Чи вигідно купувати авто на аукціонах за кордоном? Розповідаємо вам про плюси і мінуси

- Купівля авто на аукціонах за кордоном – тема не нова. У яких країнах купувати авто найнадійніше зараз?
- Як правильно обрати фірму-посередника, країну і авто, розповідають фахівці. Своїм досвідом купівлі машини на аукціонах діляться і тернополяни.
- Завдяки Вашим підпискам ми можемо готувати більше цікавих матеріалів. Дякуємо за підтримку незалежної журналістики!
Автомобіль – давно вже не розкіш, але зекономити хочуть всі без винятку. Для цього тернополяни вдаються до різних варіантів. Одним із них є аукціони. Вирване колесо, подерта фарба або відсутні дверцята, – здебільшого авто з такими нюансами пропонують на іноземних аукціонах. При цьому ціна на них падає, як мінімум, вдвічі за, здавалося б, незначні поломки.
Та чи це все так прозоро? Чи фото, описи, пробіги і стани автомобілів відповідають дійсності? Як не придбати «кота в мішку»? Про нові аукціонні напрямки і чому Америка відходить на другий план, читайте далі у тексті.
А поки дізнаємось думки тернополян, сформовані на власному досвіді при покупці авто на аукціонах.
Тернополянин Сергій поділився з журналісткою «20 хвилин» своєю історією купівлі запчастин до авто на аукціоні. Читайте, що з цього вийшло.
-
Купував з аукціону в Польщі обладнання до авто. У пропозиції було чітко вказано рік випуску і стан. Аукціон – то така річ, що оглянути товар наперед неможливо, виграв пропозицію і виникла перша проблема: як внести гроші, прийшлось шукати посередників, і далі проблеми з митницею, як ввезти те, що я купив. Але все вирішилося за додаткові витрати. Обладнання привезли, і тут виявилося що в майже новому обладнанні встановлені блоки двадцятирічної давності, зношені і застарілі. Почав звертатися до організаторів аукціону. мені пояснили, що при експлуатації, коли обладнання має поломку, у ньому сервісні фірми можуть замість нових зламаних блоків ставити старі зношені, але робочі, які розлетяться через пару тижнів, – ділиться чоловік.
Досвід тернополян
Ми запитали в тернополян у групі «Новини Тернополя на 20 хвилин» у Фейсбуці , як вони ставляться до купівлі авто на іноземних аукціонах. Думки розділилися. Ось що відповідали.
Ігор написав: «Кіт в мішку. Треба бути готовим до додаткових витрат».
Анатолій відповів: «Купував на аукціоні Copart. Заплатив 80$ за додаткову перевірку. Потім скористався послугами посередника. Навіть з додатковими витратами дешевше, ніж у нас на ринку. Брав з мінімальними пошкодженнями. Наступну теж буду брати з США.»
Ігор каже: «Якщо машину вибирає людина, яка знає що робить, спеціаліст, – ризики мінімальні. Якщо самостійно без досвіду це робити, то, однозначно, шанси попасти на гроші більше 50%. Суть в тому, що більшість зразу хочуть виграти джекпот і взяти практично цілу машину, з «обдертим» бампером, щоб зразу по прибуттю сісти за кермо. А саме такі машини найбільш ризиковані, бо мають як правило приховані проблеми (двигун, коробка), або ще гірше - підшаманені перекупами. Потрібно брати авто з очевидними пошкодженнями, і з більш менш прогнозованим ремонтом. Знаю з досвіду».
Ярослав написав: «Як з будь-яким б/у авто - без різниці, де саме ви його купите!»
Ігор поділився: «Товчені – топлені не завжди, усе залежить, хто що собі вподобав і в якому стані купив. Були такі, що лише хімчистки і кілька фарбувань потребували, ще й з повним баком пального. Але додаткові витрати все одно «вилізли» – ключі в дорозі губились.
Що радять фахівці
Задля глибшого розуміння основних нюансів купівлі авто на аукціонах за кордоном ми звернулися до тернопільської компанії «ТерноКар», яка займається доставкою і розмитненням авто зі Швейцарії.
Директор «Тернокару» пан Олександр каже, що їхня компанія спеціалізується купівлею авто на аукціонах виключно зі Швейцарії, бо це надійна країна-партнер.
-
Ми працюємо виключно зі Швейцарією, оскільки пробіги авто і їхні стани відповідають дійсності на всі 100%, на відміну від інших країн. Доречно додати, що такими послугами можуть займатися лише спеціалізовані компанії, автопродавці, а не фізичні особи, – розповідає фахівець. — На аукціонах і в США, і в Канаді, часто авто мають приховані нюанси, дефекти, про які, звісно, ніхто не повідомляє.
Пан Олександр каже, що ні разу не зіштовхувався з випадком прихованих дефектів чи іншими негативними наслідками купівлі авто з аукціону з Швейцарії.
-
Ми займаємось цією справою з 2004 року. Пропрацювали вже з масою країн. Ми постійно тримаємо руку на пульсі стосовно надійності країн для купівлі авто на аукціонах. У першу чергу, наша компанія гарантує пробіг, оскільки працюємо з перевіреними аукціонами, – каже співбесідник.
Пан Олександр каже, що, наприклад, з Америки в описі авто на аукціоні зазначені одні нюанси, а машина приходить з іншими, буває, потрапляла не в одне, а в декілька ДТП. У Польщі, Литві, Латвії, за його словами, часто-густо пробіги авто не відповідають дійсності.
-
Ризики насправді несуть клієнти. Аукціони теж «несуть» такі ризики, але довести щось комусь дуже важко після купівлі авто на аукціоні. Практично всі негативні нюанси падають на плечі покупця, – повідомляє пан Олександр.
Директор також розповідає, як проводиться оплата авто на аукціонах.
-
Наша компанія повністю своїми засобами викупляє авто на аукціонах. В якості авансу клієнт платить нам мінімальний аванс – 200-300 доларів. Після остаточного виконання нами послуг, клієнт розраховується рештою суми. Наші послуги входять у загальну ціну і вираховуються в залежності від вартості автомобіля. Всі ціни є у нас на сайті, – пояснює фахівець.
Нова хвиля – авто з Кореї
Пан Микола, власник тернопільської фірми «Capital Cars» в основному займається автомобілями зі США, але не так давно почав працювати з Кореєю. Фахівець ділиться з нами лайфхаками при виборі автомобіля на аукціонах.
-
Ми купуємо автомобілі дешевшого і середнього сегменту, адже вони користуються попитом, – каже чоловік.
Пан Микола говорить, що фірмі, яка займається викупом авто на аукціонах, важливо мати аукціонні – корпоративні акаунти. Обов’язкова наявність аукціонного збору типу «А». Коли фірма купує через такий акаунт, вона економить орієнтовно 300-400 доларів, якщо це дешевий автомобіль, якщо дорогий – від 800 до 1000 доларів.
-
Покупець має знати про це і обов’язково запитувати фірму, якій довіряє покупку. Тому що багато компаній такого акаунта не мають. Коли людина купляє автомобіль за 9000 тисяч доларів, то для неї 300-400 доларів мають значення, – каже фахівець.
Переваги США
Дуже важливо перевіряти автомобілі зі США через систему Carfax. Це реєстр, у який заносяться всі випадки обслуговування автомобіля від моменту покупки авто в автосалоні.
-
Коли людина заїжджає на СТО на техогляд, замінити масло, підкачати шину тощо – це все буде відображено у реєстрі. Так само і про ДТП, всі страхові випадки з тим чи іншим авто фіксуються у системі Carfax, – каже пан Микола.
Покупець, за словами пана Миколи, має сам запитувати і просити у фірми, аби та йому скидала перевірку-звіт з цього реєстру про обране авто.
-
Якщо скористатися звітом із системи Carfax, то покупка авто зі США точно буде безпечною, адже машина купляється з прозорою історією. У жодній країні світу такої можливості немає. У Європи, скажімо, такий реєстр відсутній, а тому підвищується ризик купити «кота в мішку», – ділиться співбесідник.
Маленькі пробіги в авто також є одною із переваг авторинку США.
-
Якщо порівнювати ціни між Україною та Америкою в загальному, то, можливо буде й невелика різниця. Але якщо брати до уваги сукупні чинники: комплектацію, пробіги, то ціна в Америці на ідентичні авто виявиться суттєво нижчою від нашої, – зауважує чоловік.
