- Кожен колір і символ, використаний у передвиборчій агітації, несе певне повідомлення, - каже Наталія Гаєвська. - Часто виборці сприймають усі ці фактори підсвідомо, не замислюючись над їхнім змістом.
Утім, людям, які виготовляють агітацію, про ці речі варто знати. Інакше вся передвиборча кампанія кандидата чи партії може бути провальною. Вкладені гроші підуть на вітер, вважає кандидат психологічних наук, бо не матимуть впливу на аудиторію. Пані Гаєвська також розповіла, як впливають на свідомість кольори та гасла, які помилки кандидати та партії допускають під час виборів і про те, чи переконливою для виборця є політична реклама.
Одні – успішні, інші – у програші
- Найуспішнішою, на мою думку, є виборча кампанія партії "УДАР", - розповідає фахівець. - Вона відзначається цілісністю і гармонійністю. Допомагає у цьому використання червоного кольору у поєднанні з сірим. Доволі вдалою є агітація Об'єднаної опозиції "Батьківщина". Адже політики вдало використали харизму Юлії Тимошенко, щоб отримати додаткові бали. Втім, псує картину значна кількість білого кольору в агітації.
Марною тратою грошей психолог вважає передвиборчу кампанію партії Наталії Королевської "Україна - вперед". У ній, як каже фахівець, немає цілісності образів, гасел, ідеології. До того ж, стартувала ця агітація ранувато, а тому дратує виборців.
- Серед мажоритарників чи не найуспішніше агітацію веде Володимир Клименко, - стверджує психолог. - Колористика його агітпродукції дуже вдала, оскільки зелений — колір гармонії, врівноваженості, спокою та поступу. Жовтий символізує надійність, нескінченність. До того ж, кандидат вдало використовує символи - квадрат і трикутник.
Перша геометрична фігура, як пояснює фахівець, свідчить про стабільність, упевненість, а друга - закликає до дії.
- Натомість Іван Чайківський у рекламній продукції використовує пастельний зелений, а цей відтінок кольору не є таким дієвим, - додає фахівець. - Однак цей політик почав свою кампанію завчасно. Тож йому на руку те, що люди до нього звикли.
Не всі кольори в агітації доречні
Наталія Гаєвська відзначила вдалу рекламну продукцію Юрія Олійника - за її цілісність. Мовляв, поєднання кольорів на біг-бордах і сам образ людини на них - дуже спокійний, врівноважений і впевнений.
- Складається враження, що все спокійно, все добре, - описує вона відчуття людини. - Тут ми маємо хороше потрапляння в образ.
Політична реклама Тараса Пастуха, на думку експерта, - також правильна, а тому також веде, до успіху. Адже вона спонукає людей повернутися до коріння, до етніки, відчуття себе українцем. Натомість Олексій Кайда як кандидат насамперед асоціюється з партією "Свобода". Тож, зважаючи на рекламну продукцію, сказати щось про особистість – складно. Психолог вважає, що людина в такому контексті губиться.
- Віталій Максимов також сприймається в контексті своєї партії, - додає жінка. – Можу сказати, що він дуже вдало обрав політичну силу...
Натомість рекламна продукція Михайла Ратушняка є дуже нейтральною.
- Це не перші передвиборчі перегони, в яких він бере участь, - нагадує психолог. – В агітаційній продукції немає жодних радикальних моментів. Немає і таких, що могли б запам'ятатися. Тобто все дуже стабільно, нейтрально. Так наче - що є, що немає...
Можливо, припускає психолог, ці вибори стануть для країни таким собі рубежем: не в плані, чи ми проголосуємо і за кого проголосуєм. Вочевидь, у суспільства мають бути нові цінності, які допоможуть громаді вийти на інший рівень.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous