Чи дали за рік раду дорозі біля Кременця, де за місяць загинула мати 5 дітей Ірина та її односелець Микола?

Чи дали за рік раду дорозі біля Кременця, де за місяць загинула мати 5 дітей Ірина та її односелець Микола?
Фото ліворуч - з місця ДТП у лютому, коли загинула Ірина. На фото справа авто, під колесами якого на пішохідному переході у січні загинув Микола
  • Ми дізнались, де і з ким зараз діти загиблої жінки, троє з яких — школярі.
  • Як з’ясувалось, у справі щодо ДТП досі немає вироку. Більше того, її ще навіть не передали до суду.  
  • Коли буде тротуар на трасі, де загинули двоє людей? Що кажуть у Службі автодоріг?

6 лютого минає рік, як під Кременцем в ДТП загинула мати п’яти дітей, тоді 38-річна Ірина Портей. Перед цим на цій самій дорозі, буквально за метрів 100-150, обірвалось життя її односельця – Миколи Ляшевича. Обоє були пішоходами.

Місцеві нарікали, що після ремонту дороги траса там хоч яйце коти. І видимість прекрасна. Тому машини буквально «летять» — рідко хто у Горинці скидає швидкість менше 80 км/год. Місцева влада зверталась до дотичних структур, аби встановили обмежувачі швидкості, камери, що фіксують швидкість руху та облаштували тротуар. Бо наразі чималу ділянку пішоходам доводиться долати саме по дорозі з досить інтенсивним рухом транспорту. Ми спробували дізнатись, чи дочекались місцеві тротуару. А також — на якому етапі слідство у справі багатодітної матері. І де та з ким зараз її діти.

Двоє людей загинули взимку 2022-го

Нагадаємо, аварія, в якій загинула 38-річна Ірина Портей, сталась 6 лютого 2022 року ввечері у Горинці, що поблизу Кременця. Це вже була друга смертельна ДТП майже на одному й тому ж місці, яка трапилась у Горинці протягом місяця. Перед тим буквально за 100-150 м від місця, де загинула Ірина, аварія відібрала життя її односельця Миколи Ляшевича.

Відео дня

— 6 лютого близько 19.00 водій, керуючи автомобілем SEAT IBIZA, на автодорозі М-19 в с. Горинка Кременецької громади здійснив наїзд на пішохода, 1983 р.н., жительку с. Горинка, — повідомили тоді у відділі комунікації головного управління Нацполіції в області. — Внаслідок наїзду остання загинула на місці події. У водія проведено забір крові на вміст алкоголю у крові.

За попередніми даними поліції, 38-річна Ірина переходила дорогу у невстановленому місці. Проте 55-річний Микола, який теж загинув у Горинці, переходив дорогу пішохідним переходом. 

Як стало відомо «20 хвилин» від власних джерел, загибла родом з сусідньої Рівненщини. Проте разом з чоловіком і п’ятьма дітьми вже близько 15 років проживала у передмісті Кременця – у Горинці.

Родина багатодітна, Ірина з чоловіком Василем, який раніше часто їздив на заробітки, аби дати раду сім’ї, виховували п’ятьох дітей. Найстаршому у родині синові Богдану зараз 20 років. Хлопець теж часто їздив на заробітки. Його сестра Тетяна заміжня, має дитину і проживає окремо. Маму втратили і троє молодших доньок, які зараз навчаються у 2, 6 і 7 класах місцевої школи.  

Де і з ким діти жінки?

— Ірина не працювала, доглядала за дітьми, — розповів староста с. Горинка Василь Бойко. — Ірина — вже друга мешканка нашого села, яка загинула фактично на одному й тому ж місці протягом місяця. На пішохідному переході, там є і світлофор, там загинув також і наш 55-річний односелець Микола Ляшевич.

Потрібно встановлювати обмежувачі швидкості, покращити освітлення дороги чи встановити камери, пропонує староста. Бо дорога пряма, покриття після ремонту ідеальне. Тому, як каже староста, «машини літають через село, як ракети».

