Банківською карткою у транспорті можна вже буде розраховуватись у лютому

Баталії довкола електронної системи оплати проїзду у громадському транспорті тривають досі. Водії маршрутних автобусів виступають проти даної ініціативи. Пасажири не розуміють, навіщо було запроваджувати ноу-хау, якщо система добре не працює.

Банківською карткою у транспорті можна вже буде розраховуватись у лютому

Крім протесту незадоволених водіїв, самі жителі не розуміють, навіщо в міськраді коней погнали, якщо систему не доробили. Основна проблема пасажирів – з їх електронного квитка списується сума одразу за кілька поїздок, замість одної.

Про те, коли закінчиться весь цей каламбур і жителі міста зможуть безперешкодно користуватись громадським транспортом, не втрачаючи своїх коштів, поговорили під час прямого ефіру на сайті «20 хвилин» 12 січня.

До участі запрошували перевізників та управління транспорту, зв’язку та комунікацій міськради. Перші не виявили бажання щось пояснювати, мовляв, преса нічого гарного про перевізників не пише. До начальника управління транспорту Ігоря Мединського намагалися додзвонитися три дні поспіль. Він або був зайнятий, або взагалі не реагував на дзвінки. Лише на третій день багаторазових спроб через прес-службу міськради вдалось з’ясувати, що очільник управління не прийде на прямий ефір, бо він і так всюди «на розхват». На репліку журналіста, що тернополяни хочуть почути відповіді від чиновників, коли ж нарешті проблема з транспортом врегулюється, Ігор Мединський зауважив, що він два тижня планував поїздку у Львів, від якої відмовитися не може. Про зустріч на наступному тижні також домовитися не вдалося. Для міськради, як бачимо, вже звична практика, що всі важливі питання, які стосуються жителів міста, вони вирішують у своїх кулуарах. А потім порційно видають лише ту інформацію, яку, з їхньої точки зору, потрібно знати.  

Зауважимо, що гості ефіру запізнилися на програму майже на 40 хвилин. Оскільки через певні причини їхній час був обмежений, нам вдалось отримати відповіді лише на половину питань з тих, що цікавлять тернополян. Їх наводимо нижче.

Повний запис прямого ефіру ви можете переглянути на сайті «20 хвилин» за посиланням: https://te.20minut.ua/Groshi/scho-bude-z-marshrutkami-v-ternopoli-pro-scho-domovlyayutsya-vodiyi-ta-10665407, або відсканувавши QR-код.

 

Гостями програми були:

  • директор ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків;
  • громадський активіст Олег Синовець;
  • депутат міськради Нараз Зелінка.

 

Найцікавіші обговорення з сайту «20 хвилин»:

 

Наталя

Про що домовились з перевізниками? Коли маршрутки будуть нормально їздити?

Віталій Васильків

За допомогою системи detransport ми слідкуємо за ними. На другий день після протесту 80% автобусів були на своїх маршрутах. Також по терміналам, які видали їм, ми дивимось, коли та які транзакції проводили, коли розпочали та закінчили зміну. Терміналами водії користуються не так жваво, як ми бачимо.

Позиція перевізників та водіїв одна – вони кажуть, що протест нібито не пов’язаний з виведенням готівки, а спалахнув через незручність користування пристроями. Серед аргументів лунають фрази, що вони не можуть стежити за безпекою руху. Проте в тримісячному тестовому режимі, коли вони мали вчитися і повідомляти про проблеми, ніхто про це не думав. Лише один перевізник належним чином проводив такі навчання водіїв, нас запрошували до себе, ми показували, як працювати з валідаторами. Інші підприємства відверто говорили, що нам потрібно розвернутися і йти назад.

 

Від редакції

Виходить, Ви всю вину перекладаєте суто на водіїв і перевізників, бо вони добре не вчилися. А як же проблеми зі зняттям більшої суми коштів з квитка, ніж потрібно?

Віталій Васильків

Згідно з програмою, сума тарифу знімається за один дотик. Варіантів технічної проблеми може бути кілька: водій неправильно поставив рулон у валідатор, бо не пройшов навчання. Другий момент – він неправильно проводить карткою кілька разів. Ми змінили налаштування, тепер, коли водій проводить карткою кілька разів, пристрій перепитує, чи він не помилився щодо повторної транзакції. Насправді є такі пасажири, які готові розрахуватися своєю карткою за кількох людей. Вони мають на це право. Це особливо актуально в години пік.

 

Тернополянин

Скільки випадків було зчитування з карток більше, ніж за 1-3 секунди, коли з квитка знімало кошти не за одну поїздку?

Віталій Васиьльків

Офіційно таких заяв – 8. У цих випадках водії неправильно закладали рулон у пристрій. Якщо тернополяни потрапляли у такі ситуації, вони можуть прийти до нас, написати заяву. По номеру картки ми в базі перевіряємо всі транзакції та помилкові зняття. Кошти або повертаємо готівкою, або кладемо на баланс картки.

 

Олена Сайко

Коли тернополяни будуть мати особисті онлайн-кабінети, де зможуть перевірити  використані кошти?

Віталій Васильків

Ми наразі працюємо над веб-сайтом, де тернополяни зможуть перевірити історію списання коштів. У першому кварталі цього року плануємо завершити всі роботи.

 

Від редакції

У проекті Львів планує витратити на електронну систему оплати проїзду 10 млн Євро. Скільки за це «задоволення» заплатив Тернопіль?

