- З самого початку цей проект розпочинали для того, щоб легалізувати всі доходи, - коментує директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх. – Не тільки електротрансу, а й всіх перевізників у Тернополі. Друге – це чіткий обіг пільг, за які платить місто.
У 2016-ому році державного бюджету на органи місцевого самоврядування переклали навантаження на облік та компенсацію за перевезення пільговиків.
- Тоді ми передбачали, що це станеться і ми були готові, - каже пан Мастюх. - Ще в 2016-ому ми започаткували проїзні квитки тривалого користування в електротрансі. З 1 жовтня почнуть діяти картки на весь пасажирський транспорт. Хочу наголосити на тому, що проїзні квитки тривалого використання, які дозволяють проїзд лише в тролейбусах і надалі будуть дійсними. Також до картки тернополянина в 2018-ому році ми плануємо запровадити нові сервіси.
Про види карток та їх функції розповіла начальник відділу інформаційно-комунікаційних технологій КП «Тернопільелектротранс» Тетяна Фурман. Картки запрограмовані під кожного пасажира – для пільговиків окремо, для студентів та учнів окремо, для тернополян окремо.
- Проїзний квиток тривалого використання на проїзд у тролейбусі діє з 1 грудня 2016-ого року, - каже Тетяна Фурман. - Нею користується близько 900 пасажирів. Є люди, які їздять лише в тролейбусах а ця картка на 99 поїздок дає можливість зекономити 27 грн. Така картка коштує 15 гривень.
З 1 жовтня в громадському транспорті діятиме нова картка – проїзний квиток тривалого користування у вигляді електронного гаманця. Якщо на попередній карті є тарифні пакети поїздок, то у цій картці є електронний гаманець, який потрібно поповнювати. Обмежень щодо суми та терміну дії використання цих коштів – немає. Цю картку можна придбати за 20 гривень та поповнити на будь-яку суму. Таких карток зараз є близько 5-ти тисяч. Але нестачі цих карток не буде, бо їх постійно виготовлятимуть.
- Далі говоримо про картки тернополянина. Це уже персоніфіковані картки і нею може користуватись лише власник, оскільки вона передбачає різні пільги, - продовжує пані Тетяна. - Зараз в системі видачі транспортних карток зареєстровано 34 000 заяв. 72% - це пільговики, які отримують цю картку безкоштовно, а 28% - учні, студенти та мешканці міста.
Для тернополян картки синього кольору, зеленого – для учнів та студентів, помаранчеві – для пільговиків. Синя та зелена картки теж у формі електронного гаманця і її можна поповнювати на будь-яку суму. З них за поїздку списується оплата відповідно до діючого тарифу. Для учнів та студентів – 2 грн, для тернополян 3 грн у тролейбусі та 4 у маршрутці. Картка тернополянина для пільговиків запрограмована у вигляді проїзного квитка, у якому немає обмежень у кількості поїздок.
Як розповів директор ТОВ «Системний зв’язок» Віталій Васильків, зараз уже є перших 2000 карток тернополян, заяви на яких тернополяни подавали до 19 вересня. Також уже є учнівські та студентські картки – їх більше 5000. І близько 15 000 пільгових карток. Картки можна забрати у пунктах, де люди заповняли заяви. Окрім того люди отримуватимуть смс з сповіщенням.
- Ми передбачаємо багато корисних функцій та можливостей по карті тернополянина, - каже Віталій Васильків. - Кожен громадянин міста матиме свою персоніфіковану картку, яка дає право найнижчий тариф проїзду в громадському транспорті. В подальшому будуть й інші муніципальні, комунальні послуги.
Заразу громадському транспорті встановлюють обладнання та проводять тестове відпрацювання з приватними перевізниками, щоб вони вміли працювати з цими картками.
- Звертаюсь до громадян, щоб вони свідомо віднеслись до цього питання, бо від нас залежить подальший розвиток транспортної інфраструктури міста, - каже пан Васильків. - І нам потрібно відповідально відноситись до оплати проїзду та обліку пасажирів. Чи платитимуть пасажири за проїзд перевірятиме відповідна служба контролю.
Як користуватись карткою тернополянина у громадському транспорті дивіться на відео.
- Тернопіль – перше місто, у якому вводять такі картки, тому ми не маємо від кого переймати досвід і самі створюємо усю цю систему, - додає Віталій Васильків. - Надіємось, що в подальшому інші міста перейматимуть наш досвід і братимуть приклад. Хочу зазначити, що перевага персоніфікованої картки у тому, що при її втраті можна відновити баланс і перенести на нову карту.
У жовтні тариф на проїзд з карткою та без картки не відрізнятиметься. За цей час усі, хто ще не встиг отримати персоніфіковану картку чи придбати неперсоніфіковану, зможуть це зробити. Також з 1 жовтня можна подати онлайн заявку на отримання карти. Як це зробити дивіться на відео.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Андрій Павлович Холява
Вже писали що в Ризі (Латвія) давно існує картка Рижанина з персональними данними на картці з фото на любих транспортах і цей проект вже як 2 роки існує. Щось дуже запідозріло!
В Швеції ніхто не був? Там теж проїзний на метро і автобуси