Партнер рубрики Події

Тернополяни борються за Калиновий бескид

Тернополяни борються за Калиновий бескид
— У вас під вікнами машини не їздять! Скажіть нам, хто за це голосував? Чому тут немає наших депутатів? — обурююся тернополяни, які прийшли захищати пішохідну зону і зелені насадження, відомі як Калиновий бескид.

Мешканці будинків з вулиць Живова, Колонтая і Князя Острозького радилися, як діяти, аби не допустити перетворення місцини біля їхніх будинків на проїзд із двостороннім рухом. Забудовники запевняють, що пішохідна зона майже не постраждає, а влада каже, що вже пізно щось міняти.
Найбільше люди 12 квітня нарікали, що міськрада вирішила облаштувати дорогу на місці скверу, що на сти­ку вулиць Перля і Острозького, не запитавши їх­ньої думки.
Чиновники міськради пояснили, що рішення про дозвіл на створення проїзду вже надав виконком. Тому щось змінити вже важко.
Фури з товаром попід будинки не їздитимуть і руйнувати Калиновий бескид не будуть, стверджує представник власника лито­вської компанії Novus. Саме во­на зво­дить маркет. До того ж, торговий центр, за словами Івана Тобілевича, працюватиме лише до 22.00.
Натякали на корупцію
— Як можуть п’ятеро людей ви­рішувати такі питання без нас? Ви повинні захищати наші інтереси, а не власника маркету! — скаржиться на зустрічі із чиновниками мі­ськ­ради мешканець будинку на вул. Колонтая, 2 пан Сергій (47 р.).
Тернополян насторожує, що збудувати дорогу на місці пішохідної зони депутати міськради вирішили вже після закінчення будівництва маркету за адресою: вул. Перля, 3. Відтак люди натякали навіть на ймовірну корупціїю.
  — Ми одразу були проти будівництва маркету по-сусідству, бо ро­зуміли, чим це загрожує нашому і так уже перевантаженому кварталу, — каже мешканка будинку на вул. Живова, 6 пані Олена (54 р.). — Однак, попередня влада міста запевняла, що проїзду тут не буде. На облаштування території виділили кошти. До того ж, чиновники ме­рії власноруч садили цей Калиновий­ гайок! Влаштували справжнє шоу! А тепер — це зруйнувати?
Аби не дозволити зробити проїзд на місці скверу мешканці прилеглих будинків уже зверталися по допомогу в столичний інститут “ДІПРОМІСТО”.
— У Києві я зустрічалася із директором “ДІПРОМІСТО” , адже ця структура розробляє Генплани міст, — розповідає мешканка будинку на вул. Колонтая, 2 Наталія Сиротюк. — Він мені пояснив, що питання щодо побудови чи від­мови від створення проїзду на місці скверу вирішує місь­ка рада. Втім, зруйнувати сквер чи бульвар не так просто! На це потрібна згода людей, тобто рішення громадських слухань. На противагу аргументам мешканців чиновники мають свої аргументи. На їхню думку, дорога на стику вул. Перля і Острозького потрібна місту задля розвантаження дорожнього руху на розв’язці біля автовокзалу. Також, як запевнили чиновники, вони вже мають дозвіл на облаштування проїзду і обґрунтування цього кроку від міської Державтоінспекції.
Проїзд давно є у Генплані
— Проїзд цією територією передбачений Генпланом міста, — каже заступник міського голови з питань мі­стобудування й архітектури Богдан Бойко. — Тому рано чи пізно його зроблять. До того ж, таке рішення прийняли на виконкомі міськради до 12 березня. Тоді ще громадських слухань задля ухвалення подібних рішень не передбачали. Заперечив, що проїзд є у Ген­плані міста, екс-заступник мера з питань містобудування Володимир Дідич.
— Реконструкція викуплених споруд під торговий комплекс із паркінгом на вул. Перля не передбачала облаштування наскрізного проїзду на стику Острозького і Перля, — каже пан Дідич. — Також заїзд не передбачений попередньою транспортною схемою. Добратися до маркету можна було тільки з вулиці Живова. Процедура дозволяє змінити план забудови цієї місцини, але наскільки я зрозумів, у цьому випадку й так усіх норм не дотримали.
  Пан Дідич каже, що задля облаштування дороги, ймовірно, доведеться зруйнувати Калиновий бескид. Люди запевняють, що захищатимуть єдину зелену оазу біля своїх будинків до останнього.
— У нас і без того велика загазованість! — скаржиться мешканка будинку на вул. Живова, 6 пані Олена (54 р.). — Як тут робити паркінг на 179 автівок?! Що буде з нашими легенями? До того ж ми дуже сумніваємося, що парковка вміститься на цій невеликій території. Де тут роз’їжджатимуться фури, що приїдуть до маркету?
Допомагали садити кущі Проїзд у тому місці хоч трохи розвантажить транспортну розв’язку біля автостанції та ринку, переконує Іван Тобілевич.
— Фури їздити тут не будуть, бо це — центр міста і таким авто сюди шлях заборонений, — пояснює він. — Щодо галасу і загазованості — то картина особливо не зміниться. Але працюватиме маркет тільки до 22.00. Адже ми не будуємо розважальний центр, а лише торговий заклад!
Проблеми з місцевими мешканцями, як говорить представник забудовника, виникли через непоінформованість людей. Їхні побоювання, з його слів, — безпідставні.
Натомість тернополяни не вірять, що власники супермаркету збережуть пішохідну зону. Відтак вони написали звернення на ім’я мера — добиваються відміни рішення виконкому і вимагають громадських слухань з цього питання.
Засідання відповідної комісії мі­ської ради відбудеться 20 квітня. Але це — не все, бо люди обіцяють звертатися до всіх контролюючих інстанцій, аби тільки захистити Калиновий бескид.
Нагадаємо, такий скверик був свого часу першим в Україні. Тоді­шня вдала дуже пишалася новацією. Допомагали в облаштуванні бескиду спонсори, у числі яких — власники маркету.
— Наші 20 будівельників допомагали садити Калиновий бескид, — додає пан Тобілевич. — Ми й фінансами допомагали. Зокрема, торік купили червону тирсу на суму 17 тис. грн за вказівкою тодішньої мерії. Тож говорити, що ми збираємося все зруйнувати — безглуздо. 

