Учнів вчать не стільки економити, бо це психологічно означає обмежувати себе у чомусь, скільки показують, як раціонально використовувати гроші. Це дозволяє заощадити кошти на інші потрібні речі, крім того, це економить ресурси у глобальному масштабі – бензин і електроенергія, праця людей, їхні зарплати, витрати на утилізацію упаковки, очищення води і повітря і т. п.
У 24-й школі Тернополя темі „Покупки” присвячені уроки і в початкових, і в старших класах.
- Перед вивченням теми учні протягом тижня спостерігають і відзначають в опитувальнику, що купують у їхній сім’ї, - розповідає вчитель курсу „Освіта для сталого розвитку в дії” Олена Зарічна. - Вони мають звертати увагу на види продуктів, кількість продуктів з екомаркуванням і продуктів місцевого виробництва, а також на упаковку.
Перший практичний урок теми – ми йдемо у супермаркет. Діти мають із собою п’ять гривень, вчитель чекає їх на виході, а діти самі купують те, що хочуть, а потім у класі аналізують покупки. Інколи готуються до цього уроку і планують покупку, а іноді купують бездумно. Хтось купив жуйку, а хтось булочку або ванільний цукор для мами.
На уроках дітям пропонують конкретні дії, як поводитися у супермаркеті. Цих дій небагато, і вони дають змогу раціональніше використовувати ресурси.
- Дехто називає це економією, але ми вважаємо таку поведінку раціональним використанням ресурсів. Бо ми не хочемо обмежувати себе в чомусь, а хочемо брати стільки ресурсів, скільки нам необхідно, - зазначає вчителька.
Перша дія – думай, перш ніж купити. Цією дією дітей націлюють на те, що треба скласти список необхідного, коли йдеш у супермаркет.
– Часто, коли йдеш у супермаркет по булочку, можеш вийти з візком речей, - зазначає вчителька. – Ми пояснюємо, що супермаркети працюють на виторг, маркетинг спрямований на те, щоб люди купували більше – цьому сприяють реклама, акції. Не варто всьому вірити, інформацію треба аналізувати. Часто діти діляться такими думками самі, хтось чув подібні розмови вдома. Розповідаємо, що найдешевший товар лежить на нижніх подицях, а те, що треба терміново продати, викладають на рівні очей. Тож яскрава упаковка не гарантує таких же вражень від того, що всередині.
Друга дія – навчити купувати дітей подарунок на день народження.
Третя дія – вчать купувати місцеве.
Також школярів навчають звертати увагу на упаковку, її доцільність і на необхідність мати під час шопінгу сумки для покупок. Адже зекономити можна і тоді, якщо не купувати у супермаркеті пластикових пакетів. А учні старших класів навіть самі шиють такі сумки.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 18 від 1 травня 2024
Читати номер