Земельний дерибан: у мерії "пригледіли" 3 зупинки на 40 соток

Земельний дерибан: у мерії "пригледіли" 3 зупинки на 40 соток
Депутати дозволили одному з управлінь мерії розробити проект землеустрою відведення 3 великих ділянок. Формально це зупинки, але призначення землі, яке прописали в проекті, — "землі житлової та громадської забудови". Ймовірно, їх забудують на халяву

Три ділянки загальною площею понад 40 сотих, на яких розташовані зупинки громадського транспорту, схоже, міськрада планує роздерибанити. Місто, якщо у депутатів та чиновників все вдасться, від оборудки може отримати копійки або ж взагалі нічого.

Про наміри міської ради ми дізнались під час підготовки розслідування щодо запланованої реконструкції більш ніж 60-ти зупинок громадського транспорту у Тернополі. Частину зупинок уже почали забудовувати. Інші — на черзі.

Схема забудови зупинок

Відео дня

Все відбувається за простою схемою. Спершу міськрада безоплатно передає комунальній установі зупинки. Комунальники передають їх у безоплатну суборенду підприємцям чи залучають інвесторів. А ті на зупинках будують магазини, встановлюють поряд павільйончики для пасажирів, викладають бруківку. Місто не отримує нічого, але й не витрачає коштів на оновлення зупинок.

У міськраді переконують, що економія для міського бюджету колосальна — 50 тисяч гривень на зупинці. Та ми порахували: ринкова вартість землі вища, близько 80 тисяч гривень за кожну ділянку. Встановлення ж нових зупинок, без магазину, коштує близько 20 тисяч гривень. Тобто місто могло б непогано заробити, продавши землю і самостійно встановивши зупинки. Утім, у міських депутатів була законна підстава не продавати ділянки. Річ у тому, що продаж на аукціоні права оренди ділянок, які належать до транспортної інфраструктури, — заборонений. Проте все впирається у добру волю депутатів. Адже за зупинкою можна закріпити не 1,5 сотих, а 50 квадратних метрів під павільйоном та поряд.

— Ситуація неоднозначна, — сказав у телефонній розмові читач, який назвався Віктором Сенчуком. Чоловік зателефонував після виходу публікації про масову реконструкцію зупинок, аби поділитися своїми міркуваннями. — З одного боку, може, й можна було продумати варіант продажу, але місто й так виграє. Будуть нові зупинки. Крім того, це підтримка малого бізнесу, та й людям від магазинів зручність. У міськради і так питань багато, а тут прийнятне для всіх рішення. Півтори сотих на зупинці у масштабах міста — небагато.

Така позиція читача має право на існування, якби не одне "але" щодо кількох зупинок. Не всюди, де проведуть реконструкцію чи залучать інвестора, так мало землі. Коли ми займались темою реконструкції, "виплили" три зупинки, де землі може бути у рази більше. Зокрема, до зупинок хочуть долучити й ділянки зелених зон. Вартість ділянок — сотні тисяч гривень.

Знайшли порушення

Мова йде про ділянки під зупинками громадського транспорту на вулицях Об'їзній – 14,8 сотих, Бережанській – 20 сотих та Львівській – 6 сотих (див. графіку – прим. ред.).

Так має виглядати, згідно з баченням міських депутатів і чиновників, зупинка громадського транспорту на вул. Бережанській. Її площа, яку хочуть затвердити, становитиме більше 20 сотих

Наразі міські депутати проголосували за надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення ділянки на кожній із вказаних зупинок. Проект землеустрою, який розробляли на землю на Об'їзній, передбачає оренду на п'ять років із дозволом "будівництва та реконструкції існуючої зупинки з об'єктами дорожнього сервісу". Рішення, яке стосується землі на Бережанській, передбачає безоплатне користування "для обслуговування зупинки громадського транспорту". Таке ж безоплатне користування передбачили й на зупинці на вулиці Львівській, щоправда, "для обслуговування споруди зупинки громадського транспорту".

А ось так бачать наші обранці та посадовці зупинку на Об'їзній. Площа, яку хочуть, — понад 14 сотих

Ділянки, згідно з рішеннями, міські депутати хотіли передати управлінню обліку та контролю за використанням комунального майна міськради, якому й дозволили розробляти проекти землеустрою. Якщо говорити простіше, наші міські обранці, більшість з яких є представниками "Свободи” і які голосували "за", хотіли "роздути" площі зупинок до 14,8; 21 та 6 сотих відповідно. Таким чином, ці землі стали б частиною транспортної інфраструктури й не підлягали б продажу. Їх освоєння могло б відбутися за згаданою схемою: комунальники безоплатно передають підприємцю чи залучають інвестора. А той будує СТО, ресторан, готель, магазин тощо з маленькою зупинкою. Це все роблять в обхід конкурсів чи аукціонів. Бюджет не отримує нічого або ж копійки. А "свої" тішаться халявною землею й організовують бізнес.

Та довести задум до кінця міським депутатам і чиновникам не вдалось — відділ Держземагентства у Тернополі виявив порушення у проектах землеустрою.

Найскромнішими депутати та працівники мерії виявились щодо зупинки на Львівській — лише 6 сотих. Та найкумедніше те, що сама споруда зупинки й асфальтований майданчик мають 30 "квадратів", а майже 600 кв. м — це парк

 

"Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вулиці Об'їзній перебуває у процесі розробки, у законодавчо встановленому порядку не погоджений та не затверджений. Даний проект землеустрою поступив в Відділ на погодження, проте, у зв'язку із виявленими порушеннями норм чинного законодавства Відділом відмовлено у його погодженні", — написала у відповідь на наш інформзапит заступник начальника відділу — завсектором землеустрою та ринку земель Людмила Голик.

Такі ж формулювання надали й щодо двох інших земельних ділянках. Також земельники повідомили, що цільове призначення усіх ділянок, зазначене в проектах землеустрою, — землі житлової та громадської забудови. Цього у сесійних рішеннях ті, хто їх готував, "не світили". І недарма, бо ж таке призначення землі означає, що у перспективі там можуть з'явитися житлові будинки із вбудованими офісними чи торговими приміщеннями.

Ще один цікавий аспект цих питань — балансова вартість об'єктів на ділянках. Приміром, павільйон зупинки, що на Об'їзній, як вдалося з'ясувати, за документами коштує 10 тисяч 280 гривень. Тобто якби в мерії надумали піти іншим шляхом — не залучати інвестора на ділянку, а продати будівлю (та передати закріплену за нею ділянку — прим. ред.), ціна питання була б меншою ніж 1000 доларів.

У міськраді є "партизани"

Ми надіслали міському голові Сергію Надалу інформзапит і про площі ділянок під зупинками, і про рішення, які приймали щодо них, і про балансову вартість павільйонів-зупинок, які розміщені на ділянках, і про цільове призначення земель. Міські чиновники вкотре обмежились неповною відповіддю-відпискою.

"Встановлення меж та площі земельної ділянки здійснюється на підставі розробленого та затвердженого у встановленому порядку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки. Рішення міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для обслуговування зупинок громадського транспорту за адресами вул. Бережанська, вул. Об'їзна та вул. Львівська не зареєстровано", – повідомив листом заступник міського голови Володимир Камінський.

Навіщо управлінню обліку та контролю за використанням комунального майна зупинки громадського транспорту з великими ділянками землі та зелених насаджень, ми запитали у начальника цього управління Володимира Мединського.

— Я зараз не можу говорити, - відповів пан Мединський журналісту по телефону. — Наберіть пізніше... за годину.

За годину чоловік узяв слухавку, але знову не знайшов можливості поспілкуватися, лише повідомив, що земля потрібна для обслуговування зупинок. Розповісти більше пообіцяв згодом і запевнив, що сам зателефонує. Проте дзвінка ми так і не дочекалися. Якщо пан Мединський має намір розповісти нашим читачам, які стратегічні плани в управління на землю та за якою схемою її будуть освоювати, обов'язково його вислухаємо.

Питання в оформленні землі ще не поставлене, адже земельники лише завернули проекти землеустрою. Не виключено, що чиновники шукатимуть варіанти їх легалізувати та “пропхати”. Вкотре звертаємося до совісті міських депутатів: вас обирали для того, аби ви розвивали місто та дбали про його інтереси. Припиніть дерибан комунальної землі та розпочніть дбати про наповнення міської казни! Чиновників просимо згадати, що вони — слуги народу, а не хазяї власності громади. Правоохоронців же закликаємо провести перевірку описаних рішень міськради, а також припинити "мутні справи" чиновників.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (11)
  • Анонім

    дддд
  • Mykhailo Galynskyi

    Я вже писав в ФБ, але продублюю і тут:

    Сам цим питанням колись цікавився, нажаль руки ще не дійшли до запитів....

    Магазин "Щедрик" (якщо не помиляюся) на вул. Живова. Спочатку була просто зупинка, потім на зупинці виріс маленький магазинчик і крита зупинка (павільйон).... магазинчик збільшився.... не памятаю, чи там була "зебра" до того чи ні (чуйка, що зебру замовив власник магазинчика прямо під свої двері), потім якимось дивом зупинку переносять на 20-30 м. ближче до автовокзалу.

    І в результаті: знову просто зупинка, а чувак має магазин і вже замість критої зупинки (реконструкція), щось добудовано там + пароквка перед магазином (http://webcam.te.ua/index.php?option=com_allvideoshare...)!!!

    Анонім reply Mykhailo Galynskyi

    З такими роздумами треба звертатися в прокуратуру, а не писати на сайті. Якщо би там було порушення, то його би вже давно помітили не тільки ви. Так що розслабтеся. Все робиться по закону і не шукайте проблем там, де їх нема
  • Анонім

    Дальній пляж далі забудовують - це колись закінчиться чи вони чекають коли їх з кабінетів повиносять

    Анонім reply Анонім

    написав Аонім, який щось хоче зробити чужими руками.
  • ук5у45

    Ну, файно, молодці! Сотка біля дороги, біля 10 тисяч у.є. вартує. 40 сотих - 400 тисяч дулярів. Припустим, аби взяли "на раз два", можна і по 5 продати і 200 тисяч вторгувати. Більше 2,5 мільйонів - фігня для міста. Подумаєш, якихось 10 нових УЗД пристроїв чи користований пристрій МРТ, мєлоч)))

    Анонім reply ук5у45

    журналіст не до кінця правий, коли порівнює вартість землі.

    Якщо землю під транспортною інфраструктурою неможливо продати, то яка різниця, скільки вона коштує. Хоч мільйон - она все одно НЕ ПРОДАЄТЬСЯ. А так Надал грошей не тратить, а зупинка є і кіоск працює, створює робочі місця, платить податки
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:00 У Тернополі прощатимуться із військовослужбовцем Іваном Грицком 20:00 Перетворили пустир на модульне містечко: як переселенці стали стимулом для відбудови Малашівців play_circle_filled 19:00 «На щиті» повернувся додому сапер із Теребовлянської громади 18:00 У замку на Тернопільщині організовують толоку Від читача 12:17 Пів мільйона грн компенсацій отримали цьогоріч роботодавці Тернопільщини, які працевлаштували переселенців 17:00 26-річний тернополянин за 4500 доларів став «батьком» трьох литовських дітей 15:30 Причетному до організації вибухів у Тернополі повідомили про ще одну підозру 15:07 «Афілійований міні-EdCamp Ternopil»: що зібрало у 19 школі майже дві сотні освітян? 14:00 На Тернопільщині мотоцикліст врізався в кам'яну огорожу — є постраждалі 13:30 Патріотична організація «Центурія» проводить набір активної молоді 13:00 На п’ятьох вулицях Тернополя триває поточний ремонт дорожнього покриття 12:33 Кременчанину, який торгував зброєю, повідомили підозру 12:00 На дорогах Тернопільщини вітер повалив понад 20 дерев 11:35 На Тернопільському ставі починається сезон водних прогулянок 11:15 Що таке шале? Про затишні будиночки на природі та хто їх будує (новини компаній) 10:45 1 квітня розпочинається нерестова заборона на вилов риби 10:10 На Оболоня пограбували жінку 09:50 Прямий маршрут Прага-Чоп: Укрзалізниця відкриває нові горизонти (на правах реклами) 09:30 «На щиті» повертається додому захисник Степан Шумило з Лановеччини 08:50 У Тернополі 28 березня на кількох вулицях тимчасово вимкнули електрику
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up