Презентацію бренду компанія-розробник "ТОВ Федорів-КОМ" розмістила нещодавно на ресурсі YouToube, де керівник компанії Андрій Федорів за кадром пояснює, чому бренд саме такий і що він означає.
Логотип викликав незадоволення серед багатьох тернополян. Проте, як пояснюють у міськраді, - це нормально. Мовляв, аби бренд прижився потрібен час. І якщо логотип вже "спілкується" з людьми, то все працює.
Нагадаємо, що створенню бренду Тернополя передувала довга історія з проведенням конкурсу серед розробників. Для цього збирали спеціальну робочу групу, яка за словами начальника управління стратегічного розвитку міськради Юрія Дейнеки, обрала найбільш досвідчену компанію. Вона має досвід у розробці брендів для інших міст, а також рекомендації від німецької фірми. Власне, робота на розробкою бренду мала завершитися до Дня міста 28 серпня і тоді його мали презентувати тернополянам. Також у міськраді планували винести заздалегідь концепцію бренду на громадське обговорення. Проте ні одного, ні другого не сталося. День міста відбувся без презентації, громаді можливості все обговорити не надали. Втім, тернополяни обговорюють все зараз, коли бренд - уже готовий. Багато відгуків можна прочитати у соцмережі фейсбук і на жаль, більшість з них - негативна.
"Створив новий логотип для Львова, надихнувшись презентацією логотипа Тернополя, пише користувач Петро Нек. Три зелені квадрати символізують розвиток і спад, а також Високий Замок, синій квадратик символізує річку Полтву. Якщо його перевернути на 90°, то він символізуватиме львівський дощ а якщо перевернутий синій квадратик зробити сірим, то він символізуватиме запах з Полтви. Ну також зробив шрифт більш дружелюбним".
Як пояснює Юрій Дейнека, бренди Івано-Франківська, Львова та інших міст теж спершу не отримували схвальних відгуків, але згодом вони прижилися. Хоч дехто критикує ці лого і досі. Пан Дейнека визнає, що робоча група міськради із десяти чоловік, яка брала участь у погодженні бренду, теж спершу була ошелешена також концепцією.
- Копанія "Федорів" спершу запропонувала нам одну концепцію і з нею ми працювали три тижні, - каже він. – Потім керівництво компанії запропонувало нам інший варіант. Ми були здивовані і не прийняли цього. Потім компанія розширила концепцію, показала нам, як це лого виглядатиме на сувенірній продукції. Також пояснили, що зараз йде тенденція до спрощення.
Юрій Дейнека додає, що спершу презентацію логотипу провели перед представниками вузів та молодіжних організацій із 30 чоловік.
- І ніхто не мав нічого проти, - каже він. – Всі все зрозуміли.
Пан Дейнека каже, що раніше була мова про винесення концепції на громадське обговорення.
- Ми дуже хотіли це зробити, але ми думали, що зробимо все швидше, а робота над брендом затягнулася по термінах, - каже він. – Ми провели аж сім робочих засідань в онлайн-режимі з компанією-розробником, поки затвердили бренд міста.
Нагадаємо, за виконання всіх умов з виготовлення бренду міста компанія-розробник має отримати 30 тис грн винагороди. Наразі, за словами Юрія Дейнеки, грошей ще не перерахували. Компанія повинна підготувати ще бренд-бук, де буде чітко розписане все про використання бренду. Після цього відбудеться промоція і презентація бренду. І аж тоді фірма отримає кошти. До слова, бренд Тернополя буде у різних варіантах – приміром, зимове лого, літнє лого. Його розміщуватимуть на бордах, листівках, сувенірній продукції. Саме тому він має бути максимально простий і зручний для поліграфії.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Retro Ternopolis
Олег
Spiritintravel
стилю немає взагалі,
по правді воно бридке,
лого має викликати приємні асоціації а не нудоту і сором
ще й диктор говорити/читати без ЕЕ-кання не навчився
http://www.visitukraine.gov.ua/uploads/files/ukraine_tourist_brand_brandbook_ukr_6.pdf
Маховик правди
Любко reply Маховик правди
Маховик правди reply Любко