Покупку оплатила, а товару не отримала

Покупку оплатила, а товару не отримала
- Мене спершу запевняли, що товар довезуть, - каже Анна Савченя. – Я і подумати не могла, що зі мною так вчинять

Повернути гроші за товар, куплений у кредит, можна, тільки розірвавши договір із банком. Однак зробити це можна протягом 14 днів після купівлі. Якщо за одним кредитним договором купували одразу кілька речей, то повернути доведеться усі

З нестандартною проблемою у редакцію звернулась жителька Тернопілля Анна Савченя.  Вона скаржиться, що не може забрати товар, куплений у кредит в «Ельдорадо».  У магазині  натомість кажуть, що жінка відмовилась забирати товар.
Ситуацію ускладнює й те, що жінка купувала ще у 2013 році. Відтак допомогти їй, кажуть в Інспекції захисту прав споживачів у Тернопільській області, складно. 

Ні товару, ні грошей
За словами пані Анни, вона брала у кредит кілька товарів, оформила доставку. Однак працівники привезли не весь товар. Зокрема жінка не дорахувалась зволожувача повітря Electrolux. Коштував той у 2013-му близько 1400 грн. 

- Я брала у кредит холодильник, обігрівач, зволожувач повітря та інше, - розповідає пенсіонерка Анна Савченя. – Все привезли, а зволожувач – ні. Зателефонувала у службу доставки, там приємна жіночка повідомила, що не було попутнього товару. Але вони обов'язково мені довезуть. І сказала мені чекати дзвінка.

В очікуванні, за словами співрозмовниці, минуло три місяці. Тож вона зателефонувала сама. На тому кінці дроту вибачились, сказали, що, імовірно, забули про клієнта. Але обов'язково довезуть, як тільки з'явиться товар. Після цієї розмови жінка знову чекала кілька місяців, а потім поїхала у магазин.

- Директор мені повідомив, що мій товар є і я можу забрати його хоч зараз, - каже вона. – Я відповіла, що живу у Зборівському районі і в руках донести його не можу, бо маю проблеми зі здоров'ям. Окрім того, я ж оплатила його доставку. То чому я маю забирати його власноруч?

Мені знову відповіли, що зателефонують на доставку і привезуть. Причому директор ще зауважив, що оскільки мій товар стоїть у них так довго, то я ще маю заплатити їм за зберігання. Каже мені: «Отже, вам той товар не потрібен. Ви могли б його і в руках занести». Уявляєте? Звісно, що я обурилась. 

Утім, ні дзвінка, ні товару пані Анна не отримала. А під час наступного візиту у магазин жінці повідомили, що її товар уже продали. Мовляв, той ішов «плюсом» під час акції ще до якоїсь техніки.

- Як вони могли двічі продати товар? – обурюється вона. – Я ж оплатила його повну вартість і доставку! А директор сказав, що дадуть мені щось інше, бо в них зволожувачів повітря Electrolux уже нема. Я запитала, навіщо мені щось інше, якщо я вибрала товар й оплатила його. Тоді директор, пожурившись, сказав, що треба буде зателефонувати на завод і запитати, чи нема в них на залишку.

Однак під час наступного візиту директор заперечив свої ж слова. Мовляв, хто вам таке сказав, що я буду кудись телефонувати. 

-  Мені що, свідків на кожну зустріч брати? - запитує вона. – Морочать голову. І грошей повертати не хочуть, і товару не везуть. 

Жінка додає, що ніколи б не подумала, що так можуть вчинити із клієнтом. Пані Анна, хоч і є уродженкою  області, але все життя прожила в Латвії. І якби не вимушені обставини, то і залишилась би там. 

- Я людям вірила, якщо кажуть, що довезуть, то довезуть, - додає вона. – Навіть не уявляла, що в Україні тебе на кожному кроці хтось хоче надурити.  

«Я – шокований»
Чому ж не віддали товару і чому не доставили його, ми поцікавились у керівника магазину. Щоправда, виявилось, що директор підрозділу, з яким жінка так і не дійшла згоди, уже не працює в Тернополі – перевели в іншу область. Та й загалом у відділенні помінялись чи не всі працівники. За словами колишнього керівника, він пригадує той випадок. Але каже, що жінка сама відмовилась від товару.

- Ми і так поставились із розумінням до її твердження, що вона не отримала товару, - каже Олександр Шмаль. – Але у цій ситуації дивує інше: якщо людина оплатила товар, замовила його доставку, то вже наступного дня мала б почати з'ясовувати. А жінка звернулась через півроку! Ми почали з'ясовувати, перевірили наші склади, і виявилось, що справді є зайвий, необлікований зволожувач. Ми запропонували клієнтці забрати його. Але вона сказала, що вже не треба. Мовляв, віддайте мені гроші.

Також, як переконує пан Олександр, покупцеві пропонували привезти товар додому, оскільки вона оформляла доставку. Але вона і від цього відмовилась.

- Я вражений її розповіддю вам, - продовжує він. – При купівлі товару людину запитують, яким чином вона його забиратиме – самовивіз чи доставка.  Часто важку техніку людина оформляє на доставку, а щось легше, приміром планшет чи телефон, хоче забрати вже. Відповідно, працівники роблять відмітку навпроти того товару, який іде на доставку. Тому я не заперечую, що, можливо, на касі не порозумілись і не позначили, що і зволожувач мають привезти. Як це перевірити тепер? Нереально. Але ми тоді пішли назустріч.

Заперечує чоловік і слова пані Анни про те, що під час чергового звернення їй відмовили через відсутність товару.

- Так, моделі можуть змінюватись, - говорить він. – Так, товару у нас на складі  може вже не бути. Але ми тоді шукаємо аналогічний товар на інших наших складах. Тобто якщо немає в Тернополі, ми привеземо з іншого міста. 

Треба писати заяву 
З'ясувати тепер, хто і кого неправильно зрозумів, нереально. Розповіді суперечать одна одній, але факт залишається – товару у жінки немає. Чи можна покупцеві забрати товар, ми запитали в Держспоживінспекції у Тернопільській області. Тут кажуть, що випадок – складний. 

- Якщо клієнт оформляє доставку купленого товару, товар привозять, тоді підписують бланк доставки, - каже в. о. начальника Інспекції Тетяна Трінька-Яворська. -  Покупець у присутності працівника доставки мав би перевірити, чи саме його товар доставили, чи не пошкоджений, чи все є. Після того він повинен поставити підпис, який засвідчує відсутність претензій. Якщо ж привезли не весь товар, то споживач повинен зафіксувати факт відсутності товару у бланку та повідомити продавця про такий факт. Загалом будь-які проблемні питання, які виникають, краще вирішувати у письмовій формі. Тобто наступного дня потрібно було написати листа на ім'я суб’єкта господарювання, у якого придбано товар, простежити, щоб його зареєстрували. Причому зробити це у двох примірниках, один з яких залишити собі з відміткою продавця про отримання. Адже якщо доведеться звертатись до суду, то слід мати доказ вашого спілкування з керівництвом магазину.

- Крім того, про інцендент можна написати  у Книзі скарг та пропозицій із вказанням адреси, на яку продавець має надіслати відповідь, - каже вона. - Коли, приміром, контролюючі інстанції перевіряють, то зважають на такі моменти, чи є реакція на скарги. У випадку пані Анни щось вдіяти складно. Бо жінка, я так розумію, поставила підпис у бланку, що отримала товар. 

Що ж до повернення коштів, то це зробити тепер нереально. Згідно з статтею 9 Закону «Про захист прав споживачів», споживач має право повернути товар належної якості протягом 14 днів.  Зважаючи на те, що товар був куплений за кредитним договором, потрібно було написати заяву в банк також упродовж 14 днів.

- Проте у випадку розірвання кредитного договору вона мала б повернути всі речі, придбані за цим договором, - додає пані Трінька-Яворська. – Тож тепер вихід один – слід написати заяву до продавця. І вже з контексту відповіді можна говорити про подальші дії.  

Що будуть робити в «Ельдорадо» із подібною справою, сказати поки що не можуть. Як пояснює новий директор «Ельдорадо» у Тернополі Остап Петришин, коментувати щось можна буде після отримання заяви та вивчення її юристами.   

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (9)
  • Аня Фиджи
    В нас теж зараз проблеми з Ельдорадо, вже більше року не доставляють нам товар, говорять що передзвонять але нічого. Якщо є змога, то беріть де завгодно, тільки не в них.
  • Жан Мари
    +380 (96) 557 36 13 Номер афериста бере гроші в людей на матеріали для виконня ремонту а потім в запой заходить і ні грошей ні рfемонта,і не піднімає тел
  • Анонім

    В магазинах Эльдорадо працівників вчать як правильно відшивати клієнтів, сам мав справу з ними. Наглі. Нічого не бояться, був час коли був мараторій на перевірки з боку інспекції із захисту прав споживачів. Ось інші випадки з магазином Эльдорадо:



    https://www.youtube.com/watch?v=ufNUOQeU0aE

    https://www.youtube.com/watch?v=ZrAv8DNjX8c

    https://www.youtube.com/watch?v=t7V30UU0w-8

    https://www.youtube.com/watch?v=BIkTszVtXHw

    https://www.youtube.com/watch?v=39F0nr0_SSM

    https://youtu.be/KFkH13VLNWE?list=PLhg0AKsoU6BAMhKPWWy7s6z2djILff2V5&t=226

    Анонім reply Анонім
    словом, щоб там не було, пишіть листи адміністрації. А то потім скажуть, що в очі вас не бачили, і ви не купували  нічого. Так хоч до суду буде з чим звертатись
  • Анонім
    Я розповім вам про інший сервіс. Купили ми в Орбіті електрочайник Зелмер. , гарантійний термін 1рік. але за 1,5 міс до закінчення  - корпус почав текти. Понести чайник в Орбіту. нас відсилали довго, бо та людина, яка займається гарантійним обслуговуванням то на лікарняному. то не працює, ну нарешті прийняли у нас той чайник. На талоні написали термін виконаних робіт  14 днів. Проходить зазначений час - приходимо в Орбіту, а там кажуть, дзвоніть самі в сервіс. ми до цього ремонту відношення не маємо. Дали тел , але додзвонитись  в сервіс надто складно. За декілька днів з,ясували що до  нашого чайника нікому немає діла.Трошки зробила скандал, виявилось. що тріс корпус і треба замовляти за кордоном запчастини. Більше місяця чекали ми нарешті прийшли забирати чайник, як виявилось трісла ручка. і знову треба замовляти ручку за кордоном. На весь ремонт пішло 2.5 міс   Про нерви я вже не говорю.. і якби не навідувалась, не скандалила то не знаю, чи забрала би той здополучний чайник.

keyboard_arrow_up