"Шукайте дрібні гроші. Я немаю здачі" – часто можуть чути пасажири від водіїв в міських автобусах. Найгірше, що часто прохання має продовження - "Або давайте дрібними, або виходьте". З такою читуацією днями стинкувся наш читач Вадим Савка.
- Будний день, десята година, - пригадує чоловік. - Даю куп'юру 200 гривень. Це не є надвеликі гроші. Зазвичай я запасаю дрібні гроші на проїзд, а цього разу забув. Водій подивився на гроші, на мене, попросив дрібніші. Я сказав що нема, а чолов'яга, звертаючись до мене на "ти", сказав "Виходь, задурно я тебе не повезу". Якось і незручно стало і обідно. Я вийшовбо не хотів в суперечку в'язуватися, злити шофера, який людей возить. Крім того я не знаю, що "каже" закон в такій ситуації.
А закон, вірніше правила перевезення пасажирів та надання транспортних послух, "каже", що пасажир має право на платний проїзд, а ось обов'язок водія не лише якісно його забезпечити, а й подбати про решту.
- Подбати про решту – обов'язок водія, - пояснює начальник міського управління транспорту Ігор Мединський. - Якщо цього не зробив - люди могли їхати безкоштовно. Якщо ж в подібній ситуації водій наполягає, щоб люди платили або виходили - на нього можна поскаржитись в наше управління. Так поводитись водій не може.
Разом з тим в управлінні транспорту просять людей бути свідомими і не користуватися можливістю безоплатного проїзду завдяки крупній куп'юрі. Часто в міських автобуса, зранку, коли водій лише виїзджає на маршрут, пробують розрахуватися 500 гривнями. Найсумніше в цій считуації, що часто так роблять одні і іт ж люди.
Тернополем, до речі, гуляє легенда про такого пасажира, який часто їздив з 500 гривнями. Щоправда там фігурує тролейбус. Так ось кондуктор виявилась кмітливою та винахідливою жінкою – навмисне підготувала решту 498 гривень та 50 коіпійок гривневими куп'юрами. І навіть пообіцяла на наступний раз, якщо пасажир не припинить хитрувати, віддати решту копійками. Чи правида ця історія, а чи можливо одна з міських байок – не відомо.
ДОВІДКА
Людям, який водій таки "вигнав" або ж нахамив варто запам'ятати номер маршруту, час конфлікту та державний номер транспорту. Після цього можна або прийти на Коперника, 1 та написати письмову заяву, або ж зателефонувати в управління за номером 52-15-14 та залишити усну скаргу. Також можна телефонувати на довідково-інформаційну службу міськради за номером 15-80.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 16 від 17 квітня 2024
Читати номер