Відкрили виставку з нагоди 65-річного ювілею Володимира Чорнобая, який він відзначив 17-го березня.
– Тут виставлені мої роботи на картонах і лише декілька на полотні, щоби продемонструвати глядачам, як можна продублювати картину з картону на полотні, – каже автор виставки. – На картоні я почав малювати із 2014 року. Тоді була виставка «Органічні структури. Початок», зараз «Кульмінація». Мені кажуть, що має бути «Фініш», на що я відповідаю, що йому ще передуватиме «Розв'язка».
Володимр Чорнобай додав, що проект «Органічні структури» має декілька розгалужень – жаби і павучки.
– Роз'їхані жаби – це символ українства, – стверджує художник. – Бо жаба або душить, або хоче бути королевою, але для цього їй треба впіймати стрілу, яку випустить королевич. Нездійснення її бажань – це роз'їхана жаба. Це песимістичний міф, проте він побудований на реальних речах. Щодо павучків, то два роки тому я робив виставку в «Бункермузі», на якій представляв павучків у графіці, живописі, були також вишиті та солом'яні павучки. Сама форма павука мені нагадує космічний корабель, це вже фантастичний і нереальний світ.
Створювати картини на картоні Володимир Чорнобай почав із твору «Магічна ніч над Одрою», яку написав у Німеччині на пленері. На це надихнув його колега-художник, який написав портрет пана Володимира на картоні, на якому перед тим стояв чоловік. Тож тернополянин вирішив, що можна малювати на будь-чому, важливо лише що саме малювати.
– Звичайно, на полотні картини виглядають солідніше і респектабельніше, проте на картоні, коли роботи мають довільні форми, то в цьому є їх своєрідна краса і шарм, – пояснює митець.
Одразу навпроти входу у галерею розмістили одну з картин на полотні «Розп'яття». Володимир Чорнобай розповів, що спочатку теж написав її на картоні, і лише згодом продублював на полотні.
– Цей твір не несе релігійного навантаження, – додає митець. – У моєму доробку є багато розп'ять, яким я даю суто людське навантаження, тобто розпинання людини державою, сусідом тощо. Українці завжди пригноблені, розіп'яті.
Картину «Самсон і Даліла» пан Володимир намалював на картонній коробці від «Самсунга». На ній з одного боку зображений Самсон, з іншого – Даліла, яка зрадила його, а посередині лев – третя особа цього міфу, котрому Самсон розірвав пащу, всередині якої бджоли зробили собі гніздо і виробляли мед.
– Ми маємо змогу побачити виставку, яка вже побувала у Європі, – каже директор Тернопільського обласного художнього музею, мистецтвознавець Ігор Дуда. – Це європейський живопис – асоціативний абстрактний експресіонізм. Це особливий стиль, почерк і манера Володимира Чорнобая.
Одна з відвідувачок виставки зазначила, що Володимир Чорнобай – художник-авангардист, який випереджає час. Він багато бачить у дрібному, відкритий і уважний до неприємних речей, які інші оминають. Митець увібрав у себе все природнє, тому його картини – то зупинена музика.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер
Герасимчук Ростислав
Sergey Chernyshov
Назарко