Нововведення нададуть учасникам дорожнього руху можливість сплачувати штраф на місці та розраховуватись «балами». Якщо транспортний засіб припаркований з порушеннями, поліцейські мають право перемістити його у місце, визначене законодавством. Серед «мінусів» - листи щастя, які надходитимуть власникові авто, навіть якщо не він сидів за кермом в момент скоєння правопорушення
Що говорять експерти з приводу нововведень
Ігор ВАСИЛІВ, (35 р.), голова тернопільського осередку ВО «Автомайдан»:
- Бали потрібні. За таким принципом покарання чи то стимулювання до зменшення кількості порушень живе вся Європа і це, як на мене, - нормальне явище. Думаю, «плюс» ще й в тому, що така система дасть змогу скоріше звикнути до нововведень. Щодо фотофіксації – ми наполягаємо на тому, щоб оптика розрізняла водія, а не авто. Так роблять всюди у цивілізованому світі. Однак, мають бути встановлені знаки, які попереджатимуть про це. Адмінстягнення автоматом, а не людиною - також «плюс». Борти в машинах – супер ідея. Також варто з'єднати базу, яка буде в працівників ДАІ, з базою митниці.
Андрій МАТРИФАЙЛО, (48 р.), начальник обласної ДАІ:
- Зміни потрібні і треба ламати стереотипи, те ж нововведення балів, але існує кілька «але». Починаючи зі стану доріг, нанесення розміток, відеокамери – все впирається в кошти. Хотів би звернути увагу й на штрафи. Складатимуть протокол то на власника. А як вийти із ситуації, коли той вже понад 10 років тому продав авто? Чи надсилатимуть власникові за місцем реєстрації, а він вже давно живе в іншому місті? Це все може призвести до безладу, скандалів, черг і витрачених нервів. Як будуть свідомі водії і за порушення сплачуватимуть штраф на місці – цього можна буде уникнути. Але скільки їх буде – отих, свідомих? Щодо конкурсу і нових людей, які починатимуть працювати за 3 місяця навчання – як на мене – це дуже мало. Можна вивчити теорію, але навчитись орієнтуватись в законодавстві – для цього потрібно більше часу і практика. Тим паче, що набір в нову патрульну службу буде з 18 років. Як ще фактично дитина може виконати всі функції, покладені на неї?
Володимир ШЕВЧЕНКО, (38 р.), координатор уповноваженого з прав людини в області:
- Бали - це позитивна зміна. Злісні порушники їх вичерпають швидко. А хто акуратно водить авто, матиме можливість одразу не оплачувати, а відбутись скасованими балами. Штрафи власнику – питання не зовсім допрацьоване. Бо як людина купила авто і їздить, маючи страховку і реєстраційні документи, але не є власником – вона може зловживати в даному випадку. Бо штрафи йтимуть не їй. А щоб перереєструвати машину, суми чималі. І не всім по кишені. Особливо, коли перереєстровувати стареньке авто. Зараз про це чимало говорять, ніби людям, які продали авто, запропонують повідомити органи МВС про це. Але тоді авто буде «висіти», якщо той, хто купив не захоче через дорожнечу її реєструвати. Машину тоді навіть в нього можуть відібрати. Бо старий власник від неї відмовився, а новому вона не належить. Це треба впорядкувати шляхом найменших втрат для людей. Щодо оскаржень – кожен має право на це. Термін для цього достатній, тому це також «плюс». А «мінус» у тому, що людина не має доводити, що не скоювала правопорушення.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
Yuri Khalimon