Партнер рубрики Події

У Тернополі презентували електронний квиток

У Тернополі презентували електронний квиток
У тролейбусах встановлять електронне обладнання для проведення платежів за проїзд. Оплачувати можна буде жетонами або ж платіжними картками. Якщо система себе виправдає — її запровадять і в автобусах та маршрутках

Кондукторів у тролейбусах не буде, а за проїзд пасажири платитимуть жетонами чи картками. Такі зміни у громадському транспорті планують запровадити місяців за вісім.
Презентація проекту “електронний квиток” відбулася у четвер, 18 серпня, у Тернопільській міській раді. Участь у представленні нового проекту взяли начальник управління транспорту Ігор Мединський, директор комунального підприємства “Тернопільелектротранс” Андрій Мастюх та генеральний директор групи компаній “Лот” Олег Дивінець із Харкова.
Кондуктори стануть контролерами
Одна з проблем сучасного громадського транспорту полягає в тому, що гроші які збирають за проїзд водії чи кондуктори важко обліковувати. - розповів гендиректор компанії “Лот” Олег Дивінець. - Завжди виникають підозри, що ці кошти надходять в казну не в повному обсязі.
Харківська компанія “Лот” пропонує вирішити це питання шляхом введення системи “електронний квиток”. При вході у громадський транспорт встановлюють компактний прилад - валідатор. Система “електронний квиток” розрахована на жетони та платіжні картки.
Заходячи у громадський транспорт, пасажир вкидає у валідатор жетон і отримує звідти чек, на якому вказані дата і час поїздки, номер маршруту та вартість проїзду. Можливий також розрахунок платіжними картками. При цьому пасажир приставляє картку з чіпом до валідатора і отримує квиток так само, як і при оплаті за проїзд жетоном. З коштів, закладених у картці, знімається вартість проїзду.
Пільговикам видаватимуть персоніфіковані картки, - пояснює харків'янин Олег Дивінець. - На цих картках буде фото пільговика, його прізвище, ім'я, та номер пенсійного посвідчення.
У Тернополі систему електронного квитка планують випробувати на базі комунального підприємства “Тернопільелектротранс”. Якщо вона себе виправдає, то електронний квиток запровадять і в маршрутних таксі та автобусах.
Було би дуже добре, якби ця система запрацювала у всьому Тернополі, - висловив свої сподівання начальник управління транспорту Ігор Мединський. - Кошти за перевезення пасажирів будуть чітко обліковані. А водіям у маршрутках уже не доведеться брати від пасажирів гроші під час руху. Також чітко буде фіксуватися час виїзду водія та з'їзду з маршрутів.
Після запровадження цього ноу-хау послуги кондукторів у тролейбусах стануть не потрібними.
В основі втілення цього проекту стоїть завдання не вигнати людей на вулицю, а зняти готівку з обігу, - зазначив директор “Тернопільелектротрансу” Андрій Мастюх. -
Безробітними кондуктори не залишаться.
Як повідомив Андрій Мастюх, сьогодні у Тернополі є 87 кондукторів, за потреби у 107 чоловік і 83 водії тоді як потрібно їх 117. Тож у випадку запровадження системи електронного квитка частині кондукторів запропонують перекваліфікуватися у водіїв, решту ж стануть контролерами.
Вартість одного обладнання — 1400 євро
Харківська компанія “Лот”, яка планує співпрацювати з тернопільськими перевізниками, проблемами оплати проїзду займається уже 12 років. Обладнання харків'ян встановлене у бакинському та єреванському метрополітенах. Нещодавно компанія встановила своє обладнання на наземний транспорт у Ташкенті.
Після встановлення нашого обладнання і введення платіжної системи “електронний квиток” у наших ташкентських партнерів ріст збору коштів за проїзд складає 25%, - повідомив Олег Дивінець.
Втім, незважаючи на такі хороші показники в Україні поки що ніхто не зважився на запровадження “електронного квитка” у наземному транспорті.
Ми зробили п'ять пілотних проектів, зокрема працювали по них у Києві та Харкові, - розповідає генеральний директор компанії “Лот”. - Але поки що в жодному місті України не вдалося поставити це на конвеєр.
Однією з причин того, що ці проекти не вдалося втілити в Україні є вартість обладнання.
За словами Олега Дивінця, один валідатор коштує десь в межах 1200-1400 євро. У Тернополі на тролейбусах планують встановлювати лише по два прилади — при вході біля середніх та задніх дверей. Передні двері планують не відкривати для пасажирів. Тож обладнання для однієї транспортної одиниці коштуватиме 2400-2800 євро.
Загалом же вартість обладнання для пілотного проекту у Тернополі коливатиметься в межах від 300 до 600 тисяч євро. Втім, це лише орієнтовні цифри.
У міській раді сподіваються частину коштів для втілення своїх задумів отримати з державного бюджету, а також покладають надії на інвестора.
Про реальність щодо втілення цього проекту у Тернополі говорити не поспішають.
Про перспективи запровадження електронного квитка можна буде говорити тільки після того, коли буде техніко-економічне обгрунтування, коли буде точно визначена сума проекту та термін його окупності. - зазначив Андрій Мастюх.
Чи вплине впровадження електронного квитка на підняття тарифів перевізники зможуть відповісти після того, коли буде визначена точна сума проекту.
За словами керівника комунального підприємства, навіть за умови всіх позитивних висновків швидко запустити пілотний проект у Тернополі не вдасться. Орієнтовно розраховують, що систему “електронного квитка” почнуть випробовувати у тернопільських тролейбусах на початку другого кварталу 2012 року.

