Дорогу не ремонтували ще з радянських часів, а їхати можна лише зі швидкістю пішохода

Дорогу не ремонтували ще з радянських часів, а їхати можна лише зі швидкістю пішохода
Фото ілюстративне, ua.depositphotos.com
  • Дорогу обслуговує департамент капітального будівництва. Чоловік каже, як порахувати зарплату чиновників, які мають стежити за якістю дороги, вистачило би зробити вічну дорогу з гранітної бруківки. 
  • У зв’язку з військовою агресією були значно обмежені можливості з проведення ремонтів доріг місцевого значення, кажуть в ОВА. То чи є шанс, що її таки відремонтують? 

Дорогу поблизу Залізців можливо подолати автомобілем зі швидкістю не більше 7-10 км на год. Це все про шлях чи то напрямок, бо й дорогою це важко назвати. 

Покриття ніхто не ремонтував мало не з радянських часів, повідомив читач Віталій Павлов, який звернувся до редакції. Чоловік також надав журналістам відео. 

Не дорога, а яма на ямі

Для Тернопільщини у 2022 році мало бути виділено 657 млн грн з державного бюджету на ремонт та утримання доріг місцевого значення на Тернопільщині. Втім, витратили врешті суму, в рази меншу за заплановану, аби укріпити стратегічні маршрути. Назвати ми їх не можемо, як і всю витрачену на роботи суму, адже йдеться про безпеку в часи війни. То хто має опікуватись цією дорогою та чи є шанс її довести до ладу, доки не закінчиться війна, дізнавались журналісти «20 хвилин». 

Відео дня

Відрізок дороги приблизно 13 км. Долати його можна зі швидкістю не більше 7-10 км/год. Відповідальний за стан цієї дороги департамент капітального будівництва ОВА. І, якщо взяти апарат департаменту і порахувати, скільки зарплати вони отримали, можна все полагодити. 

— Як порахувати зарплату за декілька років на утримання апарату цього департаменту, який має стежити за якістю цієї дороги, думаю, вистачило би зробити вічну дорогу з гранітної бруківки, — каже Віталій Павлов. — Хоча довести її до ладу не так вже й складно. Робота навіть приватного грейдера — 1800 грн. От тепер і порахуємо, скільки можна зробити…  

Що кажуть в ОВА?  

Автошляхи С200727 (Догога державного значення Р-39 – Чистопади) та С200712 (Беримівці – Манаїв – Залізці) є дорогами місцевого значення. Згідно з паспортом дороги, ця ділянка належить до доріг із щебеневим покриттям та проходить над водними об’єктами. Про це повідомила речниця ОВА Ганна Василенко. 

У 2023 році спеціалісти департаменту капітального будівництва Тернопільської обласної військової адміністрації проведуть обстеження зазначених ділянок доріг, запевнила Ганна Василенко. А потім прийматимуть рішення щодо ремонтних робіт на умовах співфінансування з органами місцевого самоврядування. Тобто, громадами. 

Капітальних ремонтів у час війни не проводять. Але ми поцікавились в ОВА, які суми можуть собі дозволити витратити на ремонт цього року, зокрема й доріг місцевого значення? 

Пропозиції, що потрібно ремонтувати на Тернопільщині в першу чергу, є. Але чіткого переліку поки надати журналістам не можуть, адже він не затверджений. Хоча на вулиці вже сприятлива погода для початку ремонтних доріг. 

Чи дадуть нам гроші в Держагенстві?

Суму озвучать тижнів а два. Тоді на місці вирішуватимуть, що ремонтувати першочергово. Чимало залежатиме від того, скільки готові громади викласти на ремонт за умовами співфінансування. Іншими словами — чим більше громади зможуть дати – тим більше ймовірності, що дорогу відремонтують. 

Держагентство відновлення та розвитку інфраструктури, нагадаємо, було створене постановою уряду №29 від 13 січня 2023 року на базі Державного агентства інфраструктурних проєктів і Держагентства автомобільних доріг, а 27 січня Кабмін призначив його головою Мустафу Найєма, який раніше обіймав посаду заступника міністра в Мінвідновлення.

Кабінет міністрів України оприлюднив Положення про Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України. Відповідну постанову №193 від 21 лютого 2023 року оприлюднено на сайті уряду.

Згідно з нею, основними завданнями агентства є реалізація держполітики у сферах дорожнього господарства, будівництва, ремонту, модернізації інфраструктури, об'єктів житлової нерухомості, виробничого комплексу, соціальної сфери, ЖКГ, благоустрою населених пунктів, управління відходами, інженерно-транспортної, енергетичної інфраструктури, споруд цивільного захисту, військових об'єктів, об'єктів у сферах авіаційного, залізничного (крім утримання) транспорту, морського, автомобільного транспорту загального користування, міського транспорту.

Як повідомив очільник агентства Мустафа Найєм, серед планів відомства на 2023 рік — реалізація нагальних проєктів у регіонах, найбільше постраждалих від війни, запровадження процедур прозорості й ефективності використання коштів, механізмів співпраці з ОМС, налагодження комунікації та взаємодії з партнерами й донорами, нарощування спроможності команди агентства планувати, розробляти та впроваджувати проєкти відповідно до міжнародних стандартів.

Чи перепаде щось Тернопільщині, яка фактично найменше постраждала внаслідок воєнних дій — питання поки що відкрите. 

Стежте за новинами Тернополя у Telegram.

Коментарі (1)
  • Читач46

    Це ганьба, адже були часи. що підрядникам виділяли малі куски дороги і над цим сміялись всі. бо добре усвілдомлювали мету такого ділення. Ганебно, що за стільки літ  всі урядовці посліпли і ігнорували ремонтом даної дороги. ЦЕ ГАНЬБА для всіх керівників області  які оминали цю дорогу і не шукали кошти для її ремонту бо мали інші інтереси. СУМНО

keyboard_arrow_up