За роки роботи в театрі грав і псаря, і царя. А у кіно йому доводилось виконувати роль енкаведиста. Проте актор Сергій Андрушко каже, що кожна роль, незалежно від того позитивна вона чи негативна, для нього дуже важлива. Тому він виконує її, як людську долю.
Від псаря до царя
- Пане Сергію, чи пам’ятаєте свою першу роль? Чи займалися у дитинстві у драматичних гуртках?
- Колись до мутації голосу я дуже гарно співав. У дитинстві займався художньою самодіяльністю, багато співав. Але у дитячих виставах не грав. Свою першу роль виконав уже в театральному інституті у дипломній виставі. Це була роль Альберто у виставі Едуардо де Філіппо “Людина і Джентльмен”.
Цікавим видався мій тернопільський дебют. У театрі ставили виставу “Діти Арбату”, і там була роль двірника, яку виконував Микола Велещук. Якось він попросив, щоб я його підмінив. Роль була нескладна - вийти на сцену з мітлою і якийсь час потрібно було там стояти. Ось такий був мій початок у Тернопільському драмтеатрі: я стояв з мітлою та й тільки усього. Зате потім старші колеги мене розкрутили по повній програмі - я так виставив за цей дебют, що усі підйомні гроші пішли. Потім зіграв зайчика у дитячій виставі. Пізніше пішли більш серйозні ролі.
- У виставі “Господиня заїзду”, прем’єра якої відбулася під час відкриття цього театрального сезону, ви майстерно граєте роль маркіза ді Форліпополі і постійно смішите публіку. Часто виконуєте комічні ролі?
- Загалом за роки роботи в театрі я виконав близько 60 ролей. Ролі грав різнопланові - і трагічні, і комедійні. Серед комедійних найбільш цікаві - це роль псаря Онисима у “Коханому нелюбі”, роль Гриші в “Євангелії від Івана” та маркіза ді Форліпополі в останній виставі театру “Господиня заїзду”. З некомічних ролей - це роль Наума Лопуха в “Циганці Азі”, Гардінга у виставі “Політ над гніздом зозулі” та інші. Загалом за роки роботи в театрі виконував різні ролі - від псаря до царя. Псаря Онисима зіграв у “Коханому нелюбі”, а у виставі “Соломія Крушельницька” зіграв Миколу ІІ.
У фільмі грав енкаведиста
- Окрім театральних вистав, ви ще й знімались у фільмах...
- Ще будучи студентом театрального інституту знімався у фільмі “Чотири броди” за мотивами однойменного твору Михайла Стельмаха. Персонажами цього фільму є два брати. Я виконував роль брата Романа, а другого брата зіграв Анатолій Гнатюк, який зараз є ведучим “Лото-Забави”. Вже будучи у Тернополі, я зіграв роль опричника у фільмі “Час збирати каміння”. А років вісім-десять тому зіграв енкаведиста старшину Хоменка у фільмі “Один у полі воїн”. Загалом тут у провінції артисти не розбещені кінематографом. Артистам тих театрів, які ближче до столиці, легше і на кастинг потрапити, і на зйомки поїхати. Якщо десь знімається фільм на Західній Україні, тоді, звісно ж, запрошують артистів із західних областей. А так, в основному тих, що ближче до столиці. Та й, зрештою, самі ж бачите, яка у нас ситуація у вітчизняному кінематографі. В українських фільмах провідні ролі виконують заробітчани з Росії. Хоча у нас в Україні справді є чимало талановитих акторів.
- А чи не виникало у вас бажання перебратися десь ближче до столиці?
- Бажання виникало, особливо останнім часом, коли в театрі виникають непорозуміння, пов’язані з тим, що влада не може вирішити питання керівника театру. Але що вирізняє нас від акторів столичних театрів? У столиці, якщо актора щось не влаштовує, він йде на прослуховування в інший театр. А тут, особливо, якщо ти пов’язаний сімейними узами, то куди ти подінешся?
- До речі, трішки про справи сімейні. Ваша теща - відома тернопільська письменниця Леся Романчук. Як у вас складаються з нею стосунки?
- Між нами завжди є порозуміння. Стосунки у нас дружні. Моя теща людина творча, і мені завжди легко з нею знайти спільну мову.
У ямі поламав пальці
- За роки роботи в театрі чи траплялися якісь кумедні випадки під час вистав?
- У виставі “Гетьман Дорошенко”, яка колись була у нас в репертуарі, я грав писаря. Там був танець, який виконували артисти і під час якого я мав виконувати трюк із шаблею. Виставу я грав у чоботях на високих каблуках. Тому під час танцю я вибігав за куліси, швиденько перевзувався у спеціальні танцювальні чоботи і потім повертався на сцену та виконував трюк. Під час однієї з вистав я вибіг за куліси, швиденько зняв чоботи на каблуках, а ось танцювальних у визначеному місці не виявилося і взуватися назад у чоботи на каблуках вже не було коли. Чую такт, що вже пора виходити на сцену, адже усе було розписано по секундах. Що було робити? Я вибіг на сцену і почав стрибати через шаблю у червоних шароварах та білих шкарпетках. Потім по завершенні вистави таки знайшов танцювальні чоботи, але в іншому місці. Видно, хтось пожартував.
Був також у мене випадок, коли падав у оркестрову яму. У казочці “По щучому велінню” я грав роль Хоми. Там був такий момент, коли колеги-актори виконували танець, а потім я виходив на сцену. Оркестрову яму перед сценою накрили щитами. І ось під час танцю хтось з акторів наступив на край щита, після чого щит зсунувся і упав у яму. Після танцю я виходжу з-за куліс і підходжу до краю сцени. Ліхтарі б’ють мені в очі, я нічого не бачу, промовляю слова “по щучому велінню по моєму хотінню” і падаю в оркестрову яму. На щастя, упав між пультами і відбувся легким переляком - зламав тільки пальці на руці. Рука сильно розпухла, але виставу дограв до кінця.
- А як публіка відреагувала? Як вийшли з цієї ситуації?
- На сцені в той час був Ігор Сачко, який виконував роль Гаврила. Після мого падіння він промовив: "О, а де Хома?"
Я вигукнув: “Я тут” - і вибрався з оркестрової ями. Батьки, які були з дітками, мабуть, зрозуміли, що щось не те, а діти сприйняли це як задум за сценарієм.
Досьє
Сергій Андрушко народився 16 листопада 1963 року на Вінничині. Після школи закінчив хореографічне відділення Тульчинського культосвітнього училища. В армії служив у військовому ансамблі пісні і танцю. Після служби в армії поступив у Київський театральний інститут імені Карпенка-Карого на акторське відділення, який закінчив у 1989 році. Цього ж року був направлений на роботу в Тернопільський драмтеатр.
У театрі зіграв близько 60 ролей. Знімався у трьох фільмах. За сумісництвом впродовж 18 років працював на викладацькій роботі. Викладав на акторському відділенні у музичному училищі ім. С.Крушельницької та педагогічному університеті.
Заслужений артист України.
Одружений, виховує сина Ярослава.
Василь СОЛТИС, 0-96-725-70-22, [email protected]
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous