Міністерство доходів і зборів: усе про цього "монстра"

- Умикнеш телевізор і чуєш: "Міністерство доходів і зборів", але ж підприємці як ходили у податкову, так і ходять, - каже тернополянин Дмитро Лихнюк. – У чому ж зміни? Яка роль нового міністерства?
Адмініструвати податки, збори, митні платежі та єдиний соціальний внесок, надавати послуги громадянам і бізнесу та, як наслідок, забезпечувати наповнення доходної частини бюджету, створювати умови для розвитку підприємництва та міжнародної торгівлі. Ось такою є мета новоствореного міністерства. Цю інформацію оприлюднили на офіційному сайті структури - minrd.gov.ua (електронна адреса місцевого представництва Міндоходів: tr.minrd.gov.ua, митниці - ternmyt.gov.ua).

Проте не всі вірять у благі наміри реформаторів від влади. Декого з бізнесменів дійсно лякає "монстр", який об'єднав у собі різні фіскальні структури і при цьому отримав більше повноважень. Неспокій висловлюють і представники влади. Адже саме від Міністерства доходів і зборів нині залежить, наскільки комфортно працюватиметься бізнесу. А саме він сплачує податки і наповнює місцеву та державну казну.
Скоротили чисельність апарату
Головна зміна - новостворене відомство об’єднало податкову та митну служби. Навіть у Єдиних центрах надання послуг, створених свого часу при територіальних органах податкової служби, тепер надають і митні консультації. Ребрендинг торкнувся і "гарячої лінії" – "Пульс податкової" (номер цілодобової телефонної лінії: (044) 284-00-07). На цей номер телефону вже можна повідомити і про порушення під час здійснення митного контролю.
Про це і не тільки йшлося нещодавно під час "круглого столу", присвяченого презентації Міністерства доходів і зборів. Тоді й прозвучала цифра, що завдяки об'єднанню вдалося скоротити 20% працівників цих відомств. На цьому наголошував і виконуючий обов’язки начальника Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Олександр Вітрук.
Крім того, на його думку, бізнес мав відчути ще кілька позитивних змін.
- Уперше в історії незалежної України ми маємо у складі центральних органів виконавчої влади відомство, яке, по-перше, несе на собі всю повноту відповідальності за наповнення державного бюджету, - каже він. - По-друге, вітчизняні підприємці та іноземні інвестори відтепер мають єдиного адресата, який від імені держави відповідає за створення поміркованого оподаткування, якісний сервіс в адмініструванні обов’язкових платежів.
Третій "плюс", на думку пана Вітрука, - наявність єдиного центру управління зробить процес прийняття рішень швидким та ефективним, і держава встигатиме реагувати на стрімкі зміни економічної кон’юнктури, актуальні тенденції, нагальні потреби платників.
Співдоповідачі – в. о. начальника слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління Міндоходів у Тернопільській області Ігор Сторожук і перший заступник начальника Тернопільської митниці - радник митної служби І рангу Сергій Печеник – переконували, що їхні підлеглі нині налаштовані, перш за все, на діалог із бізнесом, готові йому допомагати. Однак будуть дуже суворими до порушників норм законодавства.
Скоротили кількість інспекцій
- Кількість перевірок підприємців уже зменшилася, - стверджує пан Вітрук. – До того ж, нині обговорюють ініціативу щодо впровадження електронних перевірок. Це зменшить прямий контакт між бізнесом і працівниками фіскальних органів. До речі, Податкова міліція тепер у перевірках підприємців участі не бере. Її працівники долучаються лише при проведенні оперативних відпрацювань.
Додамо, що зі створенням Міністерства доходів і зборів України відповідних змін зазнали й територіальні органи. Тож тепер у нас є Головне управління Міндоходів в області. Воно координує роботу митниці і податкових інспекцій.
- Скоротилася й кількість податкових інспекцій, - продовжує Олександр Вітрук. - Якщо раніше їх було 10, то тепер функціонуватимуть сім об’єднаних державних податкових інспекцій Міндоходів: Тернопільська, Бучацька, Гусятинська, Збаразька, Козівська, Кременецька та Чортківська ОДПІ.
Переконував пан Вітрук і в перевагах, які бізнес отримав від створення Міністерства. На його думку, йдеться про спрощення процедур отримання адміністративних послуг, підвищення якості, комплексність податкового та митного сервісу, а також скорочення кількості часу на обслуговування в державних органах. Керівник вважає, що зміни спричинять зниження рівня бюрократизації в державних органах влади, сприятимуть підвищенню рівня довіри громадян до представників влади. Новація також забезпечить конфіденційність платників податків.
- Процес об'єднання інспекцій уже розпочали. Він відбудеться максимально швидко, – підкреслив Олександр Вітрук. - При цьому ми намагаємося, щоб бізнес не відчув у жодному разі будь-якого дискомфорту від нашої реорганізації.
Ігор Сторожук, зокрема, акцентував, що нині у підприємців, у яких виявили фінансові порушення, є можливість відшкодувати несплачені податки, а відтак уникнути покарання. Адже кримінальна відповідальність у таких випадках не настає.
- Ми почали тісніше співпрацювати з митницею, - додає він. – Адже в них немає слідчого відділу. Стежимо ми і за справами у сфері державних закупівель, аби не було зловживань.
До речі, хоч на митниці відбулося скорочення штату, але головний офіс у Тернополі та митні пости – у Чорткові і Збаражі як працювали раніше, так і працюють тепер. Причому Сергій Печеник втішений тим, що його підлеглим за останній час вдалося значно скоротити час проведення операцій. При цьому розмір надходжень до бюджету зростає.
Презентацію Міністерства доходів і зборів України як надійного партнера для бізнесу жваво обговорили представники влади, громадських організацій. До розмови долучилися підприємці, а також науковці – з кафедри податків і фіскальної політики місцевого економічного університету. Власне, модератором "круглого столу" був ректор цього вузу, професор Андрій Крисоватий.
- Створення Міністерства доходів і зборів України дозволить: централізувати проведення перевірок, надавати консультації та вести реєстри, знизити адміністративні витрати, знизити обсяги контрабанди, - вважає ректор. – Однак у процесі реорганізації можу виділити кілька ризиків: посилення податкового тиску на підприємців, cкладність координації роботи великого відомства. Адже інформаційні бази не зможуть швидко трансформуватися до нових вимог у процесі реорганізації.
Побоювання Андрія Крисоватого поділяють і заступник губернатора Василь Гецько, і заступник голови облради Олег Боберський. Вони очікують більшої гнучкості у роботі новоствореного міністерства. Мовляв, відразу карати за порушення – не вихід, треба йти назустріч бізнесу, вести з ним повноцінний і рівноправний діалог.
- Бізнес боїться, бо створили монстра, - додає генеральний директор ТОВ "
Підтримав колегу генеральний директор ВАТ “Тернопільський радіозавод “Оріон” Ярослав Карпик, який є головою місцевого представництва Асоціації платників податків (на Тернопіллі - близько 200 членів – прим. ред.).
- Не завжди відразу треба штрафувати, - каже він. – Треба підприємцям йти назустріч…
Власне, таке завдання (див. нижче) якраз і стоїть перед новоствореним міністерством. Чи впораються із ним Міндоходи? Можете поділитися своїми думками з цього приводу (під новиною!!!).
Основні завдання Міндоходів
1) забезпечення формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізація єдиної державної податкової, державної митної політики, а також боротьба з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, здійснення в межах своїх повноважень контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів та інших платежів;
2) забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів;
3) забезпечення формування та реалізація державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьба з правопорушеннями при застосуванні законодавства з питань сплати єдиного внеску;
4) забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.
Довідка
Принципи роботи новоствореного міністерства:
- Ми сприймаємо громадян і бізнес як наших партнерів, цінуємо і поважаємо їх.
- Ми довіряємо громадянам і бізнесу та вважаємо, що більшість працює чесно.
- Ми допомагаємо тим, хто цього потребує та викриваємо тих, хто порушує законодавство.
- Ми створюємо умови для професійного росту і розвитку наших співробітників.
- Ми прагнемо бути корисними суспільству і пишаємося нашою роботою.
Коментар
Леонід БИЦЮРА (36 р.), депутат облради, заступник міського голови Тернополя:
- Ми всі сьогодні – заручники… Найбільша кількість податків – це ті умови, в яких сьогодні працює бізнес. Так, є речі, які від нас не залежать, але на нас впливають. Погодьтеся: плани для податкової весь час піднімають, а вона мусить їх виконувати. Тож є тиск!
Хтось озвучив цифру – 47% бізнесу працює в "тіні". Як на мене, це – оптимістичний показник. Думаю, що дана цифра – більша. Адже ефективність керівництва державою нині – низька. Це відчувають усі! Саме через це виникають труднощі навіть у виконанні функцій місцевими органами самоврядування. Йдеться про затримку платіжних документів Держказначейством. Це – проблема держави…
Я вважаю, що у всіх перевіряючих органів має бути нормальний контакт із підприємцями. Адже ці люди працюють сьогодні в агресивному середовищі.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
-
Anonymousчомусь про позитивні моменти цього "монстра" говорять ті люди які є при владі та управлянні ним на певних рівня...тобто ті які ,або мають так казати,щоб бути на роботі,або ті хто збагатиться на цьому...а люди які займаютья бізнесом говорять,що нічого доброго з цього не вийде
-
Anonymousбізнес зараз обдирають з усіх сторін,практично щодня якісь нові податки...це якась маячня...все роблять для монополізації усього приватного підприємництва та малого бізнесу привласненими теперішньою владою великими підприємствами
-
Anonymousага...хіба гроші течуть в одну кишеню