Отож, голова облради Олексій Кайда відчуває безсилля, яке виникає не з його вини, а через обставини. Мер Сергій Надал зараз зіткнувся з ситуаціями, перед якими пасує, і це його дратує. Натомість кореспондент “20 хвилин” має сильні розлади та агресивний до світу. Тобто таким був їхній стан, коли вони малювали. Про це свідчать результати аналізу, який здійснила відомий тернопільський психолог Наталія Гаєвська. Саме їй “20 хвилин” запропонувала охарактеризувати людей за малюнками. Для чистоти експерименту фахівцеві не сказали, чиї саме роботи вона вивчатиме.
Відображає стан на даний момент часу
Щодо самих малюнків, то для аналізу ми обрали ті, які міський голова, голова облради та журналіст власноруч намалювали під час відкриття виставкового залу “Бункермуз” у місті.
- Хочу зупинитися на деяких загальних моментах, які є важливими для інтерпретації, - пояснює пані Гаєвська. - Перш за все, це стосується критеріїв оцінки. Основні з них - цілісність образу, пропорційність складових частин, ступінь їхньої вираженості або деталізації, гармонійність композиції. Аналізуючи малюнок, завжди треба мати на увазі, що він відображає внутрішній стан автора на даний момент, тобто є ситуативним відображенням стану речей. Важливим є контекст, у якому створювали малюнок.
Не приймає якісь обставини в житті
Аналізуючи твір Сергія Надала, психолог, як сама зауважує, виходила з того, наскільки цілісним є поєднання всіх складових частин. Робота створює враження незавершеності та нечіткості.
- Здається, що все зависло в повітрі, ніде немає опори, - говорить пані Гаєвська. - Це вказує на невпевненість автора чи у конкретній ситуації, під впливом якої, можливо, і створювався малюнок, чи в ширшому контексті. Таке враження, що автор сприймає світ через вікно, яке домінує у всьому малюнку. Це говорить на користь того, що людина ніби хоче сховатися від зовнішнього світу, вважає позицію спостерігача більш привабливою, аніж активне втручання у справи. Я можу зробити висновок, що автор на даний момент часу зіткнувся з обставинами, перед якими він пасує. Він обирає позицію “бути у стороні”. Але його це не задовольняє і викликає роздратування.
На це, каже фахівець, вказують використані кольори. Блакитне вікно - концентрація, зосередженість на внутрішніх проблемах, потреба у спокої та задоволенні, самоаналіз.
- Сонце за вікном може символізувати особу, щодо якої автор відчуває дискомфорт, - далеку, недосяжну, бо вона зображена назовні. Або це символ недосяжного спокою, задоволення, якого зараз немає, - каже психолог. - Форма вікна, його домінування вказує на заперечення чогось. Великий хрест - на неприйняття якихось обставин в житті, внутрішній конфлікт і, як я вже зазначала, пасивну позицію.
“Він схвилював мене найбільше”
Малюнок одного з журналістів “20 хвилин”, як зауважила психолог, із першого ж погляду справляє гнітюче враження і відчуття безвиході.
- Мабуть, він мене схвилював найбільше, - зізнається Наталія Гаєвська. - Потворне, страшне обличчя - ознака сильного розладу, неприємного внутрішнього стану, образи та пригнічення гніву. Велика голова з чітко промальованими зубами і практично повна відсутність тулуба свідчать про агресивність і безсилля перед обставинами. Конфлікт зі значимою особистістю - це сонце в лівій частині малюнка. Штрихування зліва направо вказує на високий рівень тривожності і невпевненості. Цими штрихами постать справа ніби намагається захиститися від промінчиків сонця і ще якихось явно агресивних комашок.
Зовнішній світ автор малюнка, як вважає психолог, сприймає як ворожий, від якого можна чекати лише прикростей.
- Відсутність тулуба і ніг говорить про нестійку позицію в житті, про відсутність опори і підтримки. На негативні думки і внутрішній дискомфорт автора, намагання щось захистити, відстояти у своєму становищі вказує риба, яку тримає зображена постать.
До речі, метод характеристики людини за малюнком одні науковці вважають одним із найкращих, а інші, навпаки, наполягають, що отримані дані - приблизні і ситуативні.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 15 від 9 квітня 2025
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous