«Коли громадський транспорт буде дотримуватись графіку руху», «Коли з’явиться на зупинках той самий графік», «Чому в Тернополі не вішають електронних табло на зупинках» - всі ці питання часто задають читачі «RIA плюс» чи то телефоном чи то в коментарях на www.20minut.ua
Ми поспілкувались з перевізниками та чиновниками аби знайти відповіді на ці питання. Почали з перевізників. Їх в Тернополі десяток. Кожен обслуговує декілька маршрутів. Їх запитали чому міські автобуси не дотримуються графіку, а після 21.00 (а на окремих маршрутах і після 19.00) «випаровуються». Відповідь отримали неофіційну і коротку: «Робота транспорту не рентабельна, автобуси часто ламаються, їзда в вечірній час - збиткова». Міська влада через недотримання перевізниками графіку дивиться крізь пальці бо ж в Тернополі власники автобусів, коли просять підняття тарифів завжди отримують менше аніж просять. От і зараз в місті стоїть питання про збільшення тарифу. Максимум, який отримають перевізники, 3.5 грн хоча згідно їх розрахунків сума більша. Тим не менше при зростанні ціни на 50 копійок перевізники, переконують, працюватимуть краще.
Щодо графіку рухах на зупинках поспілкувались з начальником управління транспорту міськради Ігорем Мединським.
- Металеві таблиці з графіком руху є на більшості зупинок, - говорить чоловік. - Там де нема то розміщуємо графік на полікарбонатному покритті самих зупинок - це і дешевше і простіше. Складність в тому, що графік руху в Тернополі міняється двічі на рік. Тобто дані потрібно постійно оновлювати. Цим займається четверо людей. А уявіть якщо хтось захворіє. А зупинок в місті 213. Тому складнощі є, але ми працюємо над їх вирішенням.
Такі вирішення це, зокрема, ресурс детранспорт. Власники смартфонів можуть онлайн бачити де який автобус у місті. А ті хто не мають таких девайсів можуть подивитись на ситуацію з ПК вдома і розрахувати свій час. Ресурсом навряд чи користуються люди старшого віку, але це хоч щось.
- Звичайно, що хороше вирішення цієї проблеми - «розумні зупинки», - каже пан Ігор. - Тобто всі автобуси обладнані джіпіес пристроями, а екран на зупинці чи інформаційне табло, інформують коли приїде той чи інший автобус. Це зручно і точно, але знову ж таки дорого. Поки місто не може собі дозволити комплексну реалізацію такого проекту.
Ще один крок до висвітлення публічного графіку руху транспорту зробили міські депутати. Вони на одній з сесій зобов’язали управління транспорту підготувати вичерпний графік руху кожного міського автобуса по кожній зупинці міста та розмістити його на сайті міської ради. Такі дані з’являться ближчим часом. То ж кожен, хто має доступ до інтернету, зможе роздрукувати (переписати - авт.) графік руху «своїх» автобусів аби контролювати його дотримання. Як показує досвід нашої редакції скарги від громадян на той чи інший маршрут, часто, покращує роботу перевізника, який його обслуговує.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 13 від 27 березня 2024
Читати номер
Микола Унгурян
а найбільший жах це маршрутка №28 - там взагалі ні графіку, ні маршруту, після 10 ранку водій собі їздить лише до автовокзалу, а після 19.00 взагалі вважає що не потрібно їздити.
Анонім reply Микола Унгурян
Ураган Вася
Ви ж знаєте як їм зараз важко і підняти хочеться щоб кишеня ноповнялась. І тре то якось так зробити непомітно щоб виборець неохерів від того. Ось саме логічно виходить тре всім ляляля що всьо таке збиткове невигідне. В такому жалюгідному стані. Ну всі все знають і бачать. Починають люди трохи розуміти, що бесплатного всвіті нема нічого, а тут щей майже гарантують покращення і якийсь там контроль за якістю. Чи якусь нову додаткову інфраструктуру ідею. Головне відвести увагу. І хопа ми уже їздимо дорожче в томуж самому дірмі.
Анонім
Jura Jurges