- В Україні упродовж багатьох років використовувалось слово реформи, а насправді це слово у простих громадян не сприймається, як реальний результат, - каже міністр юстиції України Павло Петренко. - Тому що це його використовували або в популістських цілях, або в передвиборчих. І воно вже знівельоване. Але настав час, коли дійсно треба робити зміни в країні. Тож тепер роз’яснюємо як представникам влади щодо тих повноважень, які вони отримали під час децентралізації, так і питання пов’язані з проходженням процесу очищення влади – люстрації. А також питання щодо реформування органів юстиції.
Основні тези, які озвучив Павло Петренко у Тернополі:
- Децентралізація - це не просто слова, це передача конкретних повноважень і відповідальності місцевим органам влади. Уряд зробив перший крок. Ми прийняли відповідні зміни до бюджетного кодексу - передали кошти, можливості місцевим органам влади. Зараз точаться дискусії, є певні міфи і я хотів би їх розвіяти.
- Тільки та влада, яка є найближчою до громадян, а це саме місцева влада, може ефективно розуміти і визначати ті нагальні потреби, які є в тому чи іншому селі, селищі, містечку.
Не можна з київських кабінетів визначити, яка потреба є в того, чи іншого селища щодо добудови дороги, ремонту школи. В цьому полягає суть децентралізації.
- Верховна рада та уряд прийняли низку дуже важливих та дуже простих для розуміння українців рішень. Перше – в рамках реформи податкового кодексу ми зменшили кількість податків. З 22 до 9. Але що це означає для простого українця? Це означає, що податки для великого бізнесу, який має надприбутки – збільшені. Це не подобається представникам олігархічних груп. А податковий тиск на малого і середнього підприємця зменшений. Це теж треба чітко пояснювати українцям.
- На сьогодні платники єдиного податку отримали зменшення ставки єдиного податку подекуди удвічі. Ми розширили коло осіб, які можуть бути платниками єдиного податку.
Раніше, щоб бути платником єдиного податку, оборот за рік мав бути не більше 10 млн грн. Зараз український уряд встановив 30 млн грн обороту за рік.
- Третє – ми ввели на рівні закону заборону проведення будь-яких перевірок платників єдиного податку представників малого і середнього бізнесу упродовж двох років. Мова йде про заборону перевірок податковою фіскальною службою і всіма іншими інспекціями, агенціями та структурами, які займалися контролем підприємців. Це те, що повинні знати громадяни. Нині, якщо ви малий чи середній підприємець, жоден інспектор та чиновник не може прийти до вас на перевірку. Якщо він це буде робити, то порушує закон. В його діях може бути кримінальна відповідальність за перевищеня службових повноважень. Тому наше завдання, як представників уряду, донести до вас, що у вас з'явилися серйозні права та інструменти. Ви живете у вільній країні, займаєтеся малим та середнім бізнесом, держава повинна діяти за принципом: не заважай. І цей принцип закріплений законом.
- Міністерство юстиції є одним із найбільш соціальних міністерств, тому що протягом року близько 27 мільйонів разів українці звертаються до органів юстиції щодо багатьох побутових соціальних питаннях – починаючи від свідоцтва про народження, одруження, реєстрації нерухомості.
Після аудиту системи уряд прийняв рішення про ліквідацію державної реєстраційної служби, державної виконавчої служби.
На жаль, ці органи були уособленням корупції, бюрократії, демотивації і створювали проблеми українцям, а не давали їм якісні послуги. В рамках оптимізації ми скоротили 20 % державних службовців по всій системі – це близько 20 тисяч держслужбовців.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Анонім