Як розповідає керівник проекту «Залучення молоді до активної участі у Президентських та Парламентських виборах України 2019 та запобіганню порушень виборчого законодавства в Тернопільській області» Олександр Домбровський, грубі порушення під час виборчої кампанії розпочалися близько за два тижні до дня голосування.
- На сьогоднішній день сформовано п’ять мобільних груп, які будуть працювати в день голосування та в день підрахунку голосів, – розповідає Олександр Домбровський. – Через стислі терміни передвиборчої кампанії ми виявляли незначні порушення на початку кампанії, однак зараз таких порушень значно більше.
Одне з грубих порушень, як розповідає координатор коаліції «За прозорі та чесні вибори» Іван Марчук, – розміщення та розповсюдження агітаційних друкованих матеріалів без вихідних даних, тобто без інформації про замовника, тиражу матеріалів, тощо. Такі плакати на рекламних щитах було виявлено по всій території Тернопільської області. Також, газети без вихідних даних роздають тернополянам.
- Ми зараз звертаємося до представників ЖКГ та ОСББ, щоб працівники перешкоджали розповсюдженню агітаційних матеріалів, які розвішують на дошках оголошень під’їздів, оскільки це пряме порушення виборчого законодавства, – розповідає Іван Марчук. – Відповідні місця, де можна розміщувати агітаційний матеріал, визначено міською радою.
Деякі кандидати, як розповідає Іван Марчук, у рамках своєї рекламної кампанії надавали тернополянам безкоштовну можливість пройти медичні послуги. Це перевірка крові на вміст цукру, а також тест на гепатит С. Це є грубим порушенням виборчого законодавства, оскільки надавати безоплатні послуги у рамках виборчої кампанії забороняється.
- 15 липня на одному з інтернет-ресурсів нами був виявлений ролик з відео-зверненням польського політика у підтримку одного з кандидатів в депутати, що є грубим порушенням, оскільки громадяни інших країн не можуть брати участь у виборчій кампанії.
Ще одне грубе порушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність – розповсюдження антиагітаційного матеріалу з наклепом на одного з кандидатів від Тернопільського мажоритарного округу. Газета нібито розповсюджувалась від ТО «Автомайдан». Однак тимчасовий виконувач обов’язків керівника Тернопільського осередку «Автомайдан» Юлія Гесюк розповідає, що ніякого відношення організація до газети немає.
- Ми можемо бачити, що цей агітаційний матеріал має логотип, схожий на логотип «Автомайдану», – розповідає Юлія Гесюк. – Хочу підкреслити, що «Автомайдан» займається антикорупційною, а не агітаційною діяльністю. На жаль, назви різних громадських організацій почали використовувати у брудних агітаційних кампаніях. Тому ми просимо людей які отримують будь-який матеріал перевіряти інформацію.
Газета з антиагітацією має вихідні дані. Так вказано, що тираж газет складає 20 тис., вони надруковані на власному обладнанні, а відповідальний за замовлення – Ігор Безликий.
Однак, як розповідають представники громадських організацій, притягнути до відповідальності порушників практично неможливо, оскільки до деяких порушень не передбачена відповідальність.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер