Маршрутна мережа – консервативна річ, кажуть в управлінні транспорту міськради. Тож у Тернополі її не змінювали і змінювати не збираються. Однак періодично корегують, зважаючи на побажання та зауваження тернополян.
Так, на сьогодні у Тернополі є 39 автобусних маршрутів та дев’ять тролейбусних. Маршрути з’єднують практично усі куточки міста.
Читайте також: Реформа зависла на невизначений період
– Тернополяни звикли до тієї мережі, яка є. Близько 90% тернополян ця мережа задовольняє, – каже начальник управління транспорту, комунікацій та зв’язку міськради Ігор Мединський. – Тому ми її не змінюємо повністю, але дещо все таки корегуємо. Зокрема, перед проведенням конкурсу з відбору перевізників вивчаємо звернення від тернополян, і якщо державно-будівельні норми дозволяють нам давати туди рейси, куди хочуть жителі міста, тоді й корегуємо маршрут. Приміром, таке ми робили з маршрутами №28 та №28А.
Так, 28-ма маршрутка курсувала, додає пан Мединський, через «Залізничий вокзал», «Ринок» і прямувала на вулицю Будного, на об’їзну в сторону Петрикова. Та маршрут не прижився, бо був збитковим і орендодавці автобусів забрали їх у перевізника. «Закривати» його останній не мав чим.
– Цей маршрут був довжелезний і пасажирам на Коновальця було дуже довго чекати, – говорить пан Мединський. – Тож ми змінили його за таким же принципом, як раніше маршрути №17 і 23. Тобто, зробили маршрут коротким, але так, щоб доставляти пасажира туди, де він собі зможе пересісти на будь-який маршрут в будь-яку сторону Тернополя. І це дало позитивні наслідки.
Зокрема, маршрути №28 та 28А розділили на три: №21 курсує з мікрорайону «Канада» через «Залізничний вокзал» до «Ринку», №26 – курсує сьогодні так, як раніше №28А – «вул. Будного – Лучаківського – Бродівська до «Епіцентру». А маршрут №28, який в процесі попереднього тендеру вже накатав «коротке плече» – вул. Будного – Ринок – Оболоня – Новий Ринок.
– Також відкоригували маршрут №4. Мешканці масиву «Східний» просили, щоб мати чим доїхати на пряму до зупинки «Залізничний вокзал». Поки не бачимо суттєвих зауважень щодо мережі. Якщо вони будуть, ми готові корегувати.
Як запевняє начальник управління, він притримується думки щодо необхідності існування альтернативного виду транспорту у місті. Утім, останніми роками у Тернополі більшу увагу приділяють електротранспорту, хоча це затратний вид. Тож щорічно місто закуповує в середньому сім тролейбусів, місткість яких майже 160 пасажирів. За останніх п’ять років придбали понад 22 тролейбуси.
– До кінця року плануємо закупити близько 10 чеських тролейбусів, – додає він. Вони найякісніші, найбільш позитивно себе зарекомендували. Якщо порівнювати, що новий вітчизняний тридверний тролейбус коштує 4,7 млн, то такий, чотири дверний, десь буде коштувати 800 тисяч гривень.
Окрім того, хочуть збудувати нову лінію електропередач на вул. Текстильній і відкоригувати один із маршрутів.
До слова, декілька речей управлінню транспорту хотілося б перейняти у прогресивних європейських країн. Зокрема, йдеться про появу полоси, відведеної виключно для громадського транспорту. Тоді б транспорт 100% дотримувався розкладу руху, а пасажиропотік збільшувався. Утім, наразі зробити це нереально.
– Ми маємо шматок полоси по вулиці Живова, відведеної суто для громадського пасажирського транспорту, – каже Ігор Мединський. – Там якихось 100 метрів. І там завжди є якісь перешкоди, все рівно паркують авто. А це треба було б зробити смугу по всьому місту.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 7 травня 2025
Читати номер