- Минулого року, коли бензин поступово дорожчав, я почав менше їздити, - розповідає тернопільський водій Юрій Смолич. - Тепер же, коли ціна на бензин злетіла до захмарних висот, залишив авто у гаражі. Заправив повний бак ще за ціною 18 гривень за літр і так залишив авто, щоб міг виїхати тільки при нагальній потребі.
Хорошим способом економії є переведення автомобіля на газ. Зазвичай вартість газу удвічі менша за ціну на бензин. Але тепер, після різкого подорожчання бензину, ця різниця ще більш відчутна.
Черга - аж на квітень
- Перевести автомобіль на газ і справді вигідно, - говорить водій Юрій Смолич. - Але вигідно насамперед тим, хто змушений багато їздити у робочих справах. Установка газобалонного обладнання коштує у середньому 400 євро. При нинішніх валютних курсах це десь 14000 гривень. То скільки ж треба їздити, щоб це окупилося? Як на мене, краще зменшити кількість поїздок і пересісти на громадський транспорт. А далі видно буде. Якщо за якийсь час нічого не зміниться, тоді, можливо, і справді доведеться переходити на газ.
Поки одні водії економлять на поїздках і пересідають на громадський транспорт, інші поспішають переобладнати своє авто на газ.
- Щоб встановити газобалонне обладнання, потрібно записатися у чергу, - розповідає майстер Євген. - Якщо записатися зараз, то обладнання зможемо встановити у квітні.
Чоловік каже, що після фантастичного зростання ціни на бензин попит на встановлення ГБО зріс у п’ять разів.
За словами співрозмовника, незважаючи на неймовірне зростання попиту, ціна на встановлення газобалонного обладнання змінилася несуттєво.
- Ціни зросли тільки на десять відсотків, - додає майстер. - Але це пов’язано тільки з тим, що запровадили десятивідсоткове мито на імпорт. Ціни на послуги не змінилися.
Загалом встановлення сучасного ГБО обійдеться у суму від 300 євро – це, власне, обладнання плюс робота. Хоча можна вкластися і в меншу суму. Ціну часто розраховують в іноземній валюті, оскільки все обладнання - імпортне.
Як зазначають майстри, обладнання вигідно встановлювати насамперед тим водіям, які за рік проїжджають більше 10000 кілометрів. Тоді встановлення окупиться за рік. Якщо водій їздить більше, ГБО окупиться ще швидше.
Потужність авто не зменшується
«Ціна бензину не хвилює» - з таким написом на автомобілі їздить тернополянин Андрій Ізюмський. Чоловік займається встановленням газобалонного обладнання. Розповідає, що останнім часом попит на його послуги теж зріс у декілька разів. Зараз у нього можна записатися на встановлення обладнання у квітні.
- Автомобіль споживає на 15-20 відсотків більше газу, ніж бензину, - розповідає пан Андрій. - Але через те, що бензин у два рази, а тепер - у майже два з половиною рази дорожчий, виходить шалена економія. А те, що зменшується потужність автомобіля, який працює на газі, - неправда. Якщо кваліфіковано встановити нормальне обладнання, то автомобіль не відчує втрат у потужності при переході на інший вид пального.
Авто, на якому встановлене ГБО, частково використовує і бензин. Зокрема, коли авто стартує. Потім, досягаючи певної швидкості, переходить на газ.
В автомобілів, де встановлене ГБО другого чи третього покоління, переключення з бензину на газ здійснюється механічним способом, тобто водій сам робить це, коли вважає необхідним. В обладнання четвертого покоління переключає комп’ютер.
- На моєму авто встановлене газобалонне обладнання четвертого покоління, - розповідає водій Михайло Мартинів. - Коли машина переключається з бензину на газ, я навіть не відчуваю. Керувати автомобілем комфортно. Немає жодної різниці порівняно з тим, коли машина була на бензині. Навіть не знаю, що робив би при теперішніх цінах на бензин, якби завчасно не перейшов на газ. Щоправда, останнім часом і газ трішки подорожчав, але не так відчутно, як бензин чи дизпальне.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Анонім
Дмитро Наконечний
рома reply Дмитро Наконечний
вигода очевидна
Дмитро Наконечний reply рома
рома reply Дмитро Наконечний
рома reply Дмитро Наконечний
Анонім