Автоматизована система оплати проїзду та обліку пасажирів працює у Тернополі від початку грудня минулого року.
Аналогів роботи системи в Україні немає — наше місто вперше в Україні запровадило «електронні квитки». Уже в перші дні запуску системи реалізували близько 450 проїзних квитків і їхня кількість збільшується щодня, стверджує директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.
— Вдалось збільшити продаж проїзних квитків у вигляді безконтактних карт більш ніж на 30% у порівнянні з продажем паперових місячних проїзних квитків, - каже Андрій Мастюх. - Станом на 23 січня від моменту запуску пасажири зареєстрували 24065 проїздів за безконтактними картками. Це означає, що тернополяни підтримали новацію.
Журналісти «20 хвилин» проаналізували «плюси» і «мінуси» автоматизованої системи оплати проїзду як для пасажирів, так і для підприємства.
«ПЛЮСИ»
Для пасажирів:
— можливість економити на проїзді до 10%.
— наявність різноманітних тарифних пакетів, які максимально задовольняють потреби пасажирів («Економ», «Стандарт», «Люкс», «Безліміт» як за повною вартістю, так і пільговою для учнів/студентів);
— на відміну від паперового проїзного, існує можливість оплатити поїздку іншого пасажира (на усіх тарифних пакетах, окрім «Безліміт»);
— можливість користування транспортними послугами протягом 90 днів з дня придбання/поповнення без прив’язки до календарного місяця.
Для міста:
— місто першим в Україні впровадило Автоматизовану систему оплати проїзду та обліку пасажирів у тролейбусах та зробило вагомий внесок до побудови європейської системи єдиного електронного квитка на всьому міському пасажирському транспорті міста.
Для підприємства:
— отримання авансових коштів за послугу попередньо оплаченого проїзду;
— збільшення кількості реалізованих проїзних квитків, у порівнянні з паперовими місячними проїзними квитками;
— унеможливлення підробки проїзного документу (як це можливо при виготовленні паперових проїзних квитків);
— збільшення доходу від реалізації разових квитків (ускладнення повторної реалізації квитків, друк квитка «на очах» у пасажира);
— отримання посекундної деталізованої інформації про перевезення платних пасажирів для вирішення задач аналізу та планування пасажирських перевезень;
— контроль кондуктора, контролера на лінії (всі дані про кожну операцію на терміналі кондуктором та контролером відображаються у центрі обробки транспортних транзакцій);
— синхронізація з 1с бухгалтерією. Автоматизоване рознесення виручки по шляхових листах.
«МІНУСИ» на першому етапі впровадження:
Для пасажира:
— При втраті неперсоніфікованого проїзного квитка тривалого користування дані картки не відновлюються.
— Немає переходу між тарифними пакетами.
ЩО ОЧІКУЮТЬ
— можливість отримати обґрунтовані дані про транспортну роботу перевізників для формування бюджету міста.
— задовольнити соціальну потребу мешканців міста в транспортних перевезеннях;
— можливість ввести в дію транспортні картки у вигляді електронних гаманців без обмежень по терміну дії, картки пільговиків для обліку пільгового пасажиропотоку, використовувати для оплати в транспорті банківські картки
— пільгові проїзні квитки можуть бути сфокусовані і поділені з урахуванням: категорій пасажирів (студенти, пенсіонери, ветерани, працівники комунальних служб і т.д.); часу (знижки на оплату проїзду в не пікові години); зон та територій;
— можливість персоналізації карт;
— можливість забезпечення системою знижок (стосується пасажирів всіх категорій);
— можливість розширення сфери послуг (Соціальна карта Тернополянина).
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Діонісій
Віталій
1 зробіть вільний тарифний план без пакетів( поповнив на 10грн. їздиш тих 10грн.)
2 зробіть нормальне поповнення карток, а не при 0 поїздці можна поповнити картку.
3 зробіть пересадку по квитку.
4 зробіть поповнення через приват або термінали.
Антон Марчевський reply Віталій
НаразіІ у вас є вибір: якщо не влаштовує карткова система - купуйте разовий квиток у кондуктора.