Відкриття – у травні
Аби облаштувати проїзд, руйнувати Калиновий бескид не треба, переконує представник власника маркету. Дорога там уже є, і скверик як максимум по ширині “уріжуть” на два метри.
- Двосторонній проїзд у тій місцині передбачили у Генплані, аби розвантажити транспортну мережу, - каже Іван Тобілевич. - Ми готові стати інвесторами міста і профінансувати облаштування цього шляху тільки тому, що він нам не заважає, а навпаки — покращує становище.
Литовська компанія-забудовник, як він каже, має дуже хорошу репутацію в Євросоюзі, дотримується законів і завжди готова до компромісу з людьми.
- Облаштувати заїзд до маркету ми плануємо із прилеглої до нього території, а паркінг буде лише на території торгового центру, - пояснює пан Тобілевич. – Товар ми довозитимемо не фурами, а авто типу “Газель”. Так, це не є економічно вигідно, але у нас немає іншого виходу. Наш маркет буде вигідним для людей, завдяки цінам. Адже його термін окупності, за євростандратами, - 10 років, а не три — як в українських маркетів.
До речі, власники планують відкрити новий маркет за місяць після Великодня, тобто у кінці травня.

Іван Тобілевич, представник власника литовської компанії Novus:
- В Україні ми збудували сім таких маркетів. Наша компанія завжди готова іти на компроміс із людьми, що ми неодноразово робили. Аби люди не хвилювалися за свої домівки, ми відмовилися від технології забудови за допомогою забивання паль і змінили її на дорожчу, але безпечнішу. Повністю замінили систему водовідведення, а теплотрасу модернізували.

Відео дня
r>

Ірина НОЖЕНКО, [email protected]

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (9)
  • Anonymous

    продали свої голоси за малого цимбалюка. то тепер терпіть.
  • Anonymous

    Якщо розібрптися то людии зовсім неправі. Якщо дорогу затверджено то вона там і буде і нічого не зімнеться від того. подумати логічно Від бульвару з право і зліва є дорога і буде ще одно то загазованість не змінеться адже в квартаді буде та сама кількість машин. І ще одне законо був прийнятий про врахування громадської думки з березня а рішення про дорогу в лютому то люди тут нічого не рішають

    Anonymous reply Anonymous

    варто владі спробувати затверджувати рух громадського транспорту і дворами: а шо, затвердили, значить, і будуємо) Дурисвітство

    Anonymous reply Anonymous

    щоб зрозуміти ситуацію, треба побачити на місці: якщо дорогу планують розширювати для двохстороннього руху, то співчуваю мешканцям 40, 42 будинків по вул. Острозького - транспорт рухатиметься попід вікна і тих пару дерев, що там ростуть, таки спиляють
  • Anonymous

    я проходив мимо і бачив той мітинг. затримався і почав слухпати, в чому ж там справа. свободівці вели себе дуже агресивно, а від того хлопця в камуфляжі взагалі пахло спиртним. найбільше людей обурило, що той вусатий заступник сказав, що дорога там все одно буде, і думки людей ніхто питати не планує
  • Anonymous

    вот вам і свобода з народом ) народ - ви свободні, вас ітак не питатимуть )))
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:02 Мільйони гривень на протезування: родина пораненого Артема Комісарчука благає про допомогу 20:00 З 20 травня знову діятимуть графіки погодинних відключень світла. Шукайте свою вулицю 19:01 Погода на Тернопільщині у найближчий тиждень: варто чекати на грози 18:03 Який вигляд мала школа №4: відтворили фото з одного ракурсу photo_camera Від читача 16:01 BRAMA: Захист Інфопростору від Онлайн Загроз 17:02 Купують дрони, планують подорожі та пікніки: як 11-класники Тернополя святкуватимуть випускний 16:03 Інсульт молодіє: як виявити перші ознаки та що робити для профілактики 15:02 Тернополянин хотів заробити в інтернеті, а натомість втратив тисячі гривень 14:02 У Тернополі відбувся забіг на підтримку ЗСУ: зібрали понад пів мільйона гривень photo_camera 13:02 Бабусю, хочу вишиванку з танчиками і шахедами: тернопільська майстриня поділилась схемою унікальної сорочки photo_camera 12:00 На кордоні затримали двох чоловік з Тернопільщини, які намагались незаконно виїхати 11:02 До 200 гривень за один квиток: скільки коштує доїхати з Тернополя до міст області 10:03 Війна обірвала життя 20-річного воїна-нацгвардійця з Лановеччини Мерджи Даніеля 09:00 Ніжний на смак і виглядає неймовірно: три варіанти салату «Наречена»
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up