Активісти з'ясували, хто нищить дороги Тернопільщини

Активісти з'ясували, хто нищить дороги Тернопільщини

Водії Тернопільщини, як і всієї України, потерпають від неякісного стану доріг. Це негативно впливає на аварійність, економічний розвиток регіону (відсутність логістики), розвиток туризму тощо.

Торік на ремонт доріг області витратили близько 200 млн. грн., проте їхній стан залишається критично поганим. За інформацією Служби автомобільних доріг в Тернопільській області, протяжність доріг краю становить 5024 км (у тому числі 1485,5 км доріг державного значення), при цьому навесні цього року ямковість становила 44000 м2.

Проблема неякісних доріг відома як місцевим чиновникам, так і посадовцям найвищого рівня, тому держава не шкодує коштів на ремонт автошляхів. Та гроші часто викидаються на вітер, оскільки в Україні нема ефективного контролю за рухом великовагового транспорту, що призводить до передчасного руйнування дорожнього покриття. Тому, замість очікуваного ефекту від витрачених коштів, маємо щорічне погіршення доріг. Це підтверджують дані Міністерства, згідно з якими 99% збитків дорогам наносять перевантажені транспортні засоби.
Відповідно до встановлених норм, в Україні заборонений рух транспортних засобів та причепів із навантаженням на одиночну вісь понад 11 т, на здвоєні осі - понад 16 т, на строєні осі - понад 22 т або фактичною масою понад 40 т (для контейнеровозів - навантаження на одиночну вісь - понад 11 т, здвоєні осі - понад 18 т, строєні осі - понад 24 т або фактичною масою понад 44 т, а на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах - понад 46 т) у разі перевезення подільних вантажів. Проте суб’єкти підприємництва нехтують цими нормами задля економії власних коштів та отримання додаткових прибутків. У результаті – на кожну заощаджену (зароблену) гривню приватної компанії, держава повинна витратити додатково 6 грн. на ремонт доріг.

Корисне посилання

Актуальні ціни на ЗАЗ у Тернополі на Automoto.ua.

Контроль за рухом великовагового транспорту в Україні здійснює Укртрансбезпека та її територіальні органи. Та «винахідливі» перевізники та їхні водії часто нівелюють роботу підрозділів.

Відео дня

Аби уникнути штрафних санкцій та зважування автотранспортних засобів, яке може встановити чи присутнє перевезення понад норму, перевізники вдаються до певних хитрощів:

1. Місця, де встановлені пересувні вагові комплекси, об’їжджають околицями.
2. Відмовляються від заїзду на ваговий комплекс зі сплатою мізерного штрафу за непокору і продовжують рух після того, як в інспекції закінчиться робочий день.
3. Роблять фіктивні дозвільні документи на вантаж, де зазначають допустимі норми.
4. Вирішують питання хабарями, спрямованими на безперешкодний проїзд автотранспортних засобів певних перевізників. 
5. Попереджають один одного про встановлені зважувальні комплекси, та виїзні рейди інспекції.
6. Блокують двигун вантажівки через GPS-navigation до закінчення робочої зміни інспекції, що не дає змогу заїхати на ваговий комплекс.
При цьому обмежені каральні функції Укртрансбезпеки не дають змоги притягнути такого перевізника до відповідальності, адже відповідно до Постанови КМУ «у разі відмови водія транспортного засобу від проходження габаритно-вагового контролю посадові особи та/або працівники Укртрансбезпеки або її територіальних органів складають акт за формою, встановленою Мінінфраструктури, з оперативним повідомленням уповноваженого підрозділу Національної поліції».

Водночас працівники Укртрансбезпеки не працюють вночі, тому водію достатньо дочекатися закінчення робочого дня і можна сміло продовжувати рух. Поліція теж безсила, оскільки факт перевантаження транспортного засобу не встановлений належним чином.

Вихід зі становища існує. В Європі давно встановлені автоматичні вагові комплекси. Коли повз нього проїздить вантажівка, крім ваги фіксується також номерний знак автомобіля, який передається поліції в автоматичному режимі. Правоохоронці мають змогу відстежити, яку відстань проїхав автотранспортний засіб з перевантаженням та застосувати штрафні санкції, які повністю спрямовуються на відновлення дорожнього покриття. Тому, в’їжджаючи до країн Європи, вітчизняні перевізники розформовують надмірні вантажі у декілька вантажівок, щоб не мати проблем з поліцією. За європейськими законами, водій не має права рушити з місця, доки не ліквідує перегруз та не сплатить штраф.

Такі вагові комплекси недешеві, проте окупність їх – 3-4 роки. Ефект поліпшення дорожнього покриття можна відчути значно раніше, адже такий ваговий комплекс не обдуриш і не даси йому хабаря, зважування відбувається в автоматичному режимі. Практика країн, що пройшли цей шлях, свідчить, що вже через рік перевантажених автомобілів стає в рази менше, а додаткові кошти від сплати штрафів дозволяють покращити більшу площу автошляхів. В Україні через постійну перевантаженість доріг ремонтні фірми часто відмовляються надавати відповідні гарантійні строки щодо виконаних робіт.

Перефразовуючи народну мудрість, можна сказати: «Добрі дороги не лише там, де їх будують, а й там, де їх не руйнують».

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Петро Білецький

    І знову у всьому винні фури. Не сраний автодор і чиновники які розкрадають бюджетні кошти і ставлять неякісний НЕасфальт - бо це не можна ним назвати. Це швидше якесь перероблене сміття з доріг. Ви не дивіться на скалку в оці ближнього,  колоду в свому побачте !!!!!
Найчастіше Найчастіше
Новини за сьогодні
Новини Тернополя за сьогодні
17:00 У Тернополі презентували інформаційно-координаційну платформу для ВПО 16:00 Поліція розшукує 52-річного тернополянина 15:10 Україна повернула тіла 140 полеглих захисників 14:37 У Тернополі 26-27 квітня ремонтують дороги: перелік адрес Від читача 11:33 Присвоєння почесного звання - «Герой України» (посмертно). 14:03 На Київській зіштовхнулися автівки: постраждала жінка 13:35 Мешканці ОСББ закупили за власні кошти дрони для тернопільських військових 12:51 Близько 500 жителів Тернопільщини отримали щеплення у рамках Всесвітнього тижня імунізації 11:52 У Тернополі запалили свічки пам'яті про жертв Чорнобильської катастрофи 11:35 ДТП на дорозі Тернопіль-Ланівці: травмовані водій та дитина 11:03 «На щиті» повертається до рідного дому солдат Володимир Огородник 10:10 У графік зупинки котелень у Тернополі внесли зміни 09:50 Святковий гастрономічний рай на Великодні свята від мережі магазинів «Смаколик» (новини компаній) 09:30 У Тернополі відбудеться марафон з писанкарства 09:01 26 квітня відключать газ в центрі Тернополя 08:05 Якою буде ціна на газ з 1 травня: є рішення «Нафтогазу» 22:03 Історичні будівлі та карти старого міста: які бронзові мініатюри є у Тернополі photo_camera 21:03 Що тернополяни покладуть до великоднього кошика та скільки готові витратити (ОПИТУВАННЯ) photo_camera 20:01 Жінка з Тернопільщини втратила 32 000 гривень, повіривши шахраям 19:00 У Кременецькому районі в результаті займання авто загинув 36-річний чоловік
Дивитись ще keyboard_arrow_right
Ваші відгуки про послуги у Тернополі Ваші відгуки про послуги у Тернополі
keyboard_arrow_up