У повчальну ситуацію, яка відзеркалює нашу державну систему, потрапив нещодавно тернопільський мандрівник Володимир Горон. Чоловік уночі їхав автомобілем з Івано-Франківська до Львова.
– Майже у самому Львові я потрапив у яму, – розповідає Володимир Горон. – Рухався нешвидко, бо дорога там така, що просто жах. Але результатом заїзду у глибоку яму стали погнутий диск і зламаний задній правий важіль, колесо аж перекосило.
Тепер - із "вовчим білетом"
Тернопільський мандрівник після удару почув шипіння, плавно з'їхав на узбіччя і зупинився. Щоб усунути виявлені неполадки, потрібно було звернутися на СТО, а для цього - не обійтися без евакуатора. Пан Володимир зателефонував до знайомого і попросив поради. А той, у свою чергу, запропонував скористатися послугами своєї страхової компанії, у якої в договорі автоцивілки прописані дві безкоштовні евакуації. Пропозиція, звісно ж, хороша, тож водій зателефонував до страховиків.
- Оператор сказав, що мені треба викликати ДАІ для реєстрації дорожньої пригоди, – пригадує Володимир Горон. – Після цього мені дадуть безкоштовний евакуатор. Зробив так, як і казали. Тож за якийсь час до мене приїхав наряд даішників.
Водій каже, що львівські працівники ДАІ поводились по-дружньому, навіть співчували йому. Але пояснили, що мусять скласти протокол і тільки після цього можуть видати довідку про дорожню пригоду.
Протокол оформляли довго, даішники кудись телефонували, консультувалися. Врешті-решт на місце пошкодження автомобіля приїхали ще й працівники дорожньої служби.
– Дорожники пробували на мене наїжджати, – додає співрозмовник. – Мовляв, чого це я їм проблеми створюю. Ця яма ніби і зовсім не яма. А чи не міг я десь в іншому місці поламатися, а не на їхній ділянці дороги? А може, я і поламався деінде, а сюди приїхав їм проблеми створювати. У підсумку мені пришили "недотримання безпечної швидкості руху, що спричинило матеріальні втрати". А ця стаття передбачає вилучення водійського посвідчення до рішення суду.
Володимир Горон зазначає, що можна було б відмовитися від складання протоколу. Тоді він не міг би скористатися безкоштовним евакуатором, зате залишився б із водійським посвідченням.
– Я все ж таки вирішив іти до кінця, щоб побачити, як працює наша державна і страхова машина, – каже тернополянин. – Потрібну довідку я отримав, евакуатор безкоштовно доставив мою машину на СТО. Ця послуга у Львові коштувала б мені 350 гривень. Але тепер сиджу з "вовчим білетом". Із цим талоном можна тимчасово їздити. Сподіваюся, що до закордонної поїздки, яка у мене запланована, відбудеться наш найгуманніший суд і встановить, що своїм наїздом на яму я завдав збитки тільки собі, і поверне мені права.
Пан Горон каже, що навіть не знає, на кого у цій ситуації варто нарікати – на страховиків із їхніми додатковими “бонусами” чи на даішників і всю державну систему. Водночас чоловік висловлює надію, що дорожникам перепаде на горіхи.
Карати потрібно керівників дорожніх служб
Юрист Богдан Глядик, який займається розглядом автомобільних питань, зазначає, що безкоштовна послуга евакуатора - це тільки плюс страховикам, які намагаються пропонувати своїм клієнтам додаткові бонуси. Але через державний бюрократизм навіть хороші ідеї не завжди вдається втілити так, як мало б бути.
– Описана ситуація, на жаль, сьогодні трапляється нерідко, – розповідає Богдан Глядик. – Складається враження, що інспекторів ДАІ навчили, що обов’язково хтось повинен бути винен. Навіть якщо ви їдете 40 км/год, у тумані, а через дорогу перебігатиме собака, через що ваш автомобіль отримає пошкодження, інспектор ДАІ зробить винним водія авто.
За словами Богдана Глядика, проблема з завданням шкоди через «мегаякісне» дорожнє покриття - ненова. Особливо актуальною для автовласників може бути ситуація саме цієї весни, адже дороги з кожним днем стають гіршими. Коштів для їх ремонту у дорожніх служб немає.
Як зазначає юрист, стаття 140 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за порушення правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху при утриманні автомобільних доріг і вулиць. Згідно з цією нормою, до відповідальності повинні притягувати службових та посадових осіб дорожніх служб, власників доріг.
– Саме тому працівники дорожньої служби так нервували, – пояснює Богдан Глядик. –
Водію необхідно було зафіксувати усю ДТП на фото, відео. Зафіксувати розміри ями, місце події, пошкодження автомобіля, знайти свідків тощо. У таких випадках потрібно вимагати від інспекторів ДАІ скласти адмінпротокол саме на власників автомобільних доріг, де було пошкоджено авто.
Оскільки протокол про адміністративні правопорушення оформлено щодо водія, який і зазнав збитків, у суді справу розглядатимуть саме щодо наявності в його діях складу адмінправопорушення, пояснює юрист.
– Відповідно до статті 124 КупАП, передбачена відповідальність у вигляді штрафу в розмірі від 340 до 425 гривень або позбавлення водійських прав від шести місяців до року, – пояснює Богдан Глядик. – Щоправда, суддя може прийняти рішення та визнати водія невинним або ж направити матеріали адміністративної справи у ДАІ для доопрацювання. Якщо дорожню службу не визнають винною в завданні водієві шкоди, власник пошкодженого транспортного засобу не матиме змоги отримати відшкодування від дорожників.
Коли відбудеться розгляд у суді адмінпротоколу, складеного на тернопільського водія Володимира Горона, наразі невідомо. Але ми у наступних публікаціях обов’зково повідомимо, яке рішення прийняв суд і чим завершилася історія наїзду на яму.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Султанов Карім
igor golovko reply Султанов Карім
Анонім
Вертались 17 лютого з матчу Шахтар - Баварія, теж не швидко їхали, влетіли в яму так що теж диск погнули.
Анонім
- кулько сє спустило,даї,суд,дорожники-
то велика сила!