриття 12:33 Кременчанину, який торгував зброєю, повідомили підозру 12:00 На дорогах Тернопільщини вітер повалив понад 20 дерев 11:35 На Тернопільському ставі починається сезон водних прогулянок 11:15 Що таке шале? Про затишні будиночки на природі та хто їх будує (новини компаній) 10:45 1 квітня розпочинається нерестова заборона на вилов риби 10:10 На Оболоня пограбували жінку 09:50 Прямий маршрут Прага-Чоп: Укрзалізниця відкриває нові горизонти (на правах реклами)
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up