Ця публікація, не є інструкцією, як можна “на халяву” поїсти чи попити у закладі. В житті бувають різні ситуації, але людяність ніхто не відміняв.
Ми вибрали п’ять закладів: “Фламінго”, “Барбареско”, “Клуб Файного”, “Лампа” та “Коза”. Обирали найбільш популярні заклади, та щоб був не ті самі власники. Для себе вирішили, що розрахуємося тоді, коли вже знайдемо з офіціантом вирішення проблеми, тоді зізнаємося, що проводимо експеримент і сплатимо за кожним чеком.
Розпочинаємо експеримент з пастерії “Фламінго”, що біля “шостого магазину”. Сценарій такий: журналістка замовляє чай, просить рахунок, і раптом розуміє, що прийшла без гаманця. Мовляв, забула вдома.
За чай потрібно заплатити 35 грн. Офіціантка закладу відреагувала на це досить спокійно.
- Нічого страшного, - каже офіціантка. - Ви можете донести гроші або сьогодні ввечері, або протягом кількох днів. Залиште свій номер мобільного і все.
Офіціантка розповіла, що були випадки, коли клієнти не докладали 10-20 грн до всієї суми в чеку і йшли. Або, коли у закладі не працював термінал, то клієнти йшли до банкомату. А, якщо поруч не було потрібного банкомату, то залишали номер мобільного і приносили гроші наступного дня.
У “Лампі”, що на вул. Грушевського,1, ми не мали 45 грн, щоб заплатити за десерт.
- Вибачте, у мене виникла проблема. Я забула гаманець вдома, - розгубленим голосом журналістка запитує у офіціантки, як вийти з такої ситуації.
- Ви далеко живете? - відразу запитує офіціантка. Чує, що на “Алясці” і просить залишити щось в заставу, наприклад, телефон та привезти гроші.
На наше запитання, чи часто у їхньому закладі трапляються такі ситуації, офіціантка розповіла, що бувають випадки з дітьми.
- Якщо сидять школярі, то їм може не вистачити кілька гривень, - каже дівчина. - Тоді вони телефонують батькам і ті привозять гроші. А загалом, то ще не було таких ситуацій. Але, якщо б таке трапилось, а у людини не було телефону з собою, то просили б залишити щось цінне.
В арт-барі "Коза" ми спробували як це не змогти заплатити за імбирний лимонад вартістю 35 гривень. Офіціант трохи розгубився:
- Ну і? (незручна пауза)
- То, чи можу побігти додому і взяти гроші? - журналістка сама пропонує вихід з ситуації.
- А які є ще варіанти? Нема ж, - відповідає офіціант. - Я до другої години тут працюю. Надіюсь, ви повернетесь.
На запитання чи часто стаються такі випадки, офіціант відповів, що буває.
- Часто люди йдуть не додому, а в банкомат знімати гроші, - каже хлопець. - В заставу ми нічого не беремо, хіба це замовлення на кілька тисяч гривень.
“Принесете гроші сьогодні”
В "Клубі Файного міста" замовляємо десерт за 55 грн. Розігруємо ситуацію, що коли хотіла оплатити рахунок побачила, що "не взяла" гаманця. Коли пояснила свою ситуацію, офіціант спокійно відповів, що вона може принести гроші.
- Я можу зараз збігати за грошима додому? - перепитала журналістка. На що офіціант відповів: “Як хочете. Якщо ви сьогодні принесете мені гроші - проблем немає. Я сьогодні на роботі.”
Офіціанти закладу розповіли, що на їхніх змінах випадків, коли клієнт не мав грошей, щоб оплатити рахунок - не було.
В заставу за каву залишив 100$
В "Барбареско" сума в рахунку була найбільшою - 185 грн. Цього разу журналістки сіли разом і змінили сценарій: гроші є, але не вистачає 35 грн. Що робити? Офіціантка почувши це і побачивши гаманець однієї з журналісток, в якому було дві гривні, посміхатись перестала.
- А я не знаю, як ви маєте оплатити рахунок, - спершу офіціантка трішки розгубилась. Але, коли журналістки запитали, чи можна піти за грішми, то офіціантка відповіла, що можна.
- Але залиште щось цінне, або одна нехай залишиться, а інша піде, - додала офіціантка.
Зізнаємося, що проводимо експеримент. Тоді офіціантка розповіла, що такі випадки і справді бувають. Клієнт повинен залишити щось цінне, так офіціанти страхують себе, адже рахунок закривати доведеться їм. Дівчина розповіла, що був випадок, коли чоловік не мав готівки на каву, яка коштувала 25 грн. Він залишив 100 доларів і пішов міняти валюту. Повернувся та заплатив за каву.
Додамо, що у кожному з цих закладів офіціанти були привітними і залишались такими ж незважаючи, на те, що їм попались такі "забудькуваті" клієнтки.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Валера Матів