— Треба щось з тим робити і негайно, — каже Василь Бойко. — Звертались до Служби автодоріг в області, аби встановлювали обмежувачі швидкості. Так, у населеному пункті швидкість має бути до 50 км/год. І, якщо дотримуватись правил, біди можна було б уникнути. Але хто б на те зважав, що тут село, і «літати» не можна?

Намагався попросити допомоги староста в і в одного з народних депутатів по округу. Але, на жаль, справа за рік так і не зрушилась з мертвої точки: дорога ідеальна, видимість прекрасна, рідко яке авто ті кілька кілометрів проїжджає з меншою за 80 км/год швидкістю.

Четверо з п’яти дітей зараз проживають зі своїм батьком Василем. Чоловік не працює офіційно, опікується дітьми та господаркою, часом ходить на підробітки. Але раду всім дітям дає, — і непогано. Допомагає й старший син Богдан, який працює. Всі зараз на місці, в Горинці. Час від часу родині допомагають продуктовими наборами та тим, що потребує багатодітна родина.

Слідство у цій справі майже завершене, і матеріали невдовзі передадуть до суду. Експерти виявили у крові Ірини алкоголь, а водій, який її збив перевищив швидкість. Не так давно проводили відтворення подій на місці ДТП, бо в перші місяці війни це зробити було неможливо, а на відтворенні і погодні умови, і освітлення має бути ідентичним, як в час скоєння самої ДТП.

Авто як літали, так і літають. А коли буде тротуар?

На дорозі, де минулоріч трапились обидві трагедії, більше ДТП не було. Принаймні з такими наслідками. Щоправда, таки була одна: у грудні 2022-го, саме у день відтворення ДТП, в якій загинула Ірина. Тоді, на щастя, обійшлось без людських жертв: постраждали тільки автівки.

— На дорозі як літали автівки, так і літають — в цьому плані нічого не змінилось, — каже Василь Бойко. Це вул. Широка, дорога державного значення. Нам дуже потрібен там тротуар, хоча би на ділянці 1, 5 км, бо люди йдуть по дорозі. А машини летять. Самі розумієте, яка це небезпека…

Коли встановлять тротуари на ділянці дороги, де декілька років тому проводили  ремонт, ми поцікавились у Службі автодоріг в Тернопільській області.

— Ремонт дороги М-19 у селі Горинка здійснювався у 2019 році, — повідомили у пресслужбі Служби автодоріг в області. — На той період кошти на влаштування тротуарів у населених пунктах не передбачалися. З огляду на звернення громадян, у 2021 році Служба автомобільних доріг у Тернопільській області провела державну закупівлю на додаткове встановлення у межах села Горинка та інших населених пунктів вздовж дороги М-19 дорожньої інфраструктури. Зокрема тротуарів, освітлення, автобусних зупинок, туалету, бетонних урн, металевої пішохідної огорожі та демпферних систем тощо.

Виконання робіт було заплановане у 2022 році, кажуть дорожники. Однак після оголошення воєнного стану в Україні фінансування поточного середнього ремонту державних доріг зупинено.

— Служба подбала про збереження чинності договору з переможцем тендеру, — кажуть у пресслужбі САД. — З ним укладено додаткову угоду про продовження терміну дії договору на вищезгадані роботи. Після завершення воєнного стану в Україні та наявності коштів підрядна організація зможе розпочати влаштування інфраструктури.

 

 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (3)
  • Vasyl Melnyk

    Думаю що в темну пору людям потрібно ходити жілетках або мати щось відблискуюче на одязі чи сумці щоб можна було бачити що йде.В Європі за це дають штрафи.
  • Валентина Голик

    А на мажорів нема управи замість авто дати автомат і на 0 відправити.
  • Бильчук Виктор

    та ті мажорики літають автомобілями по місту як по швидкістному полігоні а за містом тим паче

keyboard_arrow_up