- Екіпаж теплоходу не зафіксував місця, тому водолази працювали фактично навпомацки, - каже начальник обласної рятувально-водолазної служби Василь Козак. - Днище озера дуже замулене. Видимість - нульова. З понеділка ми відпрацьовували кожен квадрат Ставу. Водолаз занурювався у воду, але безрезультатно...
Сьогодні, 4 вересня, тіло загиблого виплило на поверхню, додає пан Козак. Течією його віднесло майже до “Маяка”. Наразі біля Ставу працюють оперативники.
Поспілкувавшись із рідними потопельника, журналісти 20minut.ua дізналися, що, коли Віталій випав у воду, ніхто з присутніх на борту теплохода не кинувся його рятувати. Члени екіпажу кидали тільки рятувальні круги та мотузку. Поки розвертали судно, було вже запізно.
- У Віталія були судоми, він ніколи незаходив у воду більше, ніж до пояса, - із розпачем каже мама Олена. - Тому він не міг допливти навіть до того круга. Такий біль проймає серце... Віталій був дуже роботящий. Без батька тепер залишився його чотирирічний синочок.
Жінка наголосила, що її родина збирається подавати до суду на власників та працівників теплоходу щодо недбалого ставлення до своїх обов'язків, які, зрештою, призвели до смерті її сина.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Ірина Ноженко
Бандерівка
микола
Отож, всі, хто вважають, що варіант "кинутися рятувати" може розглядатися/можливий/припускається (напевне під розумінням СТРИБНУТИ У ВОДУ ЗА ПОТОПАЮЧИМ) ви глибоко помиляєтесь у своєму такому твердженні. Поцікавтесь будь-ласка правилами, де чітко вказано, що подібні дії були б кардинальним праворорушенням з сторони екіпажу чи навіть будь-яких інших пасажирів, які б це намагались зробити задля порятунку людини у воді за бортом.
Зрозумійте, члени екіпажу прогулянкового теплоходу - не рятувальники, вони відповідають лише за судно на воді і пасажирів на борту нього, а всіх, хто потрапив за борт лише намагатись врятувати за допомогою офіційних бортових засобів порятунку - рятувальне коло, кінець Александрова (ЦЕ РАЗ);
А пірнати чи стрибати (взагалі категорично забороняється в жодному випадку!) з борту у воду може становити і велику небезпеку для всього судна, також являтиметься порушенням правил ТБ, такого немає в жодних інструкціях (ЦЕ ДВА);
Тому попросту не люблю читати маячні. Якщо пишите, пишіть хоча б як є, процитуйте правила, підійдіть на теплохід, поцікавтесь "чому ніхто не міг стрибнути"...
КРІТ reply микола
Тарас reply микола
Не така там велика висота, щоб можна було стрибнути і врятувати людину. А так всі подивилися і попливли додому спати. Може, загибоий і винен в тому, що поводився необережно. Але все ж. Врятувати людину можна було. Двом-трьом чоловікам. Які правила? Про що ви говорите? Навіщо взагалі той теплохід, якщо там нема ніякої безпеки?! Тільки ціну за проїзд піднімати!
Ната reply Тарас
Тарас reply Ната
Ната reply Тарас
КРІТ reply Ната
рятувати потрібно у любому випадку.
Якщо людина топиться просто на воді, то більшість допомагають, рятують. А тут із кільцем і не спробувати...
Ната reply КРІТ
КРІТ reply Ната
Марчевський Антон
Дуже шкода хлопця, дитина залишилась напівсиротою...
Але є правила, яких потрібно дотримуватись. Їх порушення, найімовірніше, й призвело до трагедії. Є інформація (а інших версій я не чув), що хлопець самовільно виліз на лавку і сів на поручень, не втримався і через це впав у воду. Якщо так дійсно було, то це є прямим порушенням п. 3.2 "Правил поведінки пасажирів на пасажирських теплоходах річкового флоту": http://cs540109.vk.me/c7006/v7006621/f4d0/WzuBWINb-jY.jpg
Заходячи на теплохід, пасажир автоматично приймає ці правила - вони розвішані на обох суднах при вході.
На теплоходах створені всі умови для безпечних круїзів. Просто так через паркани не випадеш, їх висота відповідає нормам - 110 см. Проте нерідко я бачив, як деякі пасажири вилазять на поручні заради ефектного селфі. Матроси підходять і роблять зауваження. Але у випадку із загиблим якщо його не встиг зловити його товариш, який був із ним або хтось інших із пасажирів, то зрозуміло, що матроси фізично не встигли би підбігти і зловити його.
Запам'ятайте: теплохід - не машина. Його неможливо моментально зупинити. Він по воді йде, як по маслу. Попри його невелику швидкість (~15 км/год), до повної зупинки він пройде ще кілька десятків метрів.
Щодо дій екіпажу. Їм категорично заборонено покидати судно з пасажирами. Вони в першу чергу несуть відповідальність за тих, хто на борту. Якщо людина опинилася за бортом, то максимум, що, згідно регламенту, вони можуть зробити - це кинути рятувальні кола та рятувальний кінець Александрова. Матрос не має права своєю відсутністю (якщо стрибне у воду) ставити під загрозу безпеку пасажирів, що перебувають на судні. Бо якщо потопельник потягне за собою на дно матроса, капітана однозначно посадять на чималий термін.
Матері загиблого можна лише висловити глибоке співчуття. Сам знаю, що таке втратити рідну людину. Але на те, що суд покарає членів екіпажу теплохода, я б не радив сподіватися. Вони мають чималий досвід, і не раз траплялися аналогічні ситуації, які, на щастя, закінчувались благополучно: потопельник хапався за рятувальне коло і його витягували на судно.
Це все я написав згідно тієї інформації, якою я наразі володію. Можуть бути факти щодо трагедії, які мені невідомі. А останню крапку поставить суд.
КРІТ reply Марчевський Антон
Ладно, це все слова... А хлопця потрібно було рятувати...
Соня reply Марчевський Антон