700 нових робочих місць планують відкрити до кінця цього року на підприємстві "СЕ Борднетце-Україна".
Підприємство з іноземними інвестиціями "СЕ Борднетце-Україна" є промисловим гігантом на Тернопільщині.
Ця компанія забезпечує 11% промислового виробництва області і є одним з основних експортерів Тернопілля. Уся продукція підприємства іде на експорт до Німеччини.
Наразі "СЕ Борднетце-Україна", яке зареєстроване у Байківцях Тернопільського району, виготовляє електричне обладнання для автомобілів Volkswagen Golf.
– За місяць ми виготовляємо понад 30 тисяч в’язок для автомобілів марки Volkswagen Golf. – повідомив керівник фінансового відділу підприємства Олег Білобровко. – В’язка – це комплект електричного обладнання для автомобілів. Наше підприємтсво утворено вісім років тому. За цей час воно виросло від маленького виробництва, на якому було зайнято 100 чоловік, до потужного підприємства. Зараз у нас працює 3200 людей.
Як пояснив Олег Білобровко у Тернополі на підприємстві зайняті 2500 осіб – в основному це тернополяни та мешканці сіл Тернопільського району. Ще 700 працюють у Чернівцях, де є відділення компанії "СЕ Борднетце-Україна".
– У найближчій перспективі ми плануємо розширювати виробництво, – каже Олег Білобровко. – Окрім електричного обладнання для автомобілів Volkswagen Golf, незабаром ми також будемо виготовляти електричне обладнання для автомобілів Audi А4. Під цей новий проект до кінця року плануємо створити ще 700 нових робочих місць.
Підприємство "СЕ Борднетце-Україна" є одним із підрозділів міжнародної групи "Сумітомо Електрик Бортнетце", яка займається виготовленням електрообладнання для легкових автомобілів.
Заводи компанії "Сумітомо" розташовані в Україні, Болгарії, Польщі, Словаччині, Румунії та Китаї.
– Українське підприємство є одним з кращих в компанії, – каже Олег Білобровко. – До нас часто привозять людей з інших країн для того, щоб показати як тут налагоджено виробництво. Такого результату нам вдалося досягнути завдяки нашому керівнику Екхарту Бістраму, який багато уваги приділяв розвитку нашого підприємства. Ми, тут у Тернополі, зуміли довести, що можемо виготовляти продукцію європейської якості. І завдяки цьому новий проект з виготовлення електрообладнання наша компанія буде запускати саме на українському підприємстві.
Як розповів Олег Білобровко, набір нових людей на роботу у Борднетце, уже розпочали. Бажаючі можуть підходити у робочий час на підприємство, проте найзручніший період – обідня перерва.
Кожна нова людина на підприємстві спочатку проходить п’ятиденне навчання. Потім ще впродовж місяця працює під наглядом майстра. А далі уже працює самостійно. Цікаво, що однією з основних вимог для працівників – є вміння добре розрізняти кольори. Це необхідно у виробництві електрообладнання.
Середня зарплата на підприємстві зараз становить 4500 гривень. За рік підприємтво платить близько 100 мільйонів гривень податків у бюджети різних рівнів.
Виробництво здійснюється цілодобово. Люди працюють у три зміни по вісім годин. У суботу працюють тільки до обіду. Неділя – повний вихідний.
У вівторок, 9 червня, підприємство "СЕ Борднетце-Україна" відвідав голова Тернопільської ОДА Степан Барна. Очільник області висловив підтримку підприємству, зазначивши, що у час крази, кожне нове робоче місце є дуже важливим для області.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 17 від 23 квітня 2025
Читати номер
По суті. Так, СЕБН однозначно наживається. І, скажу вам, підприємство відкрилося в нашій країні саме через отакий низький рівень зарплати. Чому Тернопіль (юридично зараз с. Байківці) - тут вже заслуга шанованих людей, українських менеджерів, які були на самих початках існування підприємства (дехто працює і досі) і про яких дехто невдоволено відзивався в вищих постах. Тоді (на початках) розглядалися ще варіанти Львова та інші, але проштовхнули рішення на користь нашого міста.Так от, шановні, як би були "Зарплати як в Німеччині", то і завод би в нас закрився, як давно вже закрився завод в Вольфсбурзі. Там тепер тільки офіс! В Польщі і Словаччині заводи теж на межі закриття, а може вже і закрили, працівників масово звільняють. Виробництво зосереджене в нас, в Марокко, Мексиці та Китаї. Тобто там де дешева робоча сила. Процес виробництва кабельних систем для автомобілів погано автоматизується, багато ручної праці, тому підприємства такого типу час від часу мігрують в пошуках дешевої робочої сили.
СЕБН не ангел-доброчинець, який прийшов творити добро. Іноземні інвестори прийшли сюди щоб заробляти гроші. Але й прості люди в виграші. Ніхто ж не змушує їх йти працювати саме на цей завод. Але він дає змогу працевлаштуватися людині без освіти, без професійних навичок та будь-якого стажу і, вибачте, без блату та калиму, напрацювати стаж, отримати досвід. Тому існування такого підприємства в нас однозначно плюс. Альтернативи? - прошу дуже: "Тернофарм", "Молокія", фабрика "Нова", "Ватра-Шредер", "Ліхтнер-бетон", "Техінмаш", "Опілля", "Тера"... віднедавно почали знову дихати "Текстерно" та "Оріон", є купа менших виробництв та фірм. Але там не забудуть спитати про освіту та стаж та заглянути в вашу трудову і зарплати нажаль не вищі.
ХОЧУ НА УКРАЇНУ:НЕЗВАЖАЮЧИ НА ТЕ ЩО ТАМ ВІЙНА.
Швидше за все-скоро буду