Чи вигідно купувати авто на аукціонах за кордоном? Розповідаємо вам про плюси і мінуси

Чи вигідно купувати авто на аукціонах за кордоном? Розповідаємо вам про плюси і мінуси
  • Купівля авто на аукціонах за кордоном – тема не нова. У яких країнах купувати авто найнадійніше зараз?
  • Як правильно обрати фірму-посередника, країну і авто, розповідають фахівці. Своїм досвідом купівлі машини на аукціонах діляться і тернополяни.
  • Завдяки Вашим підпискам ми можемо готувати більше цікавих матеріалів. Дякуємо за підтримку незалежної журналістики!

 

Автомобіль – давно вже не розкіш, але зекономити хочуть всі без винятку. Для цього тернополяни вдаються до різних варіантів. Одним із них є аукціони. Вирване колесо, подерта фарба або відсутні дверцята, – здебільшого авто з такими нюансами пропонують на іноземних аукціонах. При цьому ціна на них падає, як мінімум, вдвічі за, здавалося б, незначні поломки. 

Та чи це все так прозоро? Чи фото, описи, пробіги і стани автомобілів відповідають дійсності? Як не придбати «кота в мішку»? Про нові аукціонні напрямки і чому Америка відходить на другий план, читайте далі у тексті. 

А поки дізнаємось думки тернополян, сформовані на власному досвіді при покупці авто на аукціонах.

Відео дня

Тернополянин Сергій поділився з журналісткою «20 хвилин» своєю історією купівлі запчастин до авто на аукціоні. Читайте, що з цього вийшло.

Досвід тернополян

Ми запитали в тернополян у групі «Новини Тернополя на 20 хвилин» у Фейсбуці , як вони ставляться до купівлі авто на іноземних аукціонах. Думки розділилися. Ось що відповідали.

Ігор написав: «Кіт в мішку. Треба бути готовим до додаткових витрат».

Анатолій відповів: «Купував на аукціоні Copart. Заплатив 80$ за додаткову перевірку. Потім скористався послугами посередника. Навіть з додатковими витратами дешевше, ніж у нас на ринку. Брав з мінімальними пошкодженнями. Наступну теж буду брати з США.»

Ігор каже: «Якщо машину вибирає людина, яка знає що робить, спеціаліст, – ризики мінімальні. Якщо самостійно без досвіду це робити, то, однозначно, шанси попасти на гроші більше 50%. Суть в тому, що більшість зразу хочуть виграти джекпот і взяти практично цілу машину, з «обдертим» бампером, щоб зразу по прибуттю сісти за кермо. А саме такі машини найбільш ризиковані, бо мають як правило приховані проблеми (двигун, коробка), або ще гірше -  підшаманені перекупами. Потрібно брати авто з очевидними пошкодженнями, і з більш менш прогнозованим ремонтом. Знаю з досвіду».

Ярослав написав: «Як з будь-яким б/у авто - без різниці, де саме ви його купите!»

Ігор поділився: «Товчені – топлені не завжди, усе залежить, хто що собі вподобав і в якому стані купив. Були такі, що лише хімчистки і кілька фарбувань потребували, ще й з повним баком пального.  Але додаткові витрати все одно «вилізли» – ключі в дорозі губились.

Що радять фахівці

Задля глибшого розуміння основних нюансів купівлі авто на аукціонах за кордоном ми звернулися до тернопільської компанії «ТерноКар», яка займається доставкою і розмитненням авто зі Швейцарії. 

Директор «Тернокару» пан Олександр каже, що їхня компанія спеціалізується купівлею авто на аукціонах виключно зі Швейцарії, бо це надійна країна-партнер.

Пан Олександр каже, що ні разу не зіштовхувався з випадком прихованих дефектів чи іншими негативними наслідками купівлі авто з аукціону з Швейцарії. 

Пан Олександр каже, що, наприклад, з Америки в описі авто на аукціоні зазначені одні нюанси, а машина приходить з іншими, буває, потрапляла не в одне, а в декілька ДТП. У Польщі, Литві, Латвії, за його словами, часто-густо пробіги авто не відповідають дійсності. 

Директор також розповідає, як проводиться оплата авто на аукціонах.

Нова хвиля – авто з Кореї

Пан Микола, власник тернопільської фірми «Capital Cars» в основному займається автомобілями зі США, але не так давно почав працювати з Кореєю. Фахівець ділиться з нами лайфхаками при виборі автомобіля на аукціонах. 

