Остання пара – це трюк продавців

Остання пара – це трюк продавців
- За кілька днів я ще раз зайшла у магазин й інший продавець таки виписала мені товарний чек, - каже Ірина Чубата
Якщо продавець не дає гарантійного талону на взуття, треба звертатися в суд. Поки діє мораторій Кабміну на перевірки, Інспекція у справах захисту прав споживача не може вплинути на недобросовісних продавців навіть у випадку скарги споживача

Останнім часом трапляються випадки, коли тернополянам не дають гарантії на взуття, якщо вони купують останню пару якоїсь моделі. Мовляв, замість гарантії підприємці надають знижку.

- Нещодавно я купувала мокасини для доньки у „Євроринку”, - розповідає тернополянка Ірина Чубата. - Знайшла модель, яка мене влаштовувала і за кольором, і за якістю, і за ціною. Зацікавила мене і знижка. Але коли дійшло до розрахунку, продавець відмовилася надавати товарний чек і гарантію на це взуття. Мовляв, це остання пара, яку продають зі знижкою, а на останню пару гарантію не дають. Коли я запитала, чи взуття має дефект, продавець відповіла, що воно якісне. Тому цієї відмови я не розуміла. Продавець наполягала на своєму і радила поцікавитись цим у законах України. А наостанок додала, що якщо мене щось не влаштовує, то можу мокасини не купувати. Але я не хотіла відмовлятися від покупки, адже мене все у цій моделі влаштовувало.

Жінку бентежило те, чому на взуття, яке не має дефектів, продавець не дає гарантії.

Відео дня

- Хто мені відшкодує збитки, якщо з взуттям щось трапиться? - обурюється тернополянка. - Я знаю, що не дають гарантію, якщо взуття має якийсь недолік, а тут же такого немає. Крім того, я переглянула в Інтернеті закони, де йдеться про гарантію на покупку, і не знайшла інформації про те. що на останню пару документ не дають.

У магазині ситуацію пояснили некомпетентністю продавця.

- Ми не можемо не виконувати закон, - зазначила власниця магазину Галина Теличко. – Ми виписуємо чек, там є число купівлі. Окремого талончика ми не видаємо, гарантійний термін починається автоматично з дня придбання покупки. Якщо щось трапляється із взуттям, наші клієнти приходять до нас, і ми на місці вирішуємо всі питання.

 

“Остання пара – це трюк

- Такого поняття, як остання пара, у Законі про захист прав споживачів немає, - зазначив головний спеціаліст Інспекції з питань захисту прав споживачів в області Богдан Михайлишин. – Немає різниці, скільки було тих пар взуття. Це, скажімо так, - трюки в магазинах. Звісно, це справа підприємця, за якою ціною продавати, але права споживача не можна порушувати. Навіть остання пара повинна мати коробку, тобто індивідуальну упаковку, з повною інформацією для споживача. Крім того, в коробці кожної пари взуття має бути вкладена інформація (рекомендації) щодо його експлуатації та догляду за ним – такі вимоги. І має бути гарантія. І це стосується усього якісного взуття, незалежно від того, остання це пара чи ні.

Тому якщо в магазині відмовляються давати гарантію на взуття, свої права тернополянка може захищати в суді.

- Якщо ще рік тому можна було прийти до нас в Інспекцію у справах захисту прав споживачів, написати заяву, і ми йшли з перевіркою і штрафували порушників, то зараз у нас є мораторій Кабміну і такі справи вирішують лише у судовому порядку, - каже Богдан Михайлишин. - Споживач може звернутися у суд з заявою, що йому не надали гарантії, чи з інших питань. Наприклад, хоче повернути кошти за неякісне взуття. Ми можемо лише проконсультувати споживача і порадити, куди звернутися. Наразі лише суд може зобов’язати підприємця видати споживачу гарантію.

 

Гарантія – на все якісне

Гарантію повинні надавати у магазинах на всі пари якісного взуття.

