У коментарях люди жартують, що це класика жанру. Дехто припускає, що це варіант «відмивання» коштів, адже такий асфальт довго не протримається. Інші відверто кепкують, бо на трасах ще й сніг толком не зійшов, що казати про середньодобову температуру +8, а саме за таких умов дозволено ремонтні роботи.
На цих ділянках триває аварійна ліквідація ямковості. Ці ями, перш ніж засипати матеріалом, прогрівають спеціальними грілками, «на пальцях» пояснили у Службі автодоріг в Тернопільській області. І на такі роботи гарантія не поширюється.
Підрядні організації використовують холодний асфальтобетон. Його влаштовують у попередньо прогріті грілками вибоїни та трамбують. Сьогодні на державних автошляхах регіону працюють 7 бригад підрядних організацій.
Кошти на такий вид робіт скеровують з держбюджету в рамках зимового експлуатаційного утримання.
В холодну пору, як зараз, дорожники ліквідовують пошкодження холодним асфальтобетоном, щебенево-піщаною та іншими бітумно-мінеральними сумішами. Однак такий ремонт є тимчасовим, і це потрібно розуміти. Під час ліквідації аварійної ямковості, дорожники ремонтують ями, які можуть стати на заваді безпечному руху транспорту, наголошують дорожники.
Поради від керуючого партнера ТОВ юридична фірма «Самуляк та партнери» Михайла Самуляка.
✔Слід зупинитися, забезпечити безпеку руху, шляхом виставлення знаків аварійної зупинки, та викликати патрульну поліцію, зателефонувавши 102.
✔До приїзду поліцейських зафіксуйте дорожню обстановку, пошкодження дорожнього полотна та ушкодження автомобіля на фото та відео засоби.
✔Складіть список очевидців події, та запишіть їх контактні дані.
✔ Після приїзду патрульних, вимагайте складення на місці ДТП Акта обстеження ділянки вулично-шляхової мережі. У Акті повинно бути зафіксовані всі пошкодження дорожнього полотна, що спричинили ДТП, а також обстановку на місці ДТП (відсутність освітлення, попереджуючих знаків тощо) та завдані ушкодження вашому автомобілю. Необхідно наполягати на тому, щоб при огляді місця ДТП та при складанні відповідного матеріалу було зазначено розмір ями, в яку потрапив транспортний засіб, оскільки її розмір може стати визначальним при вирішенні питання про наявність чи відсутність вини дорожньо-експлуатаційної організації.
✔ Надайте пояснення працівникам патрульної поліції. У поясненнях необхідно зафіксувати, що на відповідній ділянці дороги відсутні будь-які дорожні знаки, які мали б попереджувати водіїв про неякісне дорожнє покриття, що також в свою чергу буде мати значення під час розгляду даної справи в суді.
✔ Важливо відзначити, що при викладенні пояснень водію необхідно чітко вказати, що яму неможливо було помітити взагалі, або об’їхати у зв’язку з наявністю інших машин на дорозі, а зупинитися вчасно перед ямою не було можливості. Недодержання водієм цієї процедури може привести до того, що винуватцем ДТП опиниться саме він, та буде нести адміністративну відповідальність, відповідно до ст.124 КУпАП.
✔Зазначте працівникам патрульної поліції, які прибули на місце події, що Ви бажаєте написати заяву про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 4 статті 140 КУпАП. У разі встановлення факту, що причиною ДТП є неякісне дорожнє покриття, працівниками патрульної поліції буде здійснено запит, щодо того, хто є відповідальною службовою особою, та складено протокол за ч. 4 статті 140 КУпАП, після чого його буде направлено для розгляду до суду.
✔Проведення оцінки вартості відновлювального ремонту автомобіля. Найкраще — провести автотоварознавче дослідження.
✔ Звернення до суду з позовом про відшкодування завданої матеріальної шкоди. 15 травня 2018 року Велика Палата Верховного Суду у судовій справі № 373/1281/16-ц залишила без змін рішення попередніх інстанцій, яким було стягнуто з міської ради на користь водія 38 тис. 435 грн матеріальної шкоди, а також 551 грн 20 коп. на відшкодування судових витрат.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Читач21