Рок-опера «Біла ворона»: як спалювали Жанну д' Арк

Рок-опера «Біла ворона»: як спалювали Жанну д' Арк

Лавина емоцій і шквал невщухаючих оплесків та вигуків «Браво! Молодці!» – так реагували тернополяни на легендарну рок-оперу «Біла ворона». Цю геніальну спільну роботу поета Юрія Рибчинського та композитора Геннадія Татарченка у інтерпретації Рівненського академічного обласного музико-драматичного театру показали 19 вересня в рамках XV Всеукраїнського фестивалю «Тернопільські театральні вечори. Дебют».

У рок-опері був задіяний чи не увесь творчий колектив театру — актори, балет, оркестр. Поставили «Білу ворону» київські митці – режисер Максим Голенка та балетмейстер Максим Булгаков.

На сцені звучав «живий» естрадно-симфонічний оркестр під керівництвом  заслуженого артиста України Зіновія Крета.

Відео дня

Головну роль – Жанну д' Арк чудово виконала актриса Наталія Боярська. Вона настільки майстерно ввійшла в образ, що глядачі вірили кожному її слову. На сцені вирували неймовірні пристрасті: було палке кохання, сильна віра, самопожертва, боротьба, зрада, обман. Жанна з мечем у руках піднімає народ на повстання. Пісня «Свобода» звучала так проникливо і була настільки актуальною, що неможливо не провести паралелі між тодішньою буремною Францією і сучасною Україною. Мілітарний одяг балету, щити, балаклави нагадували про Майдан і Революцію Гідності. У першій дії Жанну сприймали як святу, за нею йшли без вагань. Але після віроломної зради і змови, її підступно захопили в полон і почали катувати – штовхати, жбурляти на землю, волочити за коси. Жанну спершу закидають камінням, потім продають на аукціоні, а тоді страчують через спалення на вогнищі. Їй пропонують аби замість неї згоріла повія, тільки б вона відмовилася від свого імені. Перед смертю Жанна дізнається, що її коханий Жюльєн, за якого вона от-от мала вийти заміж, став її катом.  Його роль блискуче зіграв актор Станіслав Лозовський. У виставі він не тільки співає, а й грає на електрогітарі та разом із Ігорем Ніколаєвим  (Диявол) танцює степ.

Ще один неймовірний образ Війни неперевершено втілила актриса Ніна Ніколаєва. Перед публікою вона з'являється у чорно-червоному шкіряному одязі, з чорно-червоним волоссям і напіврозмальованим обличчям. Її гра і  рокове звучання голосу вражають наповал.

Для реалістичності картинки актори використовують справжню зброю, прямо під час вистави на сцені роблять селфі. Король одягнений у саме лише хутро і майже без одягу.

Про те, що вистава вразила до глибини душі кожного з присутніх, свідчили довготривалі оплески і захоплені вигуки. Публіка пережила справжній катарсис, тож не шкодувала долонь. Артистів довго не хотіли відпускати зі сцени.

- Я спостерігаю, як поняття столиці і провінції поступово стирається, – зазначив голова журі фестивалю, лауреат Національної премії ім. Т. Шевченка, народний артист України Федір Стригун. – Приїхав Рівненький театр і показав, що це дійсно так. На високому рівні звучить оркестр, чудесно працюють актори, прекрасно показав себе балет. Найбільший кайф у театрі я одержую тоді, коли бачу своїх колег, які так майстерно володіють голосом і тілом. Рівненський театр – потужний колектив. Ви показали клас. 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Богдан Ковбель

    Дуже мало українських рок опер на українській мові.

keyboard_arrow_up