Довідково:
За даними управління транспорту, пасажиропотік у Тернополі становить 210 тисяч чоловік на день. З них 60-65 тисяч щодня перевозить “Тернопільелектротранс”.

Василь СОЛТИС, [email protected]

Відео дня

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (31)
  • Anonymous

    Ше один "розвод" на гроші. Мастюх опустись з нема з кондуктора він буде вчити на водія( Абсурт). Хоч не піарся шо думаєш за людей.
  • Anonymous

    Треба буде в черзі стояти і чекати поки хтось попереду роздуплиться з тим апаратом чи як? Таке більше підійшло би в тих же маршрутках,але не в троліках де їде купа народу. RFID ситема краща.Вона "безконтактна",нічого нікуди не треба пхати.Достатньо на 1 сек приставити карту до валідатора. Саме краще це система на картках де не дають білєтів,пишу не з метою проїзду нахаляву.Мені просто впадло робити лишні рухи і чекати поки напечатає білет. Зайшов,система автоматом знала суму проїзду і все.
  • Anonymous

    якщо це не коштуватиме бюджету ні копійки і не здорожчить вартість проїзду, то буде суперово!
  • Anonymous

    За все своє міське життя, не бачив контролера у маршрутці. Але скільки нервів було втрачено у спілкуванні з водіями маршруток. Ці люди, можливо й не всі, наче зачаті в пробірці і вирощені в тераріумі, оскільки мають всі повадки змії. Говорено багато, але віз і нині там де й був. Мріяти не шкідливо. Але у нашому суспільстві такі апарати не пройдуть. Жетон ще можна буде купити, але ніхто зрозумних людей не довіри ть кредитну картку якомусь апарату, навіть якби він був виготовленим в Японії. Беручи до уваги українських злодіїв, особливо провладних, а ткож водіїв маршруток, то апарати будуть використані не за призначенням.

    Anonymous reply Anonymous

    Перед тим як порівнювати з Європою необхідно врахувати те, що там більшість населення їздить на машинах, відповідно тому в громадському транспорті немає такої тісняви як у нас (я вже не говорю про приватний простір, який там поважають і люди намагаються їхати так, щоб не зачепити іншої людини). Дана технологія використовується в Європі для того, щоб вести облік пасажирів, в більшості пільговиків (так як громадський транспорт розрахований в основному для пільговиків, туристів та людей з малим достатком. в даному випадку я говорю про тролейбуси та автобуси.). Тому в наших умовах цю технологію ще рано впроваджувати. І так набридло, що ми сліпо копіюємо Європу і не враховуємо наших особливостей. Пане мер прислухайтесь до людей та оновіть тролейбусний парк, а не намагайтесь заробити на дурнуватій ідеї.
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
16:04 У додатку «Резерв +» зареєструвались понад 150 тисяч українців, але є і проблеми 15:02 Побив до втрати свідомості та забрав гаманець: розпивання алкоголю в «Сопільче» закінчилось криміналом 14:01 Демобілізацію через 18 місяців вкотре вимагали рідні захисників у Тернополі play_circle_filled photo_camera 13:02 «Генератори, свічки вже маємо»: тернополяни розповіли, як готуються до можливих блекаутів play_circle_filled Від читача 16:01 BRAMA: Захист Інфопростору від Онлайн Загроз 12:03 «На щиті» повертається до рідного Збаража воїн Олег Рудий, який загинув понад рік тому 11:01 М'яч з підписами футболістів «Динамо» за донат на Mavic для наших захисників 10:04 Сьогодні, 18 травня, у дію вступає новий закон про мобілізацію. Що варто знати 09:02 Готуємо пиріг із ревенем і полуницею за рецептом Клопотенка 22:00 У Тернополі відкрили меморіальну таблицю захиснику Андрію Мозілю 21:02 «Ще побігаємо на протезах»: історія захисника, який вчиться ходити після поранення 20:00 У Тернополі на мосту зіткнулися двоє велосипедистів 19:02 ТЦК працюватимуть, а ЦНАПи ще не готові: де тернополянам оновити дані з 18 травня 18:02 Міноборони запускає мобільний застосунок Резерв+ для військовозобов'язаних, призовників та резервістів 16:45 У Карпатах травмувалася туристка з Тернопільщини
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up