Летовище у Тернополі піднімуть за 29 млн грн. Причому обіцяють це зробити лише за два роки.
Та спершу підприємство має покрити свої борги до Пенсійного фонду та у податкову, аби зняли арешт із його рахунків. Це потягне з обласного бюджету суму у розмірі 1,5 млн грн.
Нагадаємо, аеропорт "Тернопіль" уже давно на себе не заробляє. За весь минулий рік, як каже директор підприємства Олег Стефанський, аеропорт заробив менше 300 тис. грн. Проте на утримання летовища потрібно щороку близько 3,5 млн грн.
На злітну смугу нині сідають лише літаки чартерних рейсів і владних делегацій. Роками тривають судові процеси, пов'язані з майном летовища та невдалим продажем комплексу з аукціону (так звані суди з австрійцем Чернером – прим. ред.). Єдиний авіаперевізник, який торік спробував здійснювати з нашого міста постійні рейси до Києва – "Мотор Січ" - за місяць зазнав збитків у розмірі 320 тис. грн.
Проте місцеві чиновники та політики переконують: аеропорт конче потрібен, а тому поки що треба підтримувати його з казни, паралельно шукати інвестора та укладати угоди з авіаперевізниками, навіть з інших країн. Відтак головний представницький орган краю виділив гроші аеропорту на покриття його боргів і збільшив статутний фонд обласного КП "Фірма "Тернопільавіатранс". А також ухвалив зміни до програми розвитку летовища на найближчий рік. Йдеться про суму у майже 29 млн грн.
- Наше летовище може бути рентабельним, - переконує Олег Стефанський. – Можливість відновлення польотів обговорили з кількома авіакомпаніями, існуючими в Україні. Перемовини були і з іноземними фірмами, зокрема румунською, російською. Плануємо ще цього року відкрити рейс до Сімферополя. Також є надії на участь у програмі "Відкрите небо" – залучення європейських авіакомпаній з недорогими послугами.
Під час обговорення питання Тернопільського аеропорту депутати 26 травня змагалися у дотепності. Тернопіль матиме вигляд африканської держави Буркіна Фасо, якщо не налагодить регулулярної та безперебійної роботи повітряних воріт краю, переконував позафракційний Степан Барна. Натомість Василь Хомінець зі “Свободи” запропонував модернізувати летовище – перетворити його на вертолітний майданчик. Мовляв, для президента Віктора Януковича вже купили супервертоліт і масово всюди будують вертолітні майданчики, тож Тернопіль міг би перейняти позитивний досвід.
До речі
Програма розвитку аеропорту включає капітальний і поточні ремонти злітно-посадкової смуги, будівель і споруд, будівництва додаткових перонів для розміщення повітряних суден. Запланували там відкрити також сучасні термінали для пасажирів і вантажів.
Програма передбачає реконструкцію й облаштування аеровокзального комплексу, приміщень служб спеціального транспорту, придбання технічних засобів авіаційної безпеки. Зокрема, запланували відновити світлосигнальне обладнання, аеродромну та спецтехніку, побудувати накопичувач пасажирів до 200 осіб на годину та створити інфраструктуру вантажного терміналу.
Згідно з програмою облради
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous
Anonymous