Пан Микола говорить, що фірмі, яка займається викупом авто на аукціонах, важливо мати аукціонні – корпоративні акаунти. Обов’язкова наявність аукціонного збору типу «А». Коли фірма купує через такий акаунт, вона економить орієнтовно 300-400 доларів, якщо це дешевий автомобіль, якщо дорогий – від 800 до 1000 доларів. 

Переваги США

Дуже важливо перевіряти автомобілі зі США через систему Carfax. Це реєстр, у який заносяться всі випадки обслуговування автомобіля від моменту покупки авто в автосалоні. 

Покупець, за словами пана Миколи, має сам запитувати і просити у фірми, аби та йому скидала перевірку-звіт з цього реєстру про обране авто.

Маленькі пробіги в авто також є одною із переваг авторинку США.

Корея зараз актуальна

Авторинок Кореї можна поділити на три напрямки. Перший – внутрішній напрямок, другий – аукціони. Ці два напрямки, за словами пана Миколи, є безпечними для покупки. Третій напрямок – експортний ринок, який є небезпечним, адже неконтрольований державою.

Журналістка «20 хвилин» запитала у фахівця про можливі ризики при такій покупці. 

—Якщо під час транспортування виявляються додаткові пошкодження, але автомобіль був застрахований, то наша компанія, як логістична, повністю повертає кошти за ремонт цього автомобіля, – наголошує чоловік. – Якщо ж людина бажає викупити «сумнівний» автомобіль, хоче зекономити, то і несе такий ризик сама. В такому випадку збільшується ймовірність, що прийде «кіт в мішку», ми пояснюємо це покупцям. Якщо ж наш клієнт виявив принципову позицію не ризикувати, то і автомобіль вибираємо відповідний, – каже фахівець.

Наостанок пан Микола розповідає про те, скільки доводиться чекати на авто з аукціону. Фахівець каже, буває по-різному. Часом можна отримати авто і за 32 дні, а часом чекати на нього і три місяці з Америки. З Кореї очікувати треба півтора місяці. В середньому час очікування автомобіля – два місяці.

Ізраїль набирає обертів

Пан Віталій, який представляє компанію «Turbo West» каже, що вже три місяці займається купівлею автомобілів з аукціонів з Ізраїлю. Компанія змінила американський вектор на…ізраїльський, бо ціна на авто в Ізраїлі, за словами пана Віталія,  лояльніша.

—   Американський напрямок зараз не настільки надійний, пробіги і стани авто одні в описі, інші – наяву. Америка дедалі більше стає неактуальною в цьому плані. Дуже багато авто, які були в нормальному стані на аукціонах у США, вже повикупляли, вибору, як такого, зараз немає, – ділиться він.

Про переваги аукціонів в Ізраїлі фахівець каже наступне.

—   Авто на фото з ізраїльського аукціону відповідає реальності, всі фотографії набагато якісніші, ніж у США. Опис авто на аукціоні відповідає дійсності на 100%, – розповідає чоловік.

А як із ризиками?

Пан Віталій зазначає: ризики щодо купівлі таких авто є різні. Можуть бути і дуже великі пошкодження чи поломки. Зазвичай автомобілі з доволі високими ризиками купують бізнесмени, які потім їх ремонтують за копійки і перепродують «щасливим» покупцям.

Чи часто їх ремонтують, запитали у СТО

Пан Володимир з тернопільської станції технічного обслуговування «Все для автомобіля» каже, що люди часто ремонтують автомобілі, привезені з іноземних аукціонів. Здебільшого на СТО лагодять машини, привезені з американських аукціонів, адже зі США купують наразі найбільше.

—   У 90% нам привозять ремонтувати автомобілі одразу після купівлі на аукціоні. США, Канада, Швейцарія, – розповідає співбесідник.

У СТО кажуть, автомобілі з аукціонів брати варто.

—   По-перше, ці авто хороші, надійні і за лояльною ціною. Вони кращі, ніж ті, що пропонують на нашому б/у ринку. Тому тернополянам вигідно купувати їх,  – кажуть у СТО.

В основному, пробіги цих автомобілів також відповідають дійсності, рідко коли може відбутися якась невідповідність.

Стосовно машин-потопельників, їх навіть не беруть, та і люди такі машини майже не купують.

—   Потопельникам потрібно робити повністю всю систему проводів, тому їх практично люди не беруть. До нас зазвичай приїжджають автомобілі, в яких вирвано колесо від удару тощо – каже фахівець.

 

Опитування

Як ставитесь до купівлі авто на іноземних аукціонах?

 

Коментарі

keyboard_arrow_up