- Ми почали свою діяльність вісім років тому, а на експорт почали виходити вже після першого року діяльності. Наразі ми - це група компаній, які пропонують програмне забезпечення різного спрямування. MagneticOne пропонує програми електронної комерції, тобто для функціонування інтернет-магазинів та електронних супермаркетів. Yaware – це програми, спрямовані на підвищення ефективності роботи компанії в цілому та продуктивності конкретного працівника. В команді Yaware працює близько 20 чоловік, Вони будуть потрібними не лише приватному бізнесу, але і,наприклад, державним структурам, де низька ефективність праці часто є проблемою .
- Ви одразу планували експортувати свою продукцію?
- Так, безумовно. Передусім ми усвідомили, що можемо створювати продукцію світового класу. Крім того, для інтернет-продуктів немає фізичних меж країн. Тому ринок, на якому ми працюємо, не обмежений кордонами конкретних країн. Це ілюзія в людських головах, яку треба подолати. Загалом ми створюємо програмне забезпечення, яке є універсальним, тобто потрібне для бізнесменів усіх країн. Ми концентруємось при розробці програм на тому спільному, що є в бізнесі цих країн, на якихось загальних потребах. Однак і враховуємо особливості та спеціальні потреби, адаптуючи забезпечення на реальних потреб. Є практичне спостереження, що найкраще, якщо адаптація програми та переклад здійснюється людиною, яка живе або народилась в країні/регіоні, до якого адаптуємо програму. Так краще вловлюються нюанси.
На сайті ми отримуємо відгуки про наші програми, тож, переглянувши їх, можна побачити, які функції виконує програмне забезпечення Yaware.Online і хто що цінує найбільше. Ось до прикладу відгук партнера з Грузії: "Нам нужен был сервис для контроля фрилансеров и сотрудников удалённых офисов нашего агентства.Мы долго искали сервис, который бы позволил нам вести удалённый контроль за персоналом. Причём не просто искали, а даже пробовали разные программы. Но остановили свой выбор на Yaware, так как сервис отлично подошёл под все наши требования".
- Практично до всіх ,які мають потребу у нашому забезпеченні. Тобто це орієнтовно країн двісті. Звісно, що найбільша частка йде до США, країн Європи… Тут співпраця найактивніша. Тобто продукція MagneticOne практично повністю йде на експорт, а близько 30% продукції Yaware – виключно на Україну. Першу програму Yaware на експорт продали два роки тому, але одразу отримали безліч гарних відгуків.
- Ну кризу ми не особливо відчули, адже працюємо на світовому ринку і маємо змогу ліквідувати прогалини в одній сфері за рахунок успішнішої діяльності в іншій. А от щодо Росії – то так, охолодження дуже відчутне. Наприклад, ще на початку весни 2014 року багато російських компаній відмовились від співпраці, мотивуючи це політичними причинами. Ну це зрештою їхня проблема, яка існує в їхніх головах, і від припинення співпраці постраждають більше вони ж.
- Труднощів дуже багато. Передусім це постійна конкуренція, коли конкурент переважає вас по всіх параметрах. У всіх ваших серйозних конкурентів неодмінно значно більші історія, досвід, капітал, напрацювання. Присутність на ринку конкурентів з Індії та Китаю додає ще один аспект – вони можуть зробить те ж саме, що й ми, але із суттєво меншими затратами ресурсів на реалізацію, тобто дешевше.
- Виграє той, хто найшвидше біжить. Це головна і єдина запорука конкурентності. Ні креатив, ні патенти не втримають на плаву. Тож треба "дуже швидко бігти", адаптуватись до нових потреб і побажань ринку та клієнтів. Одним із моментів є й те, що ми працюємо по 12 годин в день, під заряджаючись кавою. Ми, звісно, дуже поважаємо трудове законодавство, однак воно було створене для інших умов і реалій. Ми не працюємо на заводі, де 8 годин змін були якраз по силах і можливостях, інакше би падала продуктивність. Ми працюємо в інтернет-сфері, і зацікавлені в результаті – тому і готові працювати стільки годин на добу, скільки потрібно для успіху.
- Основне – зростання продажів. Розширятись завжди є куди. Плануємо збільшити на 300% продажі по продукту програмі Yaware за наступний рік і анонсуємо запуск на ринок 10 нових продуктів . Тож плани величезні і це обґрунтовано, адже ми не збавляємо темпу, намагаючись триматись в числі того 1% лідерів на ринку програмного забезпечення бізнесу у світі у своїх нішах.
- А можна детальніше про продукти,які плануєте запускати та розвивати?
- Це переважно програми компанії Yaware, які стосуються наступних напрямків – управління персоналом, контроль і безпека, взаємини з клієнтами, інформацій і аналіз та інновації і планування. Це, наприклад, Yaware.TimeTracker – система контролю за робочим часом та оцінки продуктивності роботи за комп'ютером для офісних та віддалених працівників; Yaware.Social – онлайн-система моніторингу активності працівників у соцмережах, що дає змогу оцінювати кандидата при наймі на роботу; Yaware.Goal – яка дає змогу оцінювати виконання завдань по всій компанії, сформульованих відповідно до технології SMART, а також безліч інших, неоціненно корисних для керівника програм.
- Що би ви порадили новачкам у галузі програмного забезпечення, які мають намір виходити на ринок Європи або будь-який інший для експорту?
- Варто звернути увагу на три аспекти. Перше - знайти надійного партнера, бажано того, хто там живе або звідти родом. Друге – продавати продукти,а не послуги (продавців послуг достатньо, а оригінальний продукт завжди знайде свою аудиторію). І третє – якомога швидше зробити свої помилки, щоб мати час їх виправити і стати конкурентним.
Стежте за новинами Тернополя у Telegram.
№ 10 від 5 березня 2025
Читати номер