Суворі карантинні заходи, покликані попередити стрімке розповсюдження коронавірусу COVID-19, стали складним викликом для мільйонів українців. Підвищення соціальної напруги, психологічний дискомфорт, фінансові труднощі – ось лише приблизний перелік того, з чим щодня стикаються сім’ї в усіх куточках України.
Усі зазначені фактори разом зі стресом та соціальною ізоляцією можуть спричинити невмотивовані прояви агресії, тому проблема домашнього насильства за таких умов постає, як ніколи, гостро.
Якщо вам відомо про факти вчинення домашнього насильства стосовно ваших близьких, друзів, знайомих чи воно стосується безпосередньо вас, негайно звертайтеся за допомогою до відповідних служб.
Ставши свідком домашнього насильства, ви можете:
- натиснути на дзвінок або постукати у двері (дати зрозуміти агресору, що його дії є неприпустимими, або ж просто відволікти – спитати якусь дрібничку, щось позичити);
- зателефонувати до поліції (це може бути анонімне звернення, проте завжди ефективніше, якщо заявник має можливість особисто повідомити про всі деталі);
- поговорити з постраждалою особою та дати їй контакти “гарячих ліній”, соціальних служб, притулків, центрів психологічної допомоги постраждалим;
- у разі звернення поліцейських або працівників соціальних служб за свідченнями щодо того, чи регулярні ситуації насильства в цій сім’ї, – не відмовлятись та не приховувати інформацію;
- обрати інший безпечний для вас варіант втручання.
Щоденний моніторинг повідомлень про факти вчинення домашнього насильства, які надходять на скорочений номер екстреного виклику поліції “102”, показує, що різкого підвищення випадків домашнього насильства за умов карантину в Україні не спостерігається, як про це повідомляють у засобах масової інформації в інших країнах світу.
На жаль, існує тенденція, коли постраждалі від домашнього насильства особи звертаються за допомогою до Національної поліції України чи інших організацій, які здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству вже за умови кризових ситуацій.
Так, у Департаменті патрульної поліції регулярно, не лише за умов карантину, проводиться робота, спрямована на співпрацю з центрами соціальних служб, службами у справах дітей, місцевими органами влади та громадськими організаціями, з метою узгодження взаємодії для вирішення проблемних питань щодо виявлення і реагування на факти вчинення домашнього насильства та надання інформаційної допомоги постраждалим від учинення такого насильства.
Відтепер, за умов карантину, коли самоізоляція може обмежувати певні можливості в пошуці необхідної інформації, МВС у співпраці з НПУ та ХНУВС створили у Telegram @police_helpbot, який допоможе у вирішенні цієї проблеми.
Чат-бот @police_helpbot діє в месенджері Telegram та акумулює всю необхідну інформацію про домашнє насильство.
Контакти “гарячих ліній” та служб, де спеціалісти в галузі психології та юриспруденції зможуть надати кваліфіковану допомогу постраждалим від домашнього насильства.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 28 від 9 липня 2025
Читати номер