"Раніше експортували в Росію 30-40 установок, тепер – дві-три"

"Раніше експортували в Росію 30-40 установок, тепер  – дві-три"
Представники регіонального бізнесу часто списують свої негаразди на брак коштів в українських споживачів, а отже, і на брак джерел збуту власної продукції. Вихід є, стверджують аналітики інфокампанії "Сильніші разом!". Це експортування продукції, однак для цього треба підняти рівень її якості до суворих стандартів. Та серед тернопільського бізнесу таких представників немало – наприклад, підприємство "Галіт", яке займається виготовленням стоматологічного обладнання.

Ми поспілкувалися із директором підприємства "Галіт" Володимиром  Золотим, аби дізнатися, яким чином невеликій компанії уже кілька років поспіль вдається успішно працювати і на ринку  України, і гідно конкурувати з виробниками медичного обладнання у Європі, куди "Галіт" активно експортує свою продукцію.

- Пане Володимире, з чого почалась історія компанії "Галіт"?

- 15 років тому я працював у компанії, яка займалась виробництвом і продажем стоматологічного обладнання – "Сатва". Свого часу вирішив, що там неправильно розставлені пріоритети при виготовленні і просуванні продукції. І пішов звідти, щоб реалізувати своє бачення у власному бізнесі. Можу сказати, що, мабуть, ми обрали правильний курс, адже пережили вже не одну кризу, переживемо і теперішню, не припиняючи не те що виробництва, а й процесу експортування. За 15 років у нас не було ні скорочень, ні згортання виробництва, ні плинності кадрів.

Відео дня

- А скільки чоловік працюють на "Галіті"?

- Сімдесят. За період існування компанії її залишило, може, чоловік десять, і то з  дуже вагомих причин. Половина персоналу працює на виробництві – на першому поверсі, половина – займається продажем готової продукції. Адже ми не лише виробляємо стоматологічне обладнання, а й продаємо по Україні якісне обладнання американського, європейського, японського виробництва – медичні меблі, рентгенологічне та стерилізаційне обладнання.

- Ви одразу орієнтувались на експорт чи це рішення визріло згодом?

- Ще 13 років тому ми мали намір працювати лише на теренах України. Через три роки з'явилась ідея переорієнтуватись на експорт, а ще через два роки ми почали експортувати. У нашій галузі оптимальний варіант представити свою продукцію та знайти партнерів – це спеціалізовані виставки. Тож вісім років тому ми приїхали на найпотужнішу виставку стоматологічного обладнання – у Кельні. Вона відбувається раз на два роки, у березні. Ось через місяць знову туди їдемо, уже вп'яте.  Там демонструємо обладнання, шукаємо дилерів, партнерів. Розчаровуємось – шукаємо нових партнерів. А на такі виставки ми загалом їздимо регулярно – Росія, Азербайджан, Казахстан, Німеччина. Тобто партнерів шукаємо усюди.

- З якими труднощами ви стикались у процесі налагодження експорту?

- Основна проблема – зайти на ринок. Наші конкуренти у цій галузі мають сторічну історію, досконалу систему менеджменту та постійних клієнтів. І треба нам молодим, без цих вихідних даних, з суттєво меншими фінансовими можливостями закритись на ринку. Це непросто, але можливо. Секрет один – треба робити акцент на якості продукції.

- Чи є ще якісь специфічні моменти, завдяки яким ви змогли конкурувати з європейськими виробниками?

- Ми шукаємо підхід до кожного. Наша "родзинка" – не масове виробництво, а нестандартні рішення. Ми можемо виготовити обладнання на індивідуальну вимогу, для правші чи шульги, з урахуванням специфіки діяльності. Це лише в Україні стоматологи намагаються бути універсалами – і ортодонтами, і хірургами, і все одразу. Європа і Америка цінують спеціалізацію, тому для ортодонтів має бути одне обладнання, для стоматологів  - інше.  Ще один момент: для європейців важливо, щоб обладнання гарно виглядало, для американців – щоб було практичним, для японців – акцент на ергономічність, а от скандинави хочуть бачити в обладнанні виключно квадратно-кубічні форми. Це треба враховувати при виробництві. Пропонуємо 13 моделей, тобто дуже широкий модельний ряд, як на нашу галузь.

