Ще у попередні два роки особливим попитом користалися китайські мопеди, скутери, малокубатурні мотоцикли: основні замовники були мешканці регіонів, де моторолер або скутер є альтернативою автомобілю. Багато таких потенційних покупців шукали скутер або іншу мототехніку на цьому сайті, оскільки тут можна було знайти потрібне на ринку України по найкращій ціні. Це й зрозуміло, тому що “китайці” у більшості своїй коштували 10-15 тисяч гривень: за такі гроші можна було обирати або “нулячий” гарний скутер, або китайський 200 кубовий чопер. Пропозицій на такі гроші було багато та різноманітних, тому українці охоче купували транспортний засіб — моторолер, який набагато економніше та дешевше автомобіля. Для сільських потреб ринок пропонував триколісні вантажні мотоцикли. Крім китайських скутерів у західному регіоні українці обирали й вітчизняного виробника, точніше, скутери Рівненського радіотехнічного заводу. В них двигуни - японського походження, а запчастини - китайські. Отже, мототехніка, вироблена на Україні, конкурувала по цінам з китайською, хоча ж, звісно, такі скутери не порівняються з європейськими. Однак бюджетна ціна була найголовніша для покупців.
З початком усім відомих дій, що відбулися у початку року, купівельна здатність усіх прошарків українців значно змінилася - вона впала. Тому типова цільова аудиторія — мешканці сіл, молодь — була вимушена відмовитися від мотоциклів та навіть скутерів, тому що техніка різко подорожчала (на 70-100%) у зв'язку з девальвацією гривні. А вартість мототехніки, як і багато чого іншого, пов'язана із курсом долара. Крім того, загальний спад рівня життя українців також вплинув на потреби — людям зараз не до цього, їхні пріоритети - на виживання, а не на здійснення дитячої мрії. Тому ті імпортери-продавці, які змогли продати по собівартості залишки мототехніки колекцій 2012-2013 року ще у січні-березні, можна сказати, щасливчики, тому що вже з травня спостерігався справжній обвал у цьому сегменті замість типової активності покупок моторолерів та мотоциклів.
Віковий критерій покупців — типова аудиторія молодь віком від 18-30 років - також став однією з причин, чому сегмент мототехніки зазнав таких втрат. З початком АТО в країні тричі оголошували мобілізацію, тому замість безпечних молодих років із здійсненною мрією — мотоцикл або скутер - молоді люди вимушені були йти до армії. Звісно, що відкладені “гроши на мотоцикл” зараз йшли на берці, бронежилети та інше екіпірування для військової служби...
Отже, висновки не втішні, та прогнози не найкращі -казати, що поширення мотоциклів в нашій країні відбувається - це перебільшення. Так, зацікавленість відбулася, почались якісь рухи, але через низький рівень життя та купівельну здатність українців, політичну та економічну кризу, популярність мотоциклів та скутерів зазнала серйозних проблем, тому продажі зараз мінімальні. Ситуація зміниться тільки за умовах миру та економічної стабильності.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер