Коли на вулиці ще темно і більшість тернополян сплять, у тролейбусне депо привозять водіїв і кондукторів.
Робочий день у цих людей починається о пів на п’яту ранку. Приблизно у той же час, коли їхні колеги-ремонтники закінчують свою роботу - у нічну зміну.
Техніку вбивають ями
Нині у тролейбусному парку КП “Тернопільелектротранс” - 55 машин. Тоді як два десятки років тому їх було вдвічі більше. А перший тролейбус виїхав на тернопільські вулиці 35 років тому.
- Робота у нашому депо триває цілодобово, - розповідає перший заступник директора КП “Тернопільелектротранс” Володимир Зелінський. - Увечері, після рейсу всі тролейбуси заїжджають в ось ці бокси - на техогляд. Справні — їдуть відразу у манеж. Несправні — на ремонт.
Механіки, які чергують уночі, усувають дрібні несправності. Якщо машина потребує ґрунтовного ремонту, каже чоловік, — його теж проводять у тих боксах.
До раритету приїздили з Америки
Поруч розташовані місця, де тролейбуси проводять плановий ремонт. Біля квадратного тролейбуса з маршруту №10 порається слюсар Арсен Хомів. Чоловік лагодить дверний механізм, завдяки якому вони відчиняються.
- Тролейбуси у нас – переважно старі, тож ремонтувати їх доводиться часто, - каже чоловік. - Уже кожен гвинтик знаю! Постійно все розбираємо і збираємо.
Справні та відремонтовані тролейбуси вирушають у манеж. Це — кільцева дорога на території депо. Усі машини “ночують” тут. Спостерігаю, як тролейбуси виїжджають звідти один за одним. Трохи осторонь стоїть округлий старенький жовтий тролейбус.
- Це наш раритет! – каже Володимир Зелінський, киваючи на тролейбус “Шкода 9 ТR”. - Нещодавно приїздили двоє хлопців з Америки, аби на нього глянути. Вони фанати тролейбусів і всього, що з ними пов’язане. Влаштували собі мандрівку Україною, аби подивитися на "динозаврів", які у нас ще їздять.
До слова, не лише в Америці захоплюються "рогатими". Цікаво, що у тернополі навіть існує клуб любителів тролейбусів.
- Молоді люди приходили до нас, фотографували старі моделі машин, вивчали їх, - пригадує чоловік. - Їх було більше двох десятків. Але тепер їх стало менше і приходять вони рідше. Та все ж приємно, що молодь цікавиться таким. Тролейбус - екологічний вид транспорту на відміну від більшості інших.
До речі, раритетну "Шкоду" планують відремонтувати. Звичайно, на маршрут вона уже не вийде, однак цю машину можуть використовувати для екскурсій містом і виставкових потреб, вважають керівники "Тернопільелектротрансу".
Львів тролейбуси не віддає
Тернопільський тролейбусний парк поповнюється новими машинами, однак дійсно нового тролейбуса для нашого міста не купували уже давно.
Мало хто знає, але вже чотири роки вулицями обласного центру мали б курсувати дві новесенькі машини з Львівського автобусного заводу. Втім, навряд чи вони взагалі у Тернополі колись з'являться.
- Ще у 2008-му ми оформили лізингову угоду з Львівським автобусним заводом на сім нових тролейбусів, - каже перший заступник директора КП “Тернопільелектротранс” Володимир Зелінський. - Сплатили тоді 2 мільйони 110 тисяч гривень. Тобто 30% від загальної суми, що на той час відповідало ціні двох машин. Однак почалася криза, ціни різко зросли і підприємство відмовилося віддавати нам наші тролейбуси.
Комунальне підприємство подавало до суду. Його рішення було на користь “Тернопільелектротранс”. Але відібрати у заводу тролейбуси не вдається досі.
До речі, міська рада у 2013-му виділила 3,3 млн грн на закупівлю нових тролейбусів для Тернополя. Однак це не означає, що парк дійсно поповниться.
- Міська влада може виділяти кошти лише на умовах співфінансування із Держбюджету, - пояснює заступник директора. - Уряд мав нам дати половину необхідної суми. Та поки що не виділив ані копійки.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 19 від 8 травня 2024
Читати номер
Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous
Anonymous reply Anonymous