Тернополянка Надія Мадрі їздить тролейбусом на пару зі своїм чоловіком

Тернополянка Надія Мадрі їздить тролейбусом на пару зі своїм чоловіком
У дитинстві Надія Мадрі завжди мріяла їздити – разом із братом вона навіть купила мотоцикл і часто каталася містом. Але ніколи не думала, що стане водієм тролейбуса

Водій - професія суто чоловіча, але її жінки опанували вже досить давно. Жінка за кермом легкового автомобіля у наш час - це вже не дивина. Проте за кермом громадського транспорту представниці слабкої статі трапляються не так часто. У Тернополі є з десяток жінок, які працюють водіями таксі, і приблизно стільки ж - водіями тролейбусів.
Тернополянка Надія Мадрі за кермом тролейбуса ось уже 22 роки.  
- Працювати водієм електротранспорту важко, - розповідає пані Надія. - Насамперед складно морально. Але якби ця робота мені не подобалася, то я не працювала б у депо стільки років.

Даішники зупинили лише раз
У тролейбусне депо Надія Мадрі прийшла у 1993 році.
- Дуже важкі були часи на початку 90-х, - пригадує співрозмовниця. - На великих підприємствах проводили масові скорочення, роботу знайти було важко. От я і вирішила спробувати працювати у тролейбусному депо. Моя рідна тітка працювала водієм тролейбуса, вона й мені порадила піти її стопами. У депо я закінчила курси водіїв. З тих пір тут працюю.
Пані Надія прокидається о четвертій ранку. О п’ятій до будинку під’їжджає машина від тролейбусного депо, яка забирає працівників. За 45 хвилин вони добираються в депо. Далі розпочинається робочий день, який триває до 20.00, а то й довше, але за умови, що вранці на маршрут вийшли пізніше.
Режим напружений, тож через день - вихідний. Жінка каже, що робота - складна, але їй подобається.
- Зараз працювати за кермом тролейбуса набагато складніше, ніж колись, - додає вона. - На дорогах є більше транспорту, а взаємоповаги у водіїв немає. Постійно треба бути уважною, бо на дорозі у будь-який момент тебе може хтось підрізати. Водії тепер не шанують свої автомобілі.
На роботі часто трапляються різні ситуації, пов’язані з пасажирами. Є приємні випадки, а є не дуже. Однак жінка-водій старається не брати близько до серця неприємні моменти.
- Буває, що пішохід раптово виходить на дорогу, - каже пані Марія. - Доводиться миттєво гальмувати, щоб уникнути аварії. А у салоні підходить пасажир і починає повчати. Мовляв, ти так їздиш, наче дрова возиш. Звісно ж, такі моменти неприємні. Але я намагаюся не звертати на це уваги і в дискусії не встрягаю.
Тернополянка більш ніж за двадцять років роботи жодного разу не потрапила в аварію, а працівники ДАІ зупиняли її лише раз.  
- Працівник ДАІ тоді перевищив свої повноваження, - пригадує Надія Мадрі, - Я не порушувала правил дорожнього руху, підстав для зупинки не було. Не знаю, чи він хотів познайомитися, чи якісь інші причини, але зупинив і попросив документи. Потім повернув їх і побажав щасливої дороги. За кермом я завжди обережна й уважна. Дякувати Богові, жодної аварії у мене не трапилося.

