Чи реально відкрити Е-лікарняний у Тернополі. Усе, що потрібно вам знати про це

Чи реально відкрити Е-лікарняний у Тернополі. Усе, що потрібно вам знати про це
  • З початку повноцінного переходу на електронні лікарняні минуло менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними. 
  • Тернополяни вже діляться своїм досвідом відкриття е-лікарняних у соцмережах, у декого з цим виникають негаразди. Журналісти «20 хвилин» зібрали найтиповіші  проблеми і шляхи їх вирішення від медиків і соцстраху.  
  • Завдяки Вашим підпискам ми можемо готувати більше цікавих матеріалів. Дякуємо за підтримку незалежної журналістики!

Уже всі заклади охорони здоров’я України формують медичні висновки замість видачі паперових лікарняних – сьогодні створено майже 1,4 млн медвисновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм. На їх підставі було сформовано і передано до Фонду соціального страхування України на оплату 130 тисяч е-лікарняних.

Станом на 1 жовтня 2021 року, у Тернопільській області видали 2100 електронних лікарняних. 

  • Відео дня
    /li>

Які помилки виникають?

Тим часом люди у соцмережі Фейсбук розповідають про типові помилки при роботі з е-лікарняними:

«Помилка обробки з боку ЕРЛН! Не знайдено страхувальника». Виникає тоді, коли роботодавець не заключив договір на страхування пацієнтів або інші помилки з боку роботодавця, наприклад, він не подав звіт і не сплатив податок. 

«Непрацездатна особа незареєстрована». Виникає тоді, коли роботодавець не подав інформацію про працівника Пенсійному фонду.

Некоректна робота системи при відкритті е-лікарняного може також бути пов’язана із неправильним ідентифікаційний кодом або ж зайвими пробілами у тексті. 

Е-лікарняний не відкриють і тоді, коли ви змінили дані паспорта (прізвище). У цьому випадку потрібно додатково заповнювати паперову анкету, щоб оновити дані і ще чекати після цього 15 днів. 

Плутанина у мовах: недопустимий апостроф англійською

Додаткові проблеми виникають і у працівників МВС.

Багато хто радить створити свій особистий кабінет на сайті Пенсійного фонду, де можна самостійно звіряти дані по лікарняних. Тим самим, перестрахуватись. 

Що кажуть медики

Директор Центру первинної медико-санітарної допомоги Микола Медвідь каже, що проблеми і неполадки у відкритті електронних лікарняних дійсно є, але не зі сторони медиків чи медустанов.

Читайте також: Пояснюємо, як отримати е-лікарняний і компенсацію за ним

Читайте також: Закриваю і відкриваю лікарняний не виходячи з дому! Зібрали для вас доступні електронні медичні послуги

Відповіді на поширені питання

Журналістам «20 хвилин» пояснили у Фонді соцстраху, що дійсно бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних даних пацієнтів в медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов.

Розглянемо також типові випадки, про які тернополяни розповідають у соцмережах. «20 хвилин» консультує Валентина Лучин, начальник відділу страхових виплат і матеріального забезпечення управління ВД ФССУ в Тернопільській області.

Якщо ви одужали раніше

Електронний лікарняний створюється одразу зі статусом «закритий» та містить дату відкриття (початок непрацездатності) і дату закриття (планова дата одужання або наступного огляду). 

Якщо ви одужаєте раніше, ніж зазначено в е-лікарняному, це має засвідчити лікар – під час візиту він підтвердить працездатність і створить новий медичний висновок, який скоротить дію лікарняного.

Якщо ви довго хворієте 

Якщо ви не одужаєте у визначений в первинному е-лікарняному термін, лікар створить наступний медичний висновок – на його підставі сформується окремий е-лікарняний, який продовжить тимчасову непрацездатність. Про це потрібно повідомити роботодавця. 

Таких електронних лікарняних може бути декілька в межах одного страхового випадку (усі вони матимуть тотожну першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу). За кожним із них матеріальне забезпечення призначається окремо – це дозволяє пришвидшити отримання допомоги, адже для виплат не потрібно чекати одужання.

Також новий медичний висновок (а отже наступний продовжений е-лікарняний) створять у разі госпіталізації або направлення на відновне лікування до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.

Якщо ви лікувались від важких захворювань або травм, маєте ускладнення і показання для продовження лікування в реабілітаційному відділенні, лікарсько-консультативна комісія закладу охорони здоров’я скерує вас на таке лікування до санаторно-курортного закладу прямо зі стаціонару. Курс реабілітації працюючих оплачується за кошти Фонду соціального страхування України у повному обсязі. Окремо за час відновного лікування Фондом оплачується продовжений на цей період е-лікарняний.

Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

Застрахованій особі, яка довго хворіє, Фонд соціального страхування України оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у випадку паперових листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і підлягають оплаті кожен після своєї видачі. Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватись лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією (ЛКК).

Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має ґрунтуватись на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений при огляді термін, лікар сформує новий медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний. Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

Якщо під час перебування на лікарняному вам відкрили ще один, з іншої причини

Інколи різні страхові випадки перекриваються: наприклад, під час вашої хвороби може захворіти дитина, і їй знадобиться догляд. Або ж лікар направив вас на 14-денну самоізоляцію від COVID-19 як контактну особу, однак через декілька днів ви все ж захворіли. Для таких випадків ми розробили «правила скорочення» – вони визначають пріоритет різних причин непрацездатності і скорочують «непріоритетні» е-лікарняні. Так, лікарняний по ізоляції від COVID-19 (який оплачується в розмірі 50% доходу) переривається на користь е-лікарняного по вагітності та пологах (оплачується у розмірі 100% доходу), по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо (які оплачують залежно від стажу у розмірі від 50% до 100% доходу). А електронний лікарняний по вагітності та пологах скорочує будь-який з лікарняних, у той час як сам не може бути скорочений жодною іншою причиною непрацездатності. Е-лікарняні скоротяться автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець.

Якщо не прийшло повідомлення про створення медвисновку та/або е-лікарняного

Щось пішло не так. Варто спробувати з’ясувати, що сталось, аби виправити помилку. Повідомлення про створення медичного висновку можете не отримати, якщо ваші персональні дані, наявні в лікаря, неактуальні. Разом перевірте правильність введеної інформації – можливо, ви змінили прізвище, у вас оновився номер телефону або інше. Важливо завжди повідомляти лікаря і роботодавця про зміни ваших персональних даних!  Якщо інформація була неактуальна, після її оновлення ви отримаєте повідомлення. Переглянути свій медичний висновок можна на Єдиному порталі державних послуг Дія (для цього у спеціальному розділі потрібно ввести номер запису сформованого медичного висновку з SMS). Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77.

Можуть бути дві причини, чому не надійшло SMS про відкриття е-лікарняного: у вашому кабінеті на веб порталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або е-лікарняний не було створено. У першу чергу запитайте в лікаря, чи було ним отримано відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Е-лікарняний може не сформуватись, якщо система не знайде вас у Реєстрі застрахованих осіб – тобто не зможе підтвердити ваше працевлаштування. Якщо ви працевлаштовані, зверніться до роботодавця або на гарячу лінію Пенсійного фонду для з’ясування причин: 0800-503-753.

Також е-лікарняний міг сформуватись, але повідомлення не надійти. Ви можете самостійно перевірити, чи відкрився лікарняний – для цього потрібно авторизуватись у вашому кабінету на вебпорталі Пенсійного фонду за допомогою ЕЦП або пройти верифікацію за допомогою BankID. Там же ви зможете оновити свій контактний номер телефону.

Як дізнатись дату, коли виплатять гроші

● Перші п’ять днів страхового випадку оплачуються роботодавцем, а решта днів аж до одужання фінансується Фондом соціального страхування України незалежно від кількості е-лікарняних, якими оформлено випадок. Виключенням є допомоги по вагітності та пологах, по догляду за хворими дітьми тощо, які оплачуються за кошти ФССУ з першого дня.

● Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. 

● Ми радимо не втрачати зв’язок із роботодавцем, цікавитись станом оформлення заяви-розрахунку і знати точну дату її подання.

● Знаючи точну дату подання заяви-розрахунку за своїм е-лікарняним, ви можете слідкувати за станом фінансування онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund

● Інформація щодо профінансованих дат, у які роботодавцями було подано заяви-розрахунки, оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_оперативно. Зазвичай проходить декілька банківських днів, доки після здійснення фінансування кошти надійдуть на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.

● Однак аби працівники могли точно дізнатись, чи кошти вже перераховано їх роботодавцю, ми ввели у телеграм-каналі додаткову звітність за тегом #фінансування_страхувальників – інформація оновлюється у розрізі регіонів і означає, що кошти за заявами-розрахунками, поданими по наведену дату, вже знаходяться на рахунку роботодавця. 

● Після того, як кошти надійдуть на рахунок, роботодавець має виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, або одразу після отримання коштів від ФССУ.

● Отримати консультацію щодо оплати е-лікарняних можна за номером гарячої лінії ФССУ: 0800-50-18-92, або в управлінні виконавчої дирекції Фонду, де зареєстровано вашого роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/.../main/uk/publish/article/968493

Валентина Лучин каже, що Фонд соціального страхування України направляє кошти на матеріальне забезпечення і страхові виплати кожного дня, по мірі сплати єдиного внеску страхувальниками. Аби працівники могли слідкувати за станом фінансування онлайн, щоденно у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund публікуються дані про суми і напрями виплат за тегом #фінансування_оперативно. Після проведення фінансування проходить декілька днів банківських операцій, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця. Ця інформація оновлюється у телеграм-каналі за тегом #фінансування_страхувальників у розрізі регіонів.

Опитування

Чи були у вас проблеми з відкриттям е-лікарняного?

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі

keyboard_arrow_up