  • Це так, як і з холодильником. Останній чи не останній – гарантія на нього є. Чи як із хлібом: навіть купуючи останній буханець, нам важливо бачити супровідний документ, що цей хліб свіжий і якісний. Так само і з останньою парою взуття, - каже пан Михайлишин. - Якщо це не браковане взуття, то, не надавши гарантії, підприємець недбало ставиться до покупця і своєї діяльності. Не давати гарантію лише через те, що це остання пара, – абсурд, і споживач у цьому питанні чітко захищений законом. Продавець зобов’язаний видати якщо не власне гарантійний талон, то у квитанції зазначити, яке взуття купили, і вказати гарантійний термін.

Адже гарантія на взуття не поширюється лише у таких випадках: якщо не дотримано умов експлуатації та зберігання; якщо неправильно підібраний розмір взуття за повнотою, якщо нестандартна форма стопи або розмір ноги; якщо придбали уцінене взуття у зв’язку з частковою втратою якості або з очевидними дефектами, на які продавець вказав покупцю при купівлі. А також на змінні деталі (устілки, шнурки, набійки); на дрібні дефекти, що виникли в процесі експлуатації, але не змінили функціонального призначення взуття (усуваються продавцем протягом гарантійного терміну шляхом ремонту).

 

ДОВІДКА

Гарантійний термін на будь-яке повсякденне взуття становить 30 днів, на модельне – 50-65-80 днів залежно від матеріалу, на спортивне – 60 днів, яке рахують з дня продажу чи з дня початку відповідного сезону, якщо взуття придбане в несезонний час. Так, зимовий сезон триває з 15 листопада до 15 березня, літній – з 15 травня до 15 вересня, весняно-осінній – з 15 березня до 15 травня і з 15 вересня до 15 листопада.

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (2)
  • Анонім

    "Поки діє мораторій Кабміну на перевірки, Інспекція у справах захисту прав споживача не може вплинути на недобросовісних продавців навіть у випадку скарги споживача" - не зовсім правильно. Мораторій дійсно діє, але тільки для планових перевірок. При поступленні скарги (прохання) від споживача Інспекція зобов'язана прийняти міри по розгляду цієї скарги, тобто, має повне юридичне право провести перевірку з видачею заключення тій особі, яка написала скаргу. А уже із заключенням можна йти в суд.
  • Олександр

    Чи це не про "Шару" йдеться? Магазин дешевого взуття. Вони чомусь вирішили, що гарантія на взуття - то не про них. То в них "остання пара", то чеки закінчились... Обережно з ними, люди - там шахрайство
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
17:00 У Тернополі презентували інформаційно-координаційну платформу для ВПО 16:00 Поліція розшукує 52-річного тернополянина 15:10 Україна повернула тіла 140 полеглих захисників 14:37 У Тернополі 26-27 квітня ремонтують дороги: перелік адрес Від читача 11:33 Присвоєння почесного звання - «Герой України» (посмертно). 14:03 На Київській зіштовхнулися автівки: постраждала жінка 13:35 Мешканці ОСББ закупили за власні кошти дрони для тернопільських військових 12:51 Близько 500 жителів Тернопільщини отримали щеплення у рамках Всесвітнього тижня імунізації 11:52 У Тернополі запалили свічки пам'яті про жертв Чорнобильської катастрофи 11:35 ДТП на дорозі Тернопіль-Ланівці: травмовані водій та дитина 11:03 «На щиті» повертається до рідного дому солдат Володимир Огородник 10:10 У графік зупинки котелень у Тернополі внесли зміни 09:50 Святковий гастрономічний рай на Великодні свята від мережі магазинів «Смаколик» (новини компаній) 09:30 У Тернополі відбудеться марафон з писанкарства 09:01 26 квітня відключать газ в центрі Тернополя 08:05 Якою буде ціна на газ з 1 травня: є рішення «Нафтогазу» 22:03 Історичні будівлі та карти старого міста: які бронзові мініатюри є у Тернополі photo_camera 21:03 Що тернополяни покладуть до великоднього кошика та скільки готові витратити (ОПИТУВАННЯ) photo_camera 20:01 Жінка з Тернопільщини втратила 32 000 гривень, повіривши шахраям 19:00 У Кременецькому районі в результаті займання авто загинув 36-річний чоловік
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up