Корея зараз актуальна
-
Корея – відносно новий напрямок. Там популярний дешевший сегмент автомобілів в межах 6000-8000 тисяч доларів. Корейські автомобілі, такі як KIA, зараз користуються великим попитом. Всі нові моделі у них виходять швидше. Наприклад, вживаний автомобіль KIA Sorento 2021 року випуску на ринку в Україні знайти практично нереально, коли в Кореї можна, – пояснює фахівець.
Авторинок Кореї можна поділити на три напрямки. Перший – внутрішній напрямок, другий – аукціони. Ці два напрямки, за словами пана Миколи, є безпечними для покупки. Третій напрямок – експортний ринок, який є небезпечним, адже неконтрольований державою.
Журналістка «20 хвилин» запитала у фахівця про можливі ризики при такій покупці.
—Якщо під час транспортування виявляються додаткові пошкодження, але автомобіль був застрахований, то наша компанія, як логістична, повністю повертає кошти за ремонт цього автомобіля, – наголошує чоловік. – Якщо ж людина бажає викупити «сумнівний» автомобіль, хоче зекономити, то і несе такий ризик сама. В такому випадку збільшується ймовірність, що прийде «кіт в мішку», ми пояснюємо це покупцям. Якщо ж наш клієнт виявив принципову позицію не ризикувати, то і автомобіль вибираємо відповідний, – каже фахівець.
Наостанок пан Микола розповідає про те, скільки доводиться чекати на авто з аукціону. Фахівець каже, буває по-різному. Часом можна отримати авто і за 32 дні, а часом чекати на нього і три місяці з Америки. З Кореї очікувати треба півтора місяці. В середньому час очікування автомобіля – два місяці.
Ізраїль набирає обертів
Пан Віталій, який представляє компанію «Turbo West» каже, що вже три місяці займається купівлею автомобілів з аукціонів з Ізраїлю. Компанія змінила американський вектор на…ізраїльський, бо ціна на авто в Ізраїлі, за словами пана Віталія, лояльніша.
— Американський напрямок зараз не настільки надійний, пробіги і стани авто одні в описі, інші – наяву. Америка дедалі більше стає неактуальною в цьому плані. Дуже багато авто, які були в нормальному стані на аукціонах у США, вже повикупляли, вибору, як такого, зараз немає, – ділиться він.
Про переваги аукціонів в Ізраїлі фахівець каже наступне.
— Авто на фото з ізраїльського аукціону відповідає реальності, всі фотографії набагато якісніші, ніж у США. Опис авто на аукціоні відповідає дійсності на 100%, – розповідає чоловік.
А як із ризиками?
Пан Віталій зазначає: ризики щодо купівлі таких авто є різні. Можуть бути і дуже великі пошкодження чи поломки. Зазвичай автомобілі з доволі високими ризиками купують бізнесмени, які потім їх ремонтують за копійки і перепродують «щасливим» покупцям.
Чи часто їх ремонтують, запитали у СТО
Пан Володимир з тернопільської станції технічного обслуговування «Все для автомобіля» каже, що люди часто ремонтують автомобілі, привезені з іноземних аукціонів. Здебільшого на СТО лагодять машини, привезені з американських аукціонів, адже зі США купують наразі найбільше.
— У 90% нам привозять ремонтувати автомобілі одразу після купівлі на аукціоні. США, Канада, Швейцарія, – розповідає співбесідник.
У СТО кажуть, автомобілі з аукціонів брати варто.
— По-перше, ці авто хороші, надійні і за лояльною ціною. Вони кращі, ніж ті, що пропонують на нашому б/у ринку. Тому тернополянам вигідно купувати їх, – кажуть у СТО.
В основному, пробіги цих автомобілів також відповідають дійсності, рідко коли може відбутися якась невідповідність.
Стосовно машин-потопельників, їх навіть не беруть, та і люди такі машини майже не купують.
— Потопельникам потрібно робити повністю всю систему проводів, тому їх практично люди не беруть. До нас зазвичай приїжджають автомобілі, в яких вирвано колесо від удару тощо – каже фахівець.
Як ставитесь до купівлі авто на іноземних аукціонах?