Віталій Васильків

Плануємо витрати близько 2 мільйонів. До того, що вже є, плюс стаціонарні валідатори у великогабаритному громадському транспорті, крім передніх дверей. Також хочемо встановити по місту автоматизовані термінали поповнення карток. 

Олег Синовець

Я маю дані по інших містах. Так, місяць тому підприємство в іншому місті закупили магнітні електронні квитки по 5,92 грн. Київляни замовляли картки з модифікованим безконтактним чіпом по 9,58 грн, житомиряни – за 15,40-16,40 (неперсоніфікована і персоніфікована). Чому в нас така висока ціна – 20 грн за електронний квиток?

Віталій Васильків

У Житомирі впроваджують те ж обладнання, що і в нас. У них немає картки жителя, лише електронний квиток. Тому вартість з ПДВ – 15,40 грн. Можливо, в інших містах відрізняється програмне забезпечення чи стратегія впровадження електронної системи. На ціну вливає і кількість карток, які замовляємо. Ми придбали лише 5 тис. Чим більше беремо, тим дешевше.  Останній раз замовляли картки по 17 грн з копійками/штука плюс податки. Кінцева ціна – 20 грн.

 

userNam D
Чому в Тернополі розкупили проїзні? Невже міська влада не знала, яку загальну кількість закупила і не вела моніторинг надходження коштів із продажу (можна порахувати скільки проїзних було продано).

Віталій Васильків

З понеділка має приїхати ще 15 тисяч карток. Чесно, не розраховували на блискавичний ажіотаж.

 

userNam D
Чому міська влада не перейняла успішний досвід впровадження електронного квитка в інших областях (БЕЗ КАРТКИ ТЕРНОПОЛЯНИНА), а пішла своїм шляхом?
Назар Зелінка

Ну, це більше питання до міськради. Я вважаю, що зміни в оплаті потрібні. Однак є ряд суперечностей. Мені цікаво побачити всі умови конкурсу, коли на роль впроваджувача системи обрали ТОВ «Системний зв’язок». Підхід до реалізації програми помилковий.

Важливим моментом мала бути правильна диференціація вартості проїзду – готівковий і безготівковий розрахунок. Перевага – виведення доходів з тіні. Якщо система досконало запрацює ми зможемо контролювати пасажиропотік, стежити за розкладом руху автобусів тощо.

 

Назар Зелінка

Чому на виконкому затвердили, що безготівковий проїзд – 5 грн, а електронний квиток, як і  картка тернополянина, - 4 грн. Чи це не спроба завести якомога більше коштів у даний ресурс? Звичайна банківська картка може дати той же ефект, але сума зараховуватиметься за кожну поїздку окремо.

Віталій Васильків

Спочатку мова йшла про трирівневий тариф: готівка - 6 грн, електронний квиток – 5 грн, а картка тернополянина – 4 грн. Розрахунок за банківською карткою мав би також становити 5 грн. Наразі ми маємо лише дворівневий тариф. Картки тернополянина виготовляють не так масово, електронний квиток купити простіше. Тому все міняється по ходу впровадження. Відійшли від стратегії, діємо ситуативно. Хоча в мене це також викликає дискомфорт.

 

Андрій

Коли можна буде розрахуватись банківської карткою?

Віталій Васильків

Договори з банками  підписали, обладнання в транспорті підтримує цю функцію. Наразі налагоджуємо процес із платіжними системами – Visa та MasterCard. До кінця січня-початку лютого все має працювати.

Коментарі (3)
  • Testiv@gmail.com

    Коли водії почнуть видавати квитки з 5 грн.???
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні

Новини Тернополя за сьогодні

21:15 Нападник тернопільської "Ниви" став героєм туру у Другій лізі 20:30 У «Бункермузі» покажуть рай, намальований акрилом і аерозольними фарбами 20:00 Ветеран військової служби обурений порушенням права на пільговий проїзд у Тернополі 19:00 Допоможіть розшукати безвісти зниклу тернополянку Від читача 14:39 Тут, як у Карпатах, тільки набагато краще 18:00 Тернополян кличуть в урочище Червоне біля Джуринського водоспаду на свято замку 17:30 У Тернополі обговорять новий сезон дитячо-юнацької футбольної ліги 17:00 Безкоштовному проїзду для учасників бойових дій бути! І без монетизації 16:36 Жахлива статистика: на Тернопільщині у 2018 році трапилося 35 смертельних аварій photo_camera 16:00 Максимкові Лихолату у Львові зробили операцію з пересадки шкіри 15:14 Тернополянин переказав аферистам 7000 грн 14:25 На День Незалежності та День міста у Тернополі гастрофестиваль, концерти та рекорди (програма) 13:40 Фото дня: на Маковея продають маковійчики по 20 грн photo_camera 13:05 У Тернополі загинув 45-річний чоловік 12:32 Лише третина кандидатів у водії здають іспити з першого разу 12:08 Увага! Допоможіть знайти безвісти зниклого чоловіка 11:45 На Острозького аварія за участю таксі (оновлене) 11:15 У Березовиці фура розбила легківку (оновлене) 11:00 Щурі захопили територію біля будинку на Тарнавського play_circle_filled 10:30 Маковея - свято дітей і дівчат
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Не пропускай новини — долучайся до нас на Facebook
keyboard_arrow_up