- В які країни ви експортуєте і  яка частка експорту є у вашому виробництві?

- Експортуємо продукцію у 10 країн Європи. Найбільше у Німеччину, Францію, Нідерланди. Продаємо також у Швейцарію, Молдову, Росію. Однак якщо ще три роки тому ми експортували в Росію 30-40 установок на рік, то сьогодні - лише дві-три. Конфлікт між нашими країнами позначився на бізнесі. Експорт  - це 40% продукції, решту продаємо в Україні. Однак за останній час частка продажів по Україні скоротилась на 30%. Загалом ми виробляли на рік 300 установок, тепер  – 200, тобто на третину менше. Причин цього багато. І те, що населення збідніло, а стоматологи мають менше прибутків і не поспішають купувати нове дороге обладнання. І те, що обвалилась гривня, і те, що зараз люди намагаються купувати лише найнеобхідніше.

- Тобто наразі ви орієнтуєтесь переважно на експорт до Європи, оскільки це стабільно і перспективно?

- Так, ми, звісно, не припиняємо роботу в Україні, але працювати на Європу вигідно. Ми ось уже вісім років маємо всі європейські сертифікати для виробників медичної продукції. В Європі дуже висока конкуренція, складний процес входження на ринок і високі стандарти. Однак тут зрозумілі "умови гри" і потужний ринок.  І найголовніше: якщо ви вже закріпились на ринку Європи – це показник якості продукції. Тоді партнери знайдуться і продажі ростимуть, і перспективи будуть.

- Які у вас плани на майбутнє?

- Ми бачимо, що наша продукція цілком може бути конкурентною, що українське Європі потрібне. Тож наразі у планах – розширення співпраці і збільшення частки продажів у країнах Західної Європи. Це найголовніше. Щодо України,  то ми тут працюємо переважно із приватними структурами. Адже при закупівлях у державні медзаклади корупцію ніхто не відміняв, а тому виграють тендери зазвичай свої.  Приватний медичний бізнес, як я казав раніше, наразі призупинив активні закупівлі через ситуацію в країні. Однак є надія, що все ще зміниться й економіка України, а отже , і купівельний потенціал українців зросте.

Розмовляла Світлана ЧЕРНЕЦЬКА

 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
12:55 У полі на Бучаччині знайшли мертвою зниклу 72-річну жінку 11:25 ДТП поблизу Тернопільської митниці – на дорозі не розминулись два авто 11:00 Для дачників в Тернополі курсуватимуть спеціальні маршрутки (ГРАФІК) 10:02 По всій країні розшукують двох чоловіків, які розстріляли поліцейських на Вінниччині Від читача 22:30 В новому мікрорайоні "Північний" жителі кількох будинків можуть залишитись без під'їзної дороги 10:00 Синоптики попереджають про заморозки у вихідні на Тернопільщині 09:01 Рум’яні пиріжки: як приготувати смачні та пишні смаколики без дріжджів на кефірі 22:01 Прикрашає тарілки тернопільською вишивкою та архітектурою: історія майстрині Софії Демків 21:00 У ДТП на Тернопільщині постраждали п'ятеро людей 20:01 Поранений, але незламний: історія воїна-лісівника з Тернопільщини, який готується до протезування photo_camera 19:00 Жінки на керівних і бойових посадах в армії: що про це думають тернополяни? (ОПИТУВАННЯ) play_circle_filled 18:00 У Тернополі має запрацювати креативний простір OPEN SPACE 17:01 У центрі Тернополя квітне магнолія (ФОТО ДНЯ) photo_camera 16:23 Бучацькі поліцейські затримали 16-річного студента, який прийшов в навчальний заклад з наркотиками 15:40 Оприлюднили відео конфлікту судді і поліції play_circle_filled 14:50 У Тернополі інспектор отримав майже сто тисяч за «правильне розмитнення»: що йому загрожує 14:10 У Тернополі 19 квітня падав сніг. Яку погоду чекати найближчими днями photo_camera
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up