Очільники і патрульної поліції краю, і головного управління нацполіції в області підтримали новацію. Проте переконані, що дієвішим за «удар по кишені» буде введення відео фіксації порушень. Тернополяни у соцмережах неоднозначно сприйняли новину. Одні переконані, що збільшення штрафу не допоможе в боротьбі з аварійністю, інші повністю на боці парламентарів та вважають, що посилити відповідальність треба було давно.
Документом передбачається внесення змін до статті 121 Кодексу України про адмінправопорушення, що стосуються зниження смертності і травматизму на дорогах країни за рахунок збільшення рівня використання ременів безпеки і мотошоломів.
У разі водіння з непристебнутим ременем безпеки чи без шолома для водіїв мототранспорту штрафи можуть зрости у 17 разів — з 51 грн до 850 грн.
Тернополяни у соцмережах неоднозначно сприйняли новину. Думки розділились чи не навпіл. Одні категорично за посилення відповідальності. Інші вважають, що все залежить від культури водіння та совісті тих, хто сідає за кермо. Адже, якщо п’яний мажор на джипі летітиме у вашу легківку, обганяючи по зустрічній, - жодні паски безпеки в такому випадку від смерті чи каліцтва не врятують.
Тернополянин Роман Задорожний переконаний, що поправки до Закону щодо паска безпеки допоможуть вціліти і потрапити додому живим у разі ДТП.
У коментарях у Фейсбук чоловікові одразу заперечили. Мовляв, якщо водій КРАЗу чи джипу вискочить на зустрічну – навряд чи пасок безпеки допоможе.
Цей Закон – для посилення відповідальності, а не для безпеки, переконаний мешканець Тернопільщини Борис Гора. І зайвий привід поліцейським зупинити водія.
- Як пенсіонер, отримавши 1450 грн., має заплатити комунальні, купити ліки, їжу, хоч хліб і воду, і потім на старенькому «жигулику», ще штраф 850грн? – пише Олексій Криворучко.
Василь Камяра йому заперечив, мовляв, що якраз пенсіонери на «жигуликах» найменше порушують і найчастіше пристібаються пасками.
- Шось ви, шановне товариство, пересікаючи кордон, дуже чемненько пристібаєтесь, бо там високі штрафи, - пише Василь Камяра. – А тут не спішите. Не важлива власна безпека, то хоча б дітей привчайте.
Своє бачення зменшення смертності на дорогах запропонував тернополянин Юрій Кульчицький.
- Коли водій тверезий, і голова не болить після "вчорашнього", - пише чоловік у Фейсбук. – Бо ні пішохода, ні інших учасників руху не врятує, якщо п'яний прокурор/суддя защепнув пасок безпеки і 2-тонним джипом розкляксав якусь Таврію, чи Матіца. Коли безпечніша сама машина. Так, 20-річний WV безпечніший, ніж 2-річний «Ланос», на якому хоч три ремені собі прищипніть. А ще – справні гальма і добра гума.
Коментарі експертів
Богдан ШЕВЧУК, начальник управління патрульної поліції в області:
- Серед «плюсів» найбільший, це коли у ДТП водій чи пасажири будуть пристебнуті і авто перекинеться – травми будуть легшими і загиблих в таких випадках менше. Чи будуть після зростання штрафу водії пристібатись, чи не будуть – це вже людський фактор і на нього вплинути ми не можемо. Навіть якщо штрафи будуть 10 тисяч, а водій вирішив, що пристібатись не буде, - змінити його думку буде важко. Це менталітет. Але, як на мене, збільшення штрафів таки щось змінить. Скажімо, водії будуть уважнішими. І якщо заплатить штраф раз, два, на третій таки пристебнеться. Паски – це добре. Проте потрібно вже впроваджувати автоматичну відеофіксацію порушень правил дорожнього руху. Перевищили швидкість, обігнали в невстановленому місці – сплатіть штраф. Зараз вони мізерні – 255 грн. за перетин суцільної смуги та проїзд на червоне. А так порушив раз, два, три, в день прийде стільки ж повідомлень про оплату штрафу, можливо, це діятиме. Менталітет наших водіїв, на жаль, такий: немає поліції – можна порушувати. Буде відеофіксація – порушив - прийде повідомлення про штраф. Один день, другий. І як вся зарплата піде на оплату штрафів – думаю, це зупинить ту масовість порушень і безкарність. Тоді буде порядок. Балачки тут не актуальні. Треба робити більш кардинальні кроки.
Олександр БОГОМОЛ, начальник головного управління нацполіції в області:
- Повністю підтримую. Я – за посилення відповідальності. Менталітет наших водіїв, на жаль, примушує посилювати відповідальність за порушення правил дорожнього руху. Особливо це стосується порушень, які призводять до аварій із загиблими чи іншими тяжкими наслідками. Виїзд на смугу зустрічного руху, керування у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння, перевищення швидкості, обгін в недозволеному місці. В тому числі і керування з не пристебнутим паском безпеки. Маємо європейську статистику – там суми штрафів в рази більші навіть за таке порушення. І, відповідно, інші результаті: менша кількість ДТП і суттєво легші наслідки. Наразі інших важелів впливу на трагічні випадки на дорогах, аніж підвищення штрафів, - не бачу. На жаль, законодавством досі не врегульоване питання автоматичної фото- і відеофіксації. Оце, думаю, допомогло б.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Ната Лия
Alex Pele
DDD46