Служба автомобільних доріг у Тернопільській області закликає зважити на несприятливі погодні умови. На цих вихідних через зниження температури місцями на автошляхах області може утворитися ожеледиця. Просимо бути уважними за кермом, дотримуватися дистанції і безпечного режиму швидкості.
- Будь ласка, утримайтеся від поїздок, якщо ваш транспортний засіб на «літніх» шинах. Також звертаємося до пішоходів: переходьте дорогу лише у визначених ПДР місцях, пересвідчуйтесь, що транспорту поблизу немає, – наголошує заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області Юрій Іваниця.
В межах області є місця відстою для автотранспорту, скористатися якими у негоду можуть усі водії. Повний перелік за посиланням – у довідці. Як і телефон диспетчера Служби автодоріг, який працює цілодобово.
У патрульній поліції в разі погіршення погодних умов просять не паркувати приватні автомобілі попри дорогу, аби дати можливість прибиральній техніці розчищати територію. Також закликають не порушувати правила, не перевищувати швидкість і дотримуватись дистанції. А ще – наголошують, обов’язково перевзути шини на авто. І демісезонка взимку на Тернопільських дорогах не допоможе вільно переміщатись. Міфи і правду розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.
Міф 1. Коли мій дід/тато їздили на “москвичах” та ”жигулі” ще за царя Панька, то не було ніяких зимових шин і все було норм.
Правда 1. Не було норм. Просто іншого не було. І виходили з того, що було. Це все одно, що ходити в дерев’яних “башмаках”, бо колись в них ходили і було норм. Насправді, ні дід, ні батько не відмовились би від більшого комфорту і безпеки, якби в них була можливість. Але її не було. З іншої сторони – інтенсивність руху і кількість авто в ті часи були значно (в дуже багато разів) нижчі, ніж зараз. Було більше простору і менше можливих ситуацій на дорозі. Тим не менш, наші пращури також мали багато проблем зі снігом і ожеледдю, якими вправними водіями і механіками вони не були. А ще вони ”нарощували” резину, коли вона зношувалась, а потім це ”нарощування” відлітало цілим пластом прямо на трасі.
Міф 2. Зимові шини такі самі, як літні і все це – маркетинг.
Правда 2. Ні, не такі самі. Хімічний склад літньої і зимової резини відрізняється. Якщо не вдаватися до нудних формул і довгого опису процесу виготовлення, то підсумувати можна так: літня шина розрахована вищі температури і зберігає свої властивості саме при вищих температурах. При температурах менше за 4-7 градусів вище нуля, літня шина вже починає ”дубіти”, втрачати еластичність і потенціал зчеплення з дорогою. Просто замерзає і перетворюється на ковзанку.
Зимові шини мають інший хімічний склад і при низьких температурах властивостей не втрачають, а відтак - мають добре зчеплення з дорожчим покриттям в таких умовах. Крім цього, у них і глибший протектор.
Міф 3. Я такий хвацький водій, що зимові шини мені не треба. Хай беруть ті, хто їздити не вміє.
Правда 3. Яким би хвацьким водієм хто не був, але закони фізики ще жоден не переміг. Зчеплення з дорогою на літній шині значно гірше при низьких температурах. Звідси і більш довгий гальмівний шлях, як мінімум. І менш хвацький водій, але який перевзувся на зимові шини, зупиниться швидше у неочікуваній ситуації. А «хвацький молодець», скоріш за все, в’їде у нього, так як буде мати довший гальмівний шлях.
Міф 4. На позашляховику з 4х4 і на літній гумі можна можна їзити
Правда 4. Насправді, важкі позашляховики, як і інші автомобілі, потребують зимового ”взуття”. Через великий розмір і більшу вагу позашляховика, його керування на літній гумі буде нагадувати спуск на лижах з гори.
Міф 5. Можна зекономити і поставити зимові шини тільки на ведучу вісь, а іншу залишили на літній.
Правда 5. Насправді, необхідно встановлювати зимові шини на обидві вісі для досягнення ефекту. Навіть попри те, що дадуть трохи більше зчеплення на снігу і ожеледиці, зимові шини лише на одній вісі в деяких ситуаціях можуть створити значно більше клопоту - машина легко піде в занос в тих ситуаціях, де могла б зберігати стабільність.
Дорога – це не жарти, і не завжди все може закінчитись маленькою подряпиною на транспортному засобі.Тому речниця управління патрульної поліції в області Катерина Басалига нагадує основні причини скоєння дорожньо-транспортних пригод:
- перевищення безпечної швидкості руху;
- недотримання безпечної дистанції та інтервалу;
- порушення правил обгону;
- проїзд водіїв на заборонний сигнал світлофора;
- керування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
- невиправдано ризикована поведінка і усвідомлене порушення правил дорожнього руху.
- Окрім того, нагадуємо водіям, які ще не змінили літні шини на зимові: ваша безпека залежить від вас, а літня гума на колесах під час ожеледиці — це супутня причина автопригод, наголошує Катерина Басалига. - Пам'ятайте, що ДТП — це одна мить, з наслідками якої можна боротися все життя! Тому, закликаємо усіх учасників дорожнього руху неухильно дотримуватися ПДР!
Якщо заметіль застала вас в дорозі, ви повинні мати щітку-скребок для очищення снігу та льоду. Якщо ваше авто ночує на вулиці, нею вам доведеться користуватися щодня. Щетина у хорошої щітки має бути середньої жорсткості, щоб і сніг добре змітала, і не залишала подряпин на кузові.
Дроти для акумулятора. Багато водіїв потрапляли в ситуацію, коли через лютий мороз розрядився акумулятор. Тут допоможуть добра людина з автомобілем та дроти для прикурювання. Щоб обрати правильні дроти, треба звернути увагу на струм, який вони видають, радить 24 канал. Струм "прикурювачів" має відповідати величині струму, вказаному на акумуляторі. Ізоляція кабелю має бути міцною і витримувати мінусову температуру. Самі дроти треба обирати якомога довшими. Адже наперед ніхто не знає, наскільки близько зможе під'їхати до вашого авто інша машина.
В межах області є місця відстою для автотранспорту, скористатися якими у негоду можуть усі водії https://te.ukravtodor.gov.ua/vodiiam_ta_pereviznykam/velykohabarytni_ta_velykovahovi_transportni_zasoby.html)
У разі, якщо вам потрібна інформація про стан проїзду автошляхами Тернопільщини чи допомога у дорозі, у Службі автомобільних доріг цілодобово працює диспетчер. Звʼязатись з яким можна за номером телефону: (0352) 52-65-32.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
David Starr