Пройшлася по тротуару — потрапила в травмпункт. Хто і як часто має ремонтувати тротуари в Тернополі, ми з'ясували

Пройшлася по тротуару — потрапила в травмпункт. Хто і як часто має ремонтувати тротуари в Тернополі, ми з'ясували
  • Багато тротуарів у Тернополі давно в плачевному стані.
  • Вибита бруківка, хвилі і ями — можемо побачити навіть у центрі міста.
  • І все би нічого, якби не пряма дорога у травмпункт через такі дефекти благоустрою.
  • Хто має це ремонтувати і скільки становить «строк придатності» одного тротуару, з'ясовували журналісти «20 хвилин».

 

Сніг то падає, то тане, а за ним — сходитимуть рештки окремих тротуарів нашого міста. Після зими ситуація стане ще гіршою. Тож хто і коли ремонтуватиме?

Тернополянка Марія остерігається нерівних тротуарів з особливою пересторогою. 

— Йшла  ввечері у районі залізничного вокзалу тротуаром, де була вибита бруківка та утворилися чималі впадини. Не помітивши чергову, я підвернула ногу та отримала розрив зв'язок. Їздила у травмпункт, купувала в аптеці спеціальний бандаж для ноги, оформила лікарняний. Пройшло вже три роки, а нога відчувається досі, особливо «тягне» на дощ. Зараз той тротуар зремонтували, але у плачевному стані він рік точно пробув, — каже пані Марія.

Відео дня

Журналістка «20 хвилин» пройшлася тротуарами, на які найбільше скаржилися тернополяни. Усі вони — у центральній частині Тернополя.

Як бачимо, вибита бруківка — найнебезпечніша для перехожих. А коли ще й притрушена снігом, то можна в прямому сенсі «попасти».

Дивно, але одна із центральних вулиць Тернополя — вул.Опільського, по якій щоденно ходять діти у наближені школи, теж мов після війни.

А у темну пору доби на таких ділянках ще небезпечніше.

Загальна довжина тротуарів у Тернополі становить 149,5 км. Загальна площа тротуарів — 614,84 тис.кв.м. Сюди не враховуються тротуари на автодорозі М30. Про це повідомив «20 хвилин» заступник міського голови з питань виконавчих органів ради Владислав Стемковський.

Тротуари комунальні

Вулиці і дороги міст, в тому числі тротуари, знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю. Звідси слідує, що саме Тернопільська міська рада має забезпечувати належний стан тротуарів міста. Якщо точно, то цим займається Управління житлово-комунальним господарством, благоустрою та екології Тернопільської міської ради. 

Цікаво, хто ж слідкує за станом тротуарів і як саме визначають, що потрібен ремонт?

«Для визначення стану тротуару проводиться обстеження працівниками управління ЖКГ Тернопільської міської ради, відділу технагляду Тернопільської міської ради та представниками відповідних підрядних організацій. Гарантійний термін експлуатації тротуару передбачений умовами договору на строк 5 років, відповідно до ДСТУ «Вироби бетонні тротуарні неармовані. Технічні умови.».

Перелік об’єктів капітального ремонту щорічно затверджується рішенням виконкому Тернопільської міської ради. 

Владислав Стемковський поінформував «20 хвилин», що окремої Програми по реконструкції та капітальному ремонту тротуарів не існує. Заходи щодо проведення реконструкції та капітального ремонту тротуарів передбачені «Програмою розвитку житлово-комунального господарства Тернопільської міської територіальної громади на 2021-2024 роки».

Що у Програмі

Серед заходів Програми на 2021-2024 роки дійсно є пункт «утримання та ремонт об’єктів, благоустрою та шляхово-мостового господарства». 

Програмою передбачений середній розмір коштів ручного утримання тротуарів, ділянок проїзних частин, об'єктів благоустрою та шляхово-мостового господарства на 1 кв. м. Так, у 2021 році –  це 0,37 грн.;  у 2022 році – 0,43 грн.; 2023 році  – 0,57 грн.; 2024 році  – 0,71 грн.

Загалом на покращення стану вулично-дорожньої мережі у 2021-2024 роках (доріг, шляхопроводів, проїздів, тротуарів) із бюджету громади виділять 244 500  грн. З них у 2022 році  — 79 000 грн, а це на 12 500 грн більше, ніж у 2021 році. 

У міській раді очікують від Програми, перш за все, забезпечення безпечного пересування учасників дорожнього руху та зменшення рівня аварійності на дорогах. Влаштування та ремонт 12 зупинок громадського транспорту, а також  влаштування та заміну обмежувачів руху транспорту і елементів примусового зниження швидкості. 

На реконструкцію та капітальний ремонт тротуарів виділили у 2021-2024 роках 52 000 грн. У 2022 році — це всього  лиш 14 000 грн. Чому всього? Бо у 2021 році було на 8000 грн більше. 

Відповідно до розроблених заходів з реконструкції та капітального ремонту тротуарів, у «Програмі розвитку житлово-комунального господарства Тернопільської міської територіальної громади на 2021-2024 роки» передбачено проведення капітального ремонту тротуарів фігурними елементами мощення на 26 вулицях, загальною площею 20 тис. кв. м. А от назви вулиць не вказані. 

Який і де тротуар у найгіршому стані в Тернополі, на Вашу думку? Діліться фото у коментарях з адресами.

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (11)
  • Zinko Natala

    "Та краде але щось робить","ні один мер для міста стільки не зробив як Надал","а другий що інакший буде" та й так...
  • Yuriy Mlkolayovich

    Весною знов перестелять!!! Треба ж бруківку мера продати Тернополю! І як завжди за наш рахунок! І це буде постійно!!! Щось робить!!!!!
  • Оксана Жулицька

    Такі вищерблегі тротуари всюди по місту !
  • Олег Кушнір

    Нетреба сіль сипати

keyboard_arrow_up