Залізничники скаржаться, що майже усі ці потяги є збитковими через велику кількість пільговиків, затримки із відшкодування за їхній проїзд і пасажирів, які їздять “зайцями”.
“Ситуація була критична”
Тернополяни, з якими ми поспілкувалися, спантеличені, адже для поїздки до Львова чи подорожі на дачу зазвичай користуються саме електричками.
— Скасовувати неправильно, - стверджує тернополянин Ігор Кримський, який навчається в Львові. — Я електричкою до Львова й назад по кілька разів на тиждень їжджу. По студентському проїзд обходиться мені в 5 грн, а автобус коштує 18-23 грн. Хоч зараз із дизелями та електричками безлад. Там, буває, пасажири відмовляються платити або дають половину, а то й третину.
Як наслідок, поїзд Тернопіль-Збараж, що давав за рейс не більше 100 грн, уже скасували. Навіть попередження пасажирів і робота контролерів бажаного результату не дали.
— Ситуація була критичною. По-перше, пасажирів мало, а по-друге, люди не хотіли платити, - розповідає начальник сектора пасажирських перевезень Тернопільської дирекції Львівської залізниці Наталія Супрун. – Ми довго вивчали ситуацію і доходило до абсурду – в касах на потяг в один з днів продали чотири квитки на 10 грн. Це при тому, що пасажирів, не рахуючи пільговиків, набиралося понад 100. Штрафи та перевірки результату не дали. Тому це був вимушений крок.
“Перевіряти усіх – подужаємо”
На залізниці погоджуються, що одна з причин ситуації з “зайцями” – провідники, які погоджуються брати частину грошей за білет.
— Без електричок та дизель-потягів не обійтись, але возити безкоштовно пасажирів змоги немає, - пояснює пані Супрун. – Ми не прагнемо великих заробітків. Хочемо, щоб рентабельність була близькою до нуля.
Наразі контролерів бракує, щоб перевірити усіх, але найближчим часом, як запевняють залізничники, усе зміниться. Тож “зайцям” варто остерігатися. Приміром, у квітні залізничники провели кількаденний рейд і оштрафували близько 100 тернополян. Після цього квитки в касах купували на 70% більше пасажирів, аніж зазвичай, ще протягом місяця. Адже штраф за безквитковий проїзд – сума проїзду в 10-кратному розмірі плюс вартість самого квитка.
— Доводиться вирішувати ситуацію неприємними методами. Забезпечити кожен потяг контролерами ми не зможемо, але час від часу перевіряти їх усіх – подужаємо, - підсумовує Наталія Супрун.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous