У Тернопіль вже прибули 20 автобусів МАЗ - 206086, які закупила міськрада для КП «Тернопільелектротранс». Як вони виглядають ззовні та всередині, коли їх можна буде побачити на вулицях міста, дізнавалася журналістка "20 хвилин".
В останній день зими, 29 лютого у Тернопіль прибув перший десяток автобусів, а 2 березня журналісти мали змогу побачити усі 20 одиниць транспорту та навіть здійснили пробну поїздку у автобусах.
Під час презентації транспорту обійшлись без перерізання червоних стрічок та благословення священників.
Наразі автобуси знаходяться на території КП "Тернопільелектротранс". Закупили їх на умовах лізингу у спільному проєкті з "ПриватБанк".
- Упродовж найближчих кількох тижнів відбудеться підготовка технічної документації, і ми плануємо, що ще у березні перші автобуси виїдуть на маршрути, - сказав під час відкриття міський голова Сергій Надал.
Спочатку кілька автобусів виїдуть на новий маршрут №21, який сполучатиме вул. Бродівську зі Східним масивом та заїздом до управління соціальної політики.
- Крім того, частина автобусів будуть курсувати на маршруті №35, - сказав Сергій Надал. - До 16 березня відбувається подача документів для проведення конкурсу на нову маршрутну мережу перевезень громадським транспортом. Ми плануємо завершити конкурс, і тоді з початку квітня нові автобуси курсуватимуть на новій маршрутній мережі.
Більше про маршрут читайте за посиланням у матеріалі "В Тернополі відкриють новий маршрут №21. Ще у двох будуть зміни"
Придбали транспорт у лізинг за 45 млн грн. Виплачувати кошти будуть протягом трьох років.
- Рішенням сесії ще наприкінці грудня була визначена сума лізингу - 45 млн грн, - сказав керівник відділення "ПриватБанк" Василь Кобель. - угода укладається на 36 місяців. Немає жодних штрафних санкцій. Відсоткова ставка складає 13,5 %. Хоча у рішенні сесії йшлося, що відсоткова ставка має складати не більше 17%. Правлінням банку було визначено, що проєкт є соціальним, а не економічним, тому вирішили знизити відсоткову ставку.
Перший внесок вже оплатили, він становить 15 млн грн. Кошти виділили із міського бюджету. Вони покривають страховку та необхідні платежі на оформлення документації. Далі щороку необхідну суму закладатимуть у бюджет міста.
- Ми розраховуємо, що автобуси будуть їздити на тих маршрутах, які є соціально-необхідними для міста, - зазначив міський голова. - Там, де не може проїхати великогабаритний транспорт та тролейбуси. Це "Новий Світ", Пронятин, Кутківці. Крім того, сподіваємось, що КП "Електротранс" вдасться виграти частину прибуткових маршрутів, тому що треба заробляти, компенсувати ті відсотки, які потрібно сплачувати разом із вартістю автобусів.
Придбання цих автобусів є черговим кроком до створення єдиної транспортної компанії у Тернополі, кажуть у міськраді.
На які саме маршрути виїдуть нові автобуси - вирішувати це будуть на конкурсній основі.
Андрій Мастюх каже, що зараз підприємство шукає водіїв для нових автобусів.
- Ми обіцяємо повний соціальний пакет, сто відсотково легалізовану працю, повну відпустку і високу заробітну плату, - продовжує пан Мастюх.- За січень- лютий зарплата у водіїв становила 14-15 тисяч гривень. Це залежить від відпрацьованих годин та інших складових, але в цих межах.
Раніше у соцмережах тернополяни писали, що в нових автобусів є російські комплектуючі. Таку позицію під час засідання сесії 27 грудня висловив депутат міської ради Тарас Білан.
Проте, директор КП переконує, виробили їх у Білорусі, а про частини, які б виготовляла країна-агресор не можу бути й мови.
- Автобуси повністю нові, вироблені в Білорусії, російських комплектуючих немає, - каже Андрій Мастюх.- Нам надійшов лист від імпортера, в якому вказано складові, які вироблені у Німеччині. Це автобуси найвищого класу, наголошую, російських комплектуючих немає. Про технічні характеристики автобусів "МАЗ -206" можна дізнатись на офіційному сайті виробника "Мінський автомобільний завод".
Як вказано в описі - виробник запчастин Німецька компанія Mercedes-Benz. Щоправда опублікована інформація російською мовою, оскільки у Білорусі, де виробили транспорт, вона - друга державна.
Довідка. Зараз мережу громадського транспорту Тернополя обслуговує 24 комунальних низькопідлогових автобуси – 21 «МАN» та три - ЛАЗи. Нещодавно у Тернополі запрацював новий автобусний маршрут №35.
А як вам новенькі автобуси? Чи користуєтесь громадським транспортом - пишіть у коментарях.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Helga Soloha
чч reply Helga Soloha
Helga Soloha reply чч
Helga Soloha
Оксана Колесник
А також засоби для санітарної обробки місць масового користування. Чи хоч якоїсь обробки. На залізничному вокзалі при всіх ремонтах навколо вокзал не миється навіть миючими засобами. Якщо сидиш на 1 поверсі в місці очікування - сморід мочі від підлоги та стін аж очі виїдає... і це станом на 03.03.2020, в період епідемій. Хай Надал та відповідальні за такі реяі особи замість автобусу виділить кошти на миття та дезінфекцію таких зон, бо невдовзі нікому буде на тих автобусах їздити!
Harkavets Anatolii