- Коли діятиме фото- і відеофіксація порушень правил руху – поки невідомо.
- За порушення каратимуть не водіїв, а власників авто.
Обмеження швидкості до 50 км за годину в населених пунктах встановили від початку року. Чи зупиняють поліцейські порушників і чи складають вже на них протоколи – поцікавилась телефоном читачка Олена Кузьмук.
- Часом везу дітей до школи чи садка – а поруч буквально «пролітають» іномарки, - поскаржилась жінка до редакції. – За дітей страшно. Ніби ж й обмеження до 50 км/год. встановили, і дороги в нас такі, що розігнатись толком ніде. А вони й далі ганяють.
На скількох «гонщиків» склали протоколи
Жінка цікавиться, скільки водіїв-«гонщків» оштрафували у Тернополі від нового року, відколи ввели обмеження швидкості у містах.
Питання читачки ми адресували до управління патрульної поліції в області.
- Саме за перевищення швидкості поліцейські водіїв не зупиняють, оскільки немає приладів, визначених на законодавчому рівні, на які вимірюється швидкість і фіксується в т.ч. і її перевищення, - повідомила речник управління патрульної поліції Тернополя Оксана Смільська.
Нагадаємо, обмеження швидкості у містах до 50 км/год. – чи не єдине нововведення, яке запрацювало від початку цього року. Решта анонсованих - щодо порушення правил дорожнього руху - в стадії доопрацювання та чекатимуть на затвердження Верховною радою. Про це повідомив начальник управління патрульної поліції області Богдан Шевчук.
Затвердженого алгоритму поки немає
- Коли діятиме фото- і відеофіксація порушень правил руху – поки невідомо. Орієнтовно, не раніше 3 кварталу 2018 р. Причому «запускатимуть» її спочатку у великих містах. Фото- і відеофіксація працюватимуть в автоматичному режимі, - пояснив Богдан Шевчук. - Встановлюватимуть камери передусім на перехрестях з інтенсивним рухом, аварійних ділянках дороги.
Коли камера автоматично зафіксує порушення, дані, ймовірно, далі надходитимуть до управління патрульної поліції. А звідти вже «листи щастя» підуть до власників транспортних засобів. Проте затвердженого алгоритму поки що немає, наголосив очільник патрульної поліції.
- Зараз все на стадії доопрацювання, готує Кабмін і далі законопроект має затвердити Верховна рада, - каже Богдан Шевчук. – Також мають внести зміни до Кодексу про адмінправопорушення. Лишень тоді впроваджуватимуть на практиці.
До слова, Президент України Петро Порошенко підписав закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення дорожнього руху. Цей закон Верховна Рада прийняла у другому читанні і в цілому 14 липня. За відповідне рішення проголосували 267 депутатів при 226 мінімально необхідних.
Штрафуватимуть власників авто
Законопроект передбачає внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодекс адміністративного судочинства України закон України "Про дорожній рух", згідно з яким буде здійснюватись автоматична фіксація порушень правил дорожнього руху (ПДР) за допомогою технічних засобів з функціями фото - і відеофіксації. Також адміністративну відповідальність за порушення правил дорожнього руху, що зафіксована в автоматичному режимі, будуть нести власники транспортних засобів, незалежно від того, хто скоїв правопорушення. Розгляд справи про притягнення до відповідальності власника транспортного засобу за порушення ПДР його автомобілем, зафіксовані в автоматичному режимі, буде відбуватися без особи, яку притягнуть до відповідальності, адже за проектом закону, такі справи не повинні розглядатися відкрито (стаття 249).
П
оліцейський може зупиняти транспортні засоби у випадках*:
1) якщо водій порушив Правила дорожнього руху, затверджені постановою КМУ від 10.10.2001 р № 1306;
2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
3) якщо є інформація, яка свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до скоєння дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, яка свідчить про те, що транспортний засіб або вантаж можуть бути об'єктом або засобом скоєння ДТП, кримінального або адміністративного правопорушення;
4) якщо транспортний засіб знаходиться в розшуку;
5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини скоєння дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка при оформленні протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів ДТП;
7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження або заборону руху;
8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
9) якщо порушений порядок визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
*ч.1 ст. 35 Закону України «Про Національну поліцію»
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.