Очільники і патрульної поліції краю, і головного управління нацполіції в області підтримали новацію. Проте переконані, що дієвішим за «удар по кишені» буде введення відео фіксації порушень. Тернополяни у соцмережах неоднозначно сприйняли новину. Одні переконані, що збільшення штрафу не допоможе в боротьбі з аварійністю, інші повністю на боці парламентарів та вважають, що посилити відповідальність треба було давно.
Документом передбачається внесення змін до статті 121 Кодексу України про адмінправопорушення, що стосуються зниження смертності і травматизму на дорогах країни за рахунок збільшення рівня використання ременів безпеки і мотошоломів.
У разі водіння з непристебнутим ременем безпеки чи без шолома для водіїв мототранспорту штрафи можуть зрости у 17 разів — з 51 грн до 850 грн.
Тернополяни у соцмережах неоднозначно сприйняли новину. Думки розділились чи не навпіл. Одні категорично за посилення відповідальності. Інші вважають, що все залежить від культури водіння та совісті тих, хто сідає за кермо. Адже, якщо п’яний мажор на джипі летітиме у вашу легківку, обганяючи по зустрічній, - жодні паски безпеки в такому випадку від смерті чи каліцтва не врятують.
Тернополянин Роман Задорожний переконаний, що поправки до Закону щодо паска безпеки допоможуть вціліти і потрапити додому живим у разі ДТП.
У коментарях у Фейсбук чоловікові одразу заперечили. Мовляв, якщо водій КРАЗу чи джипу вискочить на зустрічну – навряд чи пасок безпеки допоможе.
Цей Закон – для посилення відповідальності, а не для безпеки, переконаний мешканець Тернопільщини Борис Гора. І зайвий привід поліцейським зупинити водія.
- Як пенсіонер, отримавши 1450 грн., має заплатити комунальні, купити ліки, їжу, хоч хліб і воду, і потім на старенькому «жигулику», ще штраф 850грн? – пише Олексій Криворучко.
Василь Камяра йому заперечив, мовляв, що якраз пенсіонери на «жигуликах» найменше порушують і найчастіше пристібаються пасками.
- Шось ви, шановне товариство, пересікаючи кордон, дуже чемненько пристібаєтесь, бо там високі штрафи, - пише Василь Камяра. – А тут не спішите. Не важлива власна безпека, то хоча б дітей привчайте.
Своє бачення зменшення смертності на дорогах запропонував тернополянин Юрій Кульчицький.
- Коли водій тверезий, і голова не болить після "вчорашнього", - пише чоловік у Фейсбук. – Бо ні пішохода, ні інших учасників руху не врятує, якщо п'яний прокурор/суддя защепнув пасок безпеки і 2-тонним джипом розкляксав якусь Таврію, чи Матіца. Коли безпечніша сама машина. Так, 20-річний WV безпечніший, ніж 2-річний «Ланос», на якому хоч три ремені собі прищипніть. А ще – справні гальма і добра гума.
Коментарі експертів
Богдан ШЕВЧУК, начальник управління патрульної поліції в області:
Олександр БОГОМОЛ, начальник головного управління нацполіції в області:
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 28 від 9 липня 2025
Читати номер