Все почалося з мотоцикла
У дитинстві Надія завжди мріяла їздити за кермом, та ніколи не думала, що стане водієм тролейбуса.
- Ми з братом мали мотоцикл, їздили «Явою», - пригадує жінка-водій. - Самі збирали гроші на мотоцикл, самі ремонтували. Нам було цікаво шукати запчастини, складати їх докупи, їздити містом. Можливо, ця любов до техніки і допомогла мені обрати професію. А привела мене в депо моя рідна тітка, яка теж працювала водієм.
У тролейбусному депо Надія Мадрі не тільки знайшла собі роботу до душі, а й своє кохання. Так, після навчальних курсів дівчину направили на стажування. Так познайомилася зі своїм наставником Віктором, за якого згодом і вийшла заміж.
Разом із чоловіком вони працюють пліч-о-пліч упродовж усього трудового життя. Віктор – напарник Надії на роботі. Тепер вона разом із чоловіком працює на десятому маршруті. Одного дня на роботу виходить Надія, іншого - чоловік.
- Разом працювати дуже зручно, бо завжди можна підстрахувати одне одного, - каже пані Надія. - Тролейбуси у нас доглянуті, ми їх бережемо. Два роки тому отримали тролейбус, який купили у Чехії. Цій машині на той час уже було 20 років, однак вона в дуже хорошому стані. Їздимо без простоїв. За цих два роки у нас не траплялося жодної суттєвої поломки. Тролейбус довгий, ним складніше керувати, але зручний. Це відразу помітили наші пасажири. Вони кажуть, що взимку в салоні тролейбуса завжди тепло.  

8 Березня - за кермом
Разом із коханим чоловіком Надія виховує двох доньок. Старша - студентка третього курсу, молодша у цьому році закінчує школу. Дівчата займаються спортом, старша виступає у вищій гандбольній лізі за команду Тернопільського національного економічного університету. Надія каже, що доньки не планують продовжувати справу життя батьків.
-  Вони не розуміють моїх інтересів, - розповідає пані Надія. - Моя робота їх не приваблює, але я й не дивуюся. Так складається, що одне покоління не розуміє інше. Я, наприклад, не розумію інтересів своєї тітки чи бабусі. Тому даю дітям можливість зробити свій вибір.
Особливість роботи водія тролейбуса у тому, що дуже часто доводиться працювати і у святкові дні - на Новий рік чи інші свята.
- Цього року за графіком виходить, що 8 Березня буду працювати я, - посміхається пані Надія. - Набагато важче виходити на роботу у передсвяткові дні, бо тоді на вулицях дуже багато транспорту, усі їдуть на базар за покупками. Затори страшенні. Тому 8 Березня чи Новий рік не є найважчими для моєї роботи. Тим паче, що для мене це не вперше, адже нам часто випадає працювати у святкові дні.

 

Коментарі
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
21:00 Батарейки, молочні зуби та лампочки: лікарі розповіли що найчастіше ковтають діти photo_camera 20:00 Як змінювався ЦУМ: від будівництва до сьогодення. Відтворили фото з одного ракурсу photo_camera 19:00 Редакція «20 хвилин Тернопіль» створить інноваційний продукт для локальних брендів 18:10 Університет третього віку в Тернополі: як потрапити та які спеціальності є Від читача 21:01 Брифінг на тему: "Жінки опановують «чоловічі» професії завдяки Службі зайнятості" 17:20 «На щиті» повертаються Герої з Тернопільщини Іван Кулька, Петро Іванців, Ігор Римар та Андрій Яніцький 16:50 На посту в Підволочиську зупинили авто з вибухівкою та гранатометом: чоловік назвав це «трофеями з фронту» 16:10 На Шопена і Татарській тепер двосторонній рух: розказуємо, як їхати 15:40 Не публікуйте фото з місць влучань, відео та номери ворожих БпЛА та ракет 15:10 На Бандери 17-річна тернополянка потрапила під колеса авто 14:33 Опалювальний сезон розпочали у Чортківській громаді 14:00 На Грушевського починають облаштування безбар’єрного простору та замінять аварійні дерева play_circle_filled photo_camera 13:30 «Я ледь стримувала сльози»: вчителька з Тернополя розповіла про нагородження Global Teacher Prize Ukraine 13:00 Посадовців комунального підприємства обвинувачують у розтраті бюджетних коштів 12:37 Які школи в Тернополі та області ввійшли в рейтинг найкращих для сфери ІТ 11:35 У Тернополі діє Центр ментального здоров’я «Повернення» photo_camera 11:17 За вихідні патрульні виявили сімох пʼяних водіїв 10:50 На вулиці Торговиця працює Центр первинної медичної допомоги 10:10 Затвердили мережу закладів позашкільної освіти Тернополя у сфері культури 09:30 Зростання ГРВІ та перші щеплення від грипу: результати епідмоніторингу на Тернопільщині
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up