Місячні зарплати більшості чиновників вищі, аніж річні прибутки звичайних робітників. Багато чи мало отримують, сказати важко, але все пізнається в порівнянні.
Сергій Надал у минулому році отримав найбільшу зарплату з-поміж усіх мерів сусідніх обласних центрів. І це при тому, що наше місто - найменше за кількістю населення, а грошей у місцевій казні завжди бракує. Так, зарплата нашого мера - 149 тисяч 174 гривні. Також пан Надал узяв 14 тисяч 136 гривень матеріальної допомоги. До слова, мер найбільшого з-поміж сусідніх міст — Львова отримав 78 тисяч 604 гривні, а допомоги не брав. Може похизуватися наш голова і найновішим серед колег службовим автомобілем Ford Mondeo 2012 року, який коштував 215 тисяч гривень. Заступники мера також не бідували, якщо порівнювати з колегами. Вони - на третьому місці за розміром зарплат, і усі (які відпрацювали повний рік – прим. ред.) звернулись за матеріальними допомогами. Щодо відряджень за кордон, то їх у керівників нашої мерії в 2013 році було сім. Так, двічі їздив мер, у решту поїздок - зами. Для прикладу, керівництво Рівненської мерії за межі держави у робочих справах виїжджало 14 разів: п'ять разів - мер, решта - заступники.
- Рахувати чужі гроші зле, - каже тернополянин Андрій Гоцко, - але посадовці отримують зарплати з наших податків. Вважаю, що всі чиновники на місцях - державні чи з самоврядування, повинні мати однакові зарплати. Приміром, голови - сім мінімальних зарплат, а зами - п'ять. Це втричі більше, ніж середня зарплата у країні. Держава бідна, і така різниця в зарплатах - ненормальна.
Серед обласних рад наші чиновники - десь посередині. У 2013 році майже увесь рік обов'язки голови виконував перший заступник Сергій Тарашевський. Він отримав зарплату 178 тисяч 385 гривень та матеріальну допомогу 12 тисяч 373 гривень. До слова, не усі звертаються за матеріальною допомогою. Ті, хто мали бізнес або ж бізнесом займаються рідні, "економлять" бюджетні гроші.... Зараз нашу обласну раду очолює Василь Хомінець, обрали його наприкінці жовтня. Тож зарплатою ми цікавились за перший квартал 2014 року. За три місяці він заробив 33 тисячі 207 гривень і взяв допомогу 11 тисяч 437 гривень. Такі суми - досить скромні, зважаючи, що найбільшу заробітну плату в минулому році отримав голова Чернівецької ОДА – 226 тисяч 100 гривень і майже 20 тисяч матеріальної допомоги. Робоче авто пана Хомінця - Skoda Super b 2005 р. в. За кордон у 2013 році лише раз їздив його заступник.
Тернопільська обласна адміністрація в 2013 році була чи не найскромнішою з-поміж усіх ОДА. За скромністю вона - майже "ніздря в ніздрю" з Чернівецькою адміністрацією. Очолював нашу адміністрацію Валентин Хоптян. Чоловік отримав зарплату 152 тисячі 411 гривень і взяв 12,5 тисячі матеріальної допомоги. Користувався автомобілями Toyota Land Cruiser та Volkswagen Touareg. Порівняно з Львівською ОДА, заробіток Хоптяна невеликий , бо ж там зарплата голови більша ніж 250 тисяч гривень. Ситуація у тамтешній адміністрації взагалі дивна, бо за рік помінялися три голови, два перші зами, декілька разів кожен заступник. Дехто з них, лиш прийшовши на посаду, брав матеріальну допомогу, загальна сума якої на всіх керівників – близько 70 тисяч гривень. Щодо замів Хоптяна, то вони також просили грошової допомоги. Голови Рівненської, Чернівецької та Івано-Франківської адміністрацій від такої можливості відмовились. Зараз обласну адміністрацію очолює Олег Сиротюк, який приступив до виконання посадових обов’язків 18 березня. Тож його зарплата за перший квартал – 5 тисяч 245 гривень. В обласній адміністрації пояснили, що в цю суму ще включили аванс за наступний місяць. Згідно з такими цифрами, річна зарплата пана Сиротюка буде меншою, ніж у попередника. Змінив новий керівник адміністрації й робочий транспорт – їздить авто Volkswagen Passat. Разом з тим, цьогоріч високопосадовці хочуть-не хочуть, але отримуватимуть менше, бо так вирішив уряд. Про економію на чиновниках детальніше читайте на 3-й сторінці.
Одне авто на всіх
Найбільше економію бюджетних коштів відчують високопосадовці з обласних адміністрацій. Кабмін із квітня 2014 року встановив ліміт автотранспорту для посадових осіб у кількості один автомобіль. Тобто голови та зами мають одну автівку на усіх. Минулими роками, приміром, укладали угоди на обслуговування і в розпорядженні чиновників були автопарки з чотирьох-шістьох автомобілів, а на поїздки виділяли майже мільйонні суми. З одного боку, таке рішення дійсно зекономить кошти, а з іншого - доволі нелогічне. Приміром, якщо голова поїхав машиною у відрядження, то його зами або своїм транспортом повинні користуватися, або ж їхати автобусом. Високопосадовець в автобусі – звичне явище хіба що для Європи. Наші поважні чиновники навряд чи поспішатимуть на рейс "Тернопіль – Золотий Потік" - вони прогнозовано шукатимуть варіанти їхати з комфортом. Оплата за такі катання з власної кишені – також "червонокнижне явище", тож, напевне, таки хитруватимуть із бюджетним добром чи майном.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 24 квітня 2024
Читати номер
Тернополянин
просто цікаво
Соня
Bring-bring
А от де і як живе Надал я не знаю. А хотілося б... А то тільки бруківка гранітна зникає і кожного року ремонтувати набережну...