Наразі лише на 20 потягах запровадили таку новацію. Якщо ж експеримент себе виправдає, то, за твердженням залізничників, усі квитки продаватимуть разом із продуктовим пайком.
"Пайок" за бажанням
Сьогодні так званий продуктовий пайок включають лише за бажанням пасажира. Схожа ситуація і з білизною. Її пропонують усім подорожуючим у потягах дальнього слідування, але від неї можна відмовитися. Замовивши пайок, розрахуватися за нього потрібно в касі, а під час поїздки просто отримати набір продуктів.
- Поки що це тільки експеримент. Таку послугу пропонуватимуть у 20 потягів, що курсують по Україні, а також мають міжнародне сполучення. В тому числі й потяги №№91 та 92, які їдуть через Тернопіль, - розповідає начальник сектора пасажирських перевезень Тернопільської дирекції Львівської залізниці Наталія Супрун. - Пасажирам таку послугу пропонуватимуть при купівлі квитка, від неї можна і відмовитись. Коштує продуктовий набір 35-45 гривень. До нього входять чай, кава, печиво, гарячі страви.
Таке "ноу-хау" запроваджують, як стверджують залізничники, в інтересах самих пасажирів. Більшість із собою в дорогу бере різноманітні продукти сумнівної якості.
- Не рідкістю були випадки, коли людина сходила з потяга на півдорозі через харчове отруєння, - зазначає пані Супрун. - Не знаю, як таку ініціативу з продуктовими наборами сприймуть наші пасажири. У Росії, приміром, таку послугу надають уже не перший рік. Особливо вони популярні серед пасажирів, які їдуть кілька діб. Зберегти свіжими свої продукти стільки часу - нереально, а купувати на пероні - небезпечно.
До речі, перед запровадженням "продуктової" послуги фахівці "Укрзалізниці" провели маркетингове дослідження. А саме опитали кілька сотень пасажирів одного з потягів. Майже 70% опитаних послугу визнали корисною. Половина з них зазначила, що обов'язково скористається нововведенням залізниці, коли випаде така можливість.
Антимонопольний перевіряє
Експеримент із продажем продуктових "пайків" у потягах має діяти протягом жовтня-листопада. Однак Антимонопольний комітет має деякі застереження щодо його подальшого проведення.
- Йдеться про непримусовість надання послуги харчування пасажирам, - розповідає головний спеціаліст відділу дослідження та розслідування територіального відділення Антимонопольного комітету Христина Мельник. - "Укрзалізниця" зобов'язана щомісяця надавати комітету аналітичні матеріали щодо результаттів проведення експерименту. В іншому випадку дії "Укрзалізниці" розцінюватимуть як порушення законодавства про конкуренцію.
У разі виявлення порушень, тобто фактів нав'язування послуги харчування у потягах, можна телефонувати на "гарячу лінію" за тел. (044) 594-64-12.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous
Anonymous