Мешканці с. Гаї Шевченківські, що поблизу Тернополя, нарікають на нового провайдера. Стверджують, відколи нова компанія прийшла на ринок, у них почались проблеми з Інтернетом. У мешканців вимагають передоплату, а лише потім обіцяють переукласти договори на надання послуги Інтернет. Хоча це суперечить і логіці, і Правилам користування послугою доступу до мережі Інтернет. Адже там йдеться - всі послуги надаються лише після підписання договору.
Журналістів ігнорують
А ті, хто мріяв пошвидше приєднатись до всесвітньої мережі і сплатив кошти до підписання документів, Інтернету чекають хто по три місяці, а хто й понад пів року.
У товаристві з обмеженою відповідальністю «БіттерНет» журналістів ігнорують. Протягом двох робочих днів ми телефонували за номерами компанії, вказаними на їхньому сайті та в документах. Розмовляли з різними операторами і близько 10 разів нам довелось кожному з них описувати суть проблеми і причину зустрічі чи хоча б телефонної розмови з керівництвом. Щоразу нас просили залишити контакті дані та обіцяли передзвонити. Дзвінка ми чекаємо досі.
Натомість юристи радять мешканцям позиватись до суду. Для цього подбати про докази, завдяки яким можна відшкодувати гроші, які вже сплатили, зобов’язати компанію сплатити індекс інфляції, штрафні санкції та послуги адвоката. Або за допомогою суду зобов’язати провайдера таки підключити Інтернет.
Називали різні суми
Спочатку йшла мова лише про те, щоб переукласти договори. Мовляв, для мешканців нічого не зміниться, лише послуги надаватиме інший провайдер.
Люди в селі почали подавати заявки на підключення. Їм же пропонували наперед оплатити певні суми. Спочатку йшлось про 1 100 грн, потім – про 2 100. Ніби сюди включили ще й аванс. Дехто кинувся платити. Проте Інтернету досі не має.
Заплатила ще 18 грудня
Вже не вперше жінку годують обіцянками та пропонують почекати ще місяць. Пояснюють, що їхню вулицю ще не обладнали.
У селі кажуть, новий провайдер працює за схемою: спочатку платиш гроші, зауважте, - без підписання договорів і, відповідно, не маючи жодних гарантій. І лише тоді у вас з’явиться шанс на підключення до Інтернету.
Люди обурені, бо близько трьох років тому вже платили за підключення попередньому провайдеру. Тоді разом з кабелем обійшлось приблизно у 1800 грн. Тепер, виходить, попри обіцянки просто змінити провайдера, мають платити все з початку.
Відповідальність – лише в абонента
Мешканці села роздрукували типовий договір, екземпляр якого знайшли на офіційній сторінці провайдера. Кажуть, були шоковані побаченим.
Все тому, підозрюють гаїв чани, що провайдер – монополіст. Коли люди починають щось з’ясовувати, їм закривають рота, мовляв, виступатимете – взагалі Інтернету не матимете.
– Дуже хочу адресувати всі питання і претензії мешканців нашого села до керівництва «БіттерНету», але понад місяць не можу призначити зустрічі, бо на тому кінці дроту відповідають: «Директора немає. Коли буде – невідомо», - каже Оксана Мудрієвська. - Наразі ніби призначили зустріч на 26 березня. Як і зараз не зустрінусь – звертатимемось із заявами та скаргами до антимонопольного комітету та управління захисту прав споживачів.
Коментар
Роман СУСЛОВ, (37 р.), партнер групи компаній «Капітал»:
До речі, треба пам’ятати, що чинне законодавство дозволяє через суд відшкодовувати послуги адвокатів чи юристів, які ведуть їхні справи. Відповідно, люди можуть з цим договором звернутись до юриста, укласти угоду і потім ще й зобов’язати компанію відшкодувати кошти, витрачені на оплату послуг юриста.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер
Відібрали в хлопців бізнес, тепер хочете всіх нагнути, тому що монополісти, ще побачимо що у вас вийде. Чекайте скоро